צוות לעניין הסביבה



בני נוער שטיפחו גינה במרכז הנוער יעבירו את זה הלאה * בט"ו בשבט הם יפשטו על חצר מועדון לניצולי שואה בקריית ראשון ויהפכו אותה לפנינה ירוקה

עשרה בני נוער משכבת י"א הלוקחים חלק בתוכנית מיוחדת של מרכז הנוער "נחשונים" בקרית ראשון, הקימו גינה מטופחת להפליא בשטח שהוקצה להם בתוך בית ספר. בט"ו בשבט הקרוב, הם יישמו את הניסיון שרכשו ויטפחו את הגינה בבית ניצולי השואה בשכונה, יחד עם הניצולים.

הכל התחיל כשבני הנוער חיפשו מקום שבו יוכלו להתנדב במסגרת מחויבות אישית. באגף הצעירים  והנוער בעיריית ראשון לציון יזמו פרויקט מיוחד במסגרתו יטפחו בני הנוער גינה במרכז הנוער שבו הם פעילים.  אז הם הפשילו שרוולים ובתוך מספר חודשים, הגינה התמלאה בפרחים עונתיים, נענע, מרווה, בזיליקום, זוטה, אזוב והיו גם ירקות עונתיים כמו חסה,  כרוב, ברוקולי, כרובית ופלפלים חריפים, אפילו את הספסלים הם בנו כחלק מהשתתפות בקורס נגרות. הגינה הפכה לשיחת היום במרכז הנוער, והגינה זכתה לתשומת לב מיוחדת. כשבאחד המשרדים הכינו תה, ידעו שם למי לפנות כדי לקבל כמה עלי נענע. בני הנוער הקדישו תשומת לב מיוחדת לגינה. "לא הכרנו בכלל את שמות הצמחים או איך הם נראים" מספר פלג לוי, חניך בקבוצה "עכשיו אני יכול להגיע לך איך נראית מרווה ואיזה תבשיל דורש בזיליקום".

באגף הצעירים והנוער התלהבו מהקבוצה המגובשת שנוצרה והחליטו לנסות ולהעביר את זה הלאה. בט"ו בשבט הקרוב יפקדו החניכים את מועדון ניצולי השואה שבשכונה ויטפחו את החצר העזובה שלהם לפנינה ירוקה. "אנחנו מתכוונים לשתול להם עצי דקל, להתקין גדר היקפית ועל זה נשתול צמח מטפס. אנחנו נשתול גם צמחים שיעניקו ריח טוב וגם פרחים שיהיה להם יפה לעין, שתהיה להם הרגשה טובה. זו תחושה טובה גם בשבילנו, אנחנו מרגישים שאנחנו תורמים לאנשים שצריכים את זה יותר".

באגף צעירים ונוער בעיריית ראשון לציון רוצים להמשיך ולהרחיב את היוזמה שלהם וכבר עומלים על הדרכה בתחום עבור החניכים. "מדובר בחבר'ה צעירים ורציניים עם ברק בעיניים ושמחה בלב על כך שהם נותנים ותורמים לסביבה שלהם" אמרה מנהלת אגף הנוער והצעירים, דפנה שקורי "אנחנו באגף גאים בהם ושחים לעודד פעילויות שעושות טוב גם לקהילה וגם לסביבה".

 

צילום באדיבות עיריית ראשון לציון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה