תלמידי נווה עוז חשו על בשרם את הקושי לא לשמוע ולא לראות



תלמידי בית הספר נווה עו"ז התבקשו לנהל שיחות כשעל אוזניהם היו אוזניות והתבקשו לזהות טעמים כשעיניהם כוסו ברטיות * הפעילות המאתגרת הזו שנעשתה בשיתוף עמותת "נגישות ישראל" נועדה לאפשר לתלמידים לחוות על בשרם את הקושי של חוסר היכולת לראות או לשמוע

בבית הספר נווה עו"זבראשון לציון מדגישים את החינוך הערכי לאורך כל השנה. הפעם, ביקש צוות ההוראה בבית הספר לאפשר לתלמידיו לנסות ולהבין מה עובר על בעלי מוגבלויות בשגרת יומם. בית הספר שיתף פעולה עם עמותת "נגישות ישראל" וקיים פעילות יוצאת דופן במסגרתה התלמידים התבקשו לשוחח ביניהם כשעל אוזניהם היו אוזניות שמנעו מהם לשמוע. בנוסף, כשעיניהם כוסו ברטיות, הם התבקשו לזהות טעמים של מאכלים.  התלמידים  התנסו בפעולות נוספות שונות שבשגרה כשהם חווים על בשרם את הקושי של חוסר היכולת לראות או לשמוע.

מי שליוו את הפעילות הזו לצד מנחי העמותה, הם בעלי מוגבלויות שונות שהוזמנו לבית הספר והציגו לילדים את שגרת יומם. הפעילות התקבלה באהדה והזדהות על ידי התלמידים, כך שהיו גם תלמידים שביקשו להתנסות בהתניידות ברחבי בית הספר באמצעות כסא גלגלים, רק אז הבינו כמה כל פעולה פשוטה ובנאלית, כמו לעלות במדרגות , ללכת לשירותים, לצאת לשחק בחצר, הם עבור האחר משימה קשה שהוא צריך לצלוח.

דברי התלמידים במהלך ובסיכום הפעילות העידו על התרגשות רבה ורגישות שהם פיתחו כלפי המנחים והדרך בה מתמודד כל אחד ומשתלב בחברה. החשיפה הזו לעולמם של אנשים שונים החיים בקרבנו גורמת לנו להבין שעלינו לראות טוב יותר, להאזין לקולות השונים ולהנגיש אותנו לטובת אלה שזקוקים לכך. בדברי הסיכום אמרה המנהלת, דורית קראדי, בשם כל התלמידים והצוות החינוכי "זו מהותה של חברה בריאה. שנהיה כולנו בריאים ונטה אוזננו וליבנו לטובת זולתנו באשר הוא. בבית הספר מאמינים כי רק באמצעות למידה חווייתית נוצרת חווית למידה משמעותית ובמקרה הזה טיפוח אזרחות רגישה לזולת".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה