תכנית "מחיר למשתכן" בראשון לציון יצאה לדרך



הנחות של כ-30% למאות דירות. מחיר לדירת 80 מ"ר בשכונת הרקפות החל מ-813,000 שקל * העירייה קיבלה אישור ממשרד האוצר להוספת דירות במסגרת התכנית * ההערכה: התחרות בשוק תוביל את היזמים לשדרג את איכות הבנייה * המהלך יוביל גם לתמהיל דירות מגוון

בשורה לזוגות הצעירים וחסרי הדיור. מחיר הדירות שנקבע במכרז של רשות מקרקעי ישראל

גבעת הרקפות ממוקמת במזרח ראשון לציון, בין שיכוני המזרח לבין מתחם צריפין. שטח השכונה כ-178 דונם ובה 1,394 יח"ד מתוכם שמונה מגדלים בני 23 קומות הגובלים בפארק עירוני שיפריד את השכונה ממתחם צריפין. בשכונה זו מתוכננים עוד 250 יח"ד בדיור מוגן, וכן שטחי ציבור פתוחים, שטחים למבני ציבור ושטח למסחר.

עם קידום התוכנית בעיר, פנו ראש העירייה, דב צור ומהנדס העירייה, אלי יהלום למשרד האוצר בבקשה להוספת 20% יחידות דיור במסגרת התכנית. החשש היה שבמתכונת הנוכחית, איכות הבנייה לא תהיה גבוהה. העירייה קיבלה אישור חריג ממשרד האוצר והמשמעות הצפויה: יותר דירות, תמהיל דירות מגוון וכמובן שדרוג איכות הבנייה.

בשכונה צפויות להיבנות כ-1400 יחידות דיור, כאשר במכרז הראשון ישווקו 1212 יחידות דיור. על פי ההסכם שהושג, יתווספו בין 200 ל-240 דירות שימכרו במחירי שוק. בעיריית ראשון לציון מקווים שהתחרות בשוק החופשי בין היזמים בתוכנית יוביל לשדרוג איכות הבנייה בכל הפרויקטים המדוברים. יש לציין כי כל בקשה להוספת יחידות דיור תיבחן בנפרד. את הפיתוח של השכונה תוביל החברה הכלכלית.

ראש העירייה, דב צור: "אני מודה למשרד האוצר שנענה להצעתנו ואישר הוספת יחידות דיור בפרויקטים המתוכננים במסגרת התוכנית ’מחיר למשתכן’. אני משוכנע שהמהלך יתרום משמעותית להצלחת הפרויקט בראשון לציון, הן בהגדלת היצע הדירות, גיוון תמהיל הדירות וכמובן תמריץ לשיפור איכות הבנייה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה