תושב ראשל"צ מואשם ברצח מיכאל מנשרוב



לפי האישום, בן ברדה ורועי אשתר, החליטו לנקום על מכות שספגו בקטטה ב-2012 במועדון בבת ים ורצחו את מיכאל מנשרוב. לאחרונה הפליל עצמו אחד מהם בשיחה עם סוכן משטרתי: "אחד הביא אקדח, השני ירה"

המדובב הפליל את הנאשמים ברצח: הבוקר (חמישי) כמעט שנתיים אחרי המקרה – הואשמו בן ברדה, בן ה-24 מראשון לציון, ורועי אשתר בן ה-22 מבת ים, ברצח מיכאל מנשרוב בטיילת בת ים.

הסיפור החל ב-2 בנובמבר 2012. הנאשמים ומנשרוב היו באותה עת בבילוי במועדון ה"ביסטרו בר" בטיילת בת ים. במקום התפתחה קטטה בין הצדדים, במהלכה ספגו ברדה ואשתר מהלומות מצד מנשרוב וחבריו. השניים, כך לפי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד אסף שביט מפרקליטות מחוז תל אביב, החליטו לנקום.

יומיים לאחר הקטטה התקשר אשתר למנשרוב וביקש להיפגש עמו. הוא הדריך אותו להגיע למקום מפגש בטיילת בת ים. מנשרוב התייצב שם עם חברו. סמוך לשעה 00:45 הגיעו הנאשמים למקום כשהם רכובים על קטנוע וחובשים קסדות. אשתר, שנהג בקטנוע, עצר אותו במרחק מה ממנשרוב, וברדה שלף אקדח וירה לעברו חמישה כדורים. קליע אחד חדר לצווארו של מנשרוב והוא מת מאוחר יותר בבית החולים וולפסון.

החשודים נמלטו מהמקום, וכעבור כמה ימים אשתר אף ברח מישראל לקוסטה ריקה – ביודעו שהמשטרה מחפשת אחריו.

במשך שנתיים לא פוענח המקרה עד שלפני מספר שבועות, ככל הנראה בסיוע משטרת ישראל, הצליחו השוטרים במדינה שבמרכז אמריקה לאתר את אשתר ולחשוף כי הוא שוהה במקום ללא אשרות. הוא גורש מידית לישראל ועם נחיתתו, הוא נעצר בנמל התעופה בן גוריון בגין מעורבות ברצח.

במהלך חקירתם שמרו שני החשודים על זכות השתיקה, אך המשטרה – לטענתה, הצליחה להשיג "ראיית הזהב" נגדם לאחר שברדה שוחח עם מדובב משטרתי בתא המעצר. ""תשמע אחי", אמר ברדה למדובב. "כמעט הרגו אותי במועדון. רצו לרצוח אותי, לא אותו - אותי. באו לרצוח, בקבוקים שלמים, כל הבר אחי. אם אני לא מרים ספה אני מת אחי. כל הזכוכיות מאחורי של המועדון הכל נשבר". לדבריו, לפחות עשרה אנשים תקפו אותו ואת חברו שהיה שם עמו. "הרמתי ספה, השתוללתי, זה עזר לי".

"הם יודעים, בקיצור"
 

בהמשך שטח בפני המדובב את הדילמות מאז הרצח שביצע לכאורה, ותהה מולו מה יהיה עליו בבית המשפט ומה האפשרות שלו להפוך עד מדינה. "אם יוצא מצב דוגמה התבצע רצח, אחד הביא את האקדח, השני הוא זה שירה... זה שלחץ יכול לעשות עסקה? אני מפחד לדבר על זה עם כל בן אדם, גם אם סומך עליו כמו אח". עוד פירט בפניו את העובדה שהיו עדי ראייה למקרה, דבר שלא מותיר לו סיכוי רב. "הנרצח עומד עם החבר שלו. חבר שלו עד. נשאר בחיים. הם צמודים אחד ליד השני. אחד הלך וזה שעומד לידו נשאר. אז הוא הסביר להם בטח הכול והם לקחו את המצלמות. עוד אופנוע עבר צמוד על המדרכה לידם, ועשה פרסה למדרכה הרחוקה".

ברדה: "תראה, הייתה קטטה במקום. הם יודעים בקיצור. יום אחרי כבר פוצצו לו את הדלת ומאותו יום..."

המדובב: "גם אתה היית צריך לעוף, יש לכם גורל משותף, זה אידיוטי להפריד"

ברדה: "זה ההורים שלו".

בדבריו למדובב התייחס ברדה גם להתרחשות לאחר הרצח, ולעניין ששותפו לתקיפה סיפר לאמו על זה שיחת הטלפון. "היא התחילה לתלוש שערות ולומר 'למה עשית את זה? למה התקשרת'. היא ישר הטיסה אותו (לקוסטה ריקה) אתה מבין?". אולם זה לא הסתיים שם - לאחר ביצוע הרצח ועוד בטרם ברח אשתר מהמדינה ברדה פגש אותו ואת והוריו במלון במטרה לאחד גרסאות. "באתי אליו השבעתי אותו 'תהיה חזק' וזה... הייתי תמים אחי, אמרתי לך זה טוב לב. יותר מידי טוב אוהב לעזור". ברדה סיפר גם על הקושי שהוא חווה מאז הרצח, כשחברו ברח לקוסטה ריקה. "אני ככה עם עצמי שנתיים. אין לי עם מי להתייעץ, רק עכשיו אני פותח. כל דפיקה בדלת אתה פוחד".

ברדה כנראה הבין שעשה טעות חמורה כשהתוודה בפני המדובב וביקש לשוחח עם ראש צוות החקירה - והציע לשמש עד מדינה בפרשה. אשתר, מצדו, התבצר בשתיקתו לאורך חקירותיו, אף כשהדברים שאמר ברדה הושמעו לו. הוא כינה את ברדה "שקרן", אך סירב בתוקף להתייחס לתוכן הדברים. ברדה הסביר כי רק רצה 'להתרברב' בפני המדובב ובכך קשר עצמו לרצח שלא ביצע.

הכרעת הדין תינתן בעתיד, כשפרט לאישום ברצח מואשם אשתר גם בעבירה של שיבוש מהלכי משפט. 
 
קרדיט: גלי גינת, מערכת וואלה! חדשות

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה