נלחמים בתופעת הנפצים לקראת פורים



תלמידים שמפוצצים נפצים בשטח בית הספר * ילדים שמסתובבים עם חזיזים ותופעה מטרידה של בני נוער הזורקים נפצים ממרפסות על עוברי אורח * החברה לבטחון בשיתוף פעולה הדוק עם המשטרה מעלה הילוך להתמודדות עם התקופה שלפני פורים

חג פורים בפתח וכבכל שנה, חוזרת לחיינו התופעה המסוכנת והמטרידה של פיצוץ נפצים וחזיזים במקומות ציבוריים על ידי בני הנוער. במסגרת המאמצים לצמצם את היקף התופעה מקיימת יחידת הנוער בחברה לביטחון ביקורות פתע בבתי הספר. כך היה בשבוע שעבר בבית הספר מקיף ח' שממנו התקבלו דיווחים על פיצוצים חוזרים ונשנים בזמן ההפסקות בשטח בית הספר. שלושה נערים נתפסו מפוצצים את הנפצים בשטח בית הספר, הם זומנו למנהלת בית הספר והוריהם עורבו במעשיהם.

בגן העיר התקבל דיווח על פיצוצים עזים, פקחי יחידת הנוער שהגיעו למקום, סיירו בגן ואז זיהו ילדים בני 13, כאשר אחד מהם מחזיק שקית חומה. ברשות הילד נמצאה כמות גדולה של חזיזים. הפקחים יצרו קשר עם ההורים, החרימו את הנפצים והשמידו אותם.

תופעה נוספת ומטרידה במיוחד מדווחת במרכז העיר, תושבים דיווחו על נפצים שנזרקים עליהם מהקומות העליונות. מבדיקה של החברה לבטחון,  נראה כי בני נוער זורקים נפצים ממרפסות על עוברי אורח וזאת במטרה להבהילם. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם המשטרה ועם כל מנהלי בתי הספר בעיר" מסביר אשר חן "אנחנו כבר ערוכים לתקופה הזאת ורואים שבכל שנה, הנפצים משתכללים והם עוצמתיים יותר. כשאנחנו תופסים נערים עם נפצים, אנחנו מחרימים להם את הסחורה ומערבים את ההורים. אם מדובר בכמות גדולה של נפצים או שזו כבר לא פעם ראשונה שהם נתפסים, הם מועברים להמשך טיפול במשטרה".

בחברה לבטחון מעריכים כי גם נערים וגם יזמים, חלקם בעלי חנויות בעיר רוכשים נפצים וחזיזים בכמויות גדולות מסוחרים ביישובים ערביים,  אחרים מייבאים לארץ מחו"ל. במחיר שהם מוכרים בעיר, יש רווח משתלם נוכח הסיכון שיתפסו. בשנים עברו, בעקבות מידע מודיעיני, נתפסו נפצים בחנות בגדים ואפילו במאפייה בעיר.

כמו בכל שנה, גם השנה תשתתף החברה לביטחון בפעילות יזומה של משרד התמ"ת והאגף לרישוי עסקים בביקורות בעסקיהם של המוכרים הפוטנציאלים הפועלים ברחבי העיר במטרה להקטין את ה"מלאי" בעיר. בנוסף, פקחי החברה מקיימים סיורי מנע משולבים שוטרים ברחבי העיר ונקראים על ידי המוקד העירוני לאירועים רבים של הפעלת נפצים וחזיזים ונותנים לזה עדיפות בפעילותם בכל שנה לפני החג ובמהלכו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה