מי תניף את צלחת האליפות היום בבית מכבי



עונת הכדוריד 2014/15 תבוא היום לסיומה עם אלופה חדשה - מכבי ראשל"צ או הפועל ראשל"צ. הצהובים יארחו היום (16:30, ספורט 5) את האדומים בבית מכבי למשחק החמישי והמכריע בסידרה, כשהפועל מובילה 1:2 (המשחק הרביעי הסתיים בתיקו) ושוויון או ניצחון במשחק יספיק לה לצלחת מספר 17 בתולדותיה. מכבי, לעומת זאת, חייבת לנצח, וגם ניצחון בשער בודד יעניק לה את התואר ה־14 של המועדון בזכות הפרש שערים עדיף. כך או כך, בירת הכדוריד הישראלי, ראשל"צ, תציין את האליפות ה־30 של עיר היין.

מבחינת מכבי ראשל"צ, סיום העונה הסדירה במקום הראשון בטבלה וההגעה לגמר־יד, כשבדרך היא הדיחה את האלופה מכבי ת"א, הם הישגים בפני עצמם, במיוחד לאחר הפירוק מנכסים בקיץ האחרון. עם זאת, למרות יתרון הביתיות של הצהובים, בינתיים אף קבוצה לא הצליחה לנצח בבית בסידרה הזו ולכן המשימה לא תהיה פשוטה. 
"זה המשחק האחרון והחשוב ביותר העונה, בתקווה גדולה לשבור את הסטטיסטיקה ולנצח משחק ראשון בסידרה בבית", סיפר קפטן מכבי ראשל"צ, יואב נאמן, שרוצה להניף את צלחת האליפות השמינית שלו. "גם היום הביתיות לא תהיה הדבר העיקרי שיקבע את זהות האלופה, אלא הריכוז והפעולות הקטנות והיעילות במשחק שאני בספק אם יראו בו אפילו 50 שערים". 



נאמן סיכם: "עברתי כבר סדרות של חמישה משחקים, עם כל הסיומות האפשריות, ולמדנו לבחינה הזו כל כך הרבה כך שאנחנו מוכנים לבגרות. מה שכן, זו סידרה בלתי צפויה, עם דינמיקה אחרת לגמרי".


בהפועל ראשל"צ רוצים לזכות באליפות ולהשלים דאבל ראשון למועדון מאז עונת 2000/01, כשבדרך זה אולי יהיה התואר האחרון בקריירה של עידן מימון בן ה־40. המקשר הוותיק הכריז בפתיחת השנה על עונת פרישה, אולם לאחרונה הוא סייג זאת. 


יובל גררה, מרכז הפועל ראשל"צ: "אין פייבוריטית, שתי הקבוצות הוכיחו בסידרה הזו דברים שמראים על החוזק שלהן. קמנו מהפסד קשה בבית וידענו לקחת את המשחק השלישי; מכבי ידעה לבוא עם הגב לקיר אלינו, כשהצלחת היתה על השולחן, וסחבה את הסידרה למשחק חמישי. זה פשוט גמר גביע על כל המשתמע מכך - מי שתנצח תהיה אלופה". 
קרדיט: לימור שפיגל "ישראל היום"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה