הבן השכול מסיים קורס קצינים



קורס קציני חי"ר מסתיים היום; בין מסיימי הקורס שתי בנות מקרקל, ושליש ממנו דתיים. בגלי צה"ל התראיינו גיל דיין, צוער המסיים את הקורס, והמפקד שלו, ערן ניב. דיין, ששכל את אביו לפני 10 שנים, סיפר כי "לא היה ספק שאהיה קצין". ניב: "מפקד צריך לפעול מתוך הכרה בשליחות וביכולותיו"קורס קציני חי"ר מסתיים היום; בין מסיימי הקורס שתי בנות מקרקל, ושליש ממנו דתיים. בגלי צה"ל התראיינו גיל דיין, צוער המסיים את הקורס, והמפקד שלו, ערן ניב. דיין, ששכל את אביו לפני 10 שנים, סיפר כי "לא היה ספק שאהיה קצין". ניב: "מפקד צריך לפעול מתוך הכרה בשליחות וביכולותיו"קורס קציני חי"ר מסתיים היום; בין מסיימי הקורס שתי בנות מקרקל, ושליש ממנו דתיים. בגלי צה"ל התראיינו גיל דיין, צוער המסיים את הקורס, והמפקד שלו, ערן ניב. דיין, ששכל את אביו לפני 10 שנים, סיפר כי "לא היה ספק שאהיה קצין". ניב: "מפקד צריך לפעול מתוך הכרה בשליחות וביכולותיו"

 צוערי חי"ר מסיימים היום (ד') קורס קצינים. גיל דיין, בן 22 מראשון לציון, מהיחידה ללוחמה בטרור, יעמוד היום על מגרש המסדרים. הקורס נמשך שמונה חודשים: ארבעה חודשים בבה"ד 1 במגמת להב, ועוד ארבעה חודשים בהשלמה החיילית במגמת גפן. עם דיין, מסיימות היום את הקורס גם שתי לוחמות מגדוד קרקל. דיין שכל את אביו שנהרג לפני 10 שנים כשנסע לטייל במנזר מר סבא, אז ארבה לו שם חוליה בת שישה מחבלים של הפת"ח, והרגה אותו.

למרות זאת, בשביל דיין היה מאוד טבעי להתנדב לשרת בקרבי. "זה חלק מהלך הרוח בבית, אחותי הגדולה הייתה קצינה. הסיפורים על אבא שלי שהיה קצין במשטרה כמובן תרמו לכך שהיה ברור שאלך לקרבי. מן הסתם אמא שלי הייתה צריכה לחתום לי, והיו לה לבטים משל עצמה, אבל לא הייתי צריך לשכנע אותה", שיתף דיין בראיון לתכניתנו "מה בוער" עם רזי ברקאי. כשנשאל לגבי עתידו, ענה דיין: "כמפקדים חלק מהאחריות שלנו כלפי החיילים זה לדעת מה אנחנו רוצים מעצמנו. אני אשמח עוד כמה שנים להישאר בצבא בתפקיד מ"פ או אפילו מעבר, עם תואר אחד".

המפקד של גיל, ערן ניב, מסיים היום את הקורס השביעי בפיקודו. "קורס קצינים הוא קורס מגוון. הצוערים באים מכל האוכלוסייה; הרוב מהערים הגדולות שמספרם הלך וגדל בתקופה האחרונה, הקיבוצניקים והמושבניקים שומרים על אחוז קבוע ובדרך כלל הולכים לקרבי, ושליש מהקורס דתיים - שזה שינוי גדול. בדרך כלל, כל קצין חותם שנה ומשתחרר בדרגת סגן", מסביר ניב, "מי שמראה מוטיבציה להנהיג ולהוביל ולהצליח בצבא, אז הוא באמת ראוי לכך ואנחנו מקדמים בברכה. אחד הדברים החשובים בצה"ל, ובחברה הישראלית בכלל הוא 'השירות המשותף' של חילונים ודתיים, עירונים וקיבוצניקים, עולים חדשים וצברים".

ניב היה מח"ט 55, החטיבה המרכזית של הצנחנים, החטיבה שמזוהה יותר מכל עם שחרור העיר העתיקה במלחמת ששת הימים. הוא היה גם מח"ט ביהודה ושומרון למשך שנתיים וחצי, ולפני זה שירת כמג"ד בחטיבת הנח"ל. ניב מחנך על-ידי הדרך בה הוא מאמין: "אני לא חושב שצריך 'לפתות' קצין כדיי להשאר, אם הוא עושה דבר משמעותי במערכת עם ערכים משמעותיים הוא יירצה להשאר בלי שיכנועים. מי שמפקד על אנשים ברמה של מחלקה צריך מאוד לרצות את זה, מתוך הכרה בשליחות, ביכולות שהוא רוכש לעצמו ובסיפוק".
 

קרדיט: מתוך שידורי גלי צה"ל
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה