ראש העירייה אוכל מארוחות המוגשות בצהרונים



ראש עיריית ראשון לציון, דב צור ובכירי העירייה מצאו דרך מקורית לבדוק את התלונות על טיב האוכל המוגש בצהרונים * בתום הטעימות ובהתאם לערך התזונתי של הארוחות, תתקבל החלטה לגבי הגשתן בעתיד

בשבועות האחרונים, קיבל ראש העירייה, דב צור, שתי פניות של הורים באשר לטיב המזון של ארוחות הצהריים המוגשות בצהרונים שמפעילה החברה העירונית. ההורים טענו שמכיוון שמדובר במזון מעובד הוא אינו איכותי.

ראש העירייה החליט שלמשך שבוע ימים, הוא ובכירי העירייה, יבקרו כל יום בגן אחר ויסעדו  יחד עם הילדים את ארוחת הצהריים המוגשת להם.  כך, באופן אישי, יוכל ראש העירייה לעמוד מקרוב על טיב המזון ובד בבד לשמוע מהילדים בגנים ומצוותי ההוראה האם האוכל קולע לטעמם והאם הוא משביע אותם. הגן הראשון שאירח את ראש העירייה היה גן כלניות בשיכוני מזרח. ראש העירייה ישב לצד הילדים בגן, ואכל איתם את הארוחה שהוגשה להם. ראש העירייה ראה שהילדים מבקשים תוספת ונהנים מהאוכל. בנוסף פתח ראש העירייה את התפריט השבועי ועבר על כל מנה ומנה ושאל את הילדים וצוות ההוראה אודות טעמן.

נציין כי החברה העירונית מפעילה צהרונים ובהם אלפי ילדים ברחבי העיר להם מוגשות ארוחות צהריים על ידי חברות קייטרינג הפועלות בהתאם לחוק ומחזיקות בכל הרישיונות הדרושים.

בחברה העירונית מסבירים כי מזון מעובד מתייחס למוצרים שהכנתם שומרת על בטיחות המזון שהכנתם נעשית בפיקוח וטרינרי, תזונתי וטכנולוגי כך ש ניתן  לשלוט בערכים התזונתיים ובאיכות המיקרוביאלית.

בתפריטים משולבים גם מנות שהוכנו מבשרים כמו שוקיים, עוף ומוקפצים.  בנוסף מקבלים הילדים תפריט עשיר ומגוון הכולל פחמימות, ירק מבושל, ירקות טריים, פירות ועוד.

בתום הטעימות ולאחר בחינת הערך התזונתי בתפריט הארוחות, תתקבל החלטה לגבי הגשתן בעתיד. "בריאותם וחינוכם של ילדי העיר נמצאים בצמרת סדרי העדיפויות שלנו" אמר ראש העירייה, דב צור "מרגע שהגיעו לידי הפניות, ביקשתי לטעום באופן אישי ממגוון הארוחות המוגשות לילדים וכל פעם בגן אחר. בתום הטעימות ולאחר שבכל גן אשוחח עם מנהלת הצהרון, הגננת והילדים על טיב המזון שמוגש להם, אוכל לגבש עמדה. בכל מקרה, עיריית ראשון לציון מחויבת להגיש לילדים שלנו אוכל בריא, מזין וטעים".

התמונות באדיבות עיריית ראשון לציון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה