לקתה בשבץ בטיול בצפון והוטסה לבילינסון



בשבוע שעבר בוצע צנתור מוח בטכניקה חדשנית בבילינסון. הודות לכך ניצלו חייה של אישה בת 77 מראשון לציון שלקתה בשבץ מוחי בעת טיול בעין גב. "היה כאן נס גדול", סיפרה בתה

אירוע רדף אירוע:"בזכות הצנתור חיי ניצלו", כך סיפרה השבוע רינה גולד (77) מראשון לציון, שהובהלה לבית החולים בילינסון בשל אירוע מוחי בו לקתה. עם הגיעה למוסד הרפואי בוצע לה צנתור מוח להוצאה ופתיחה של תסחיף או בלשון העם "קריש דם".

שבץ מוחי הוא הכינוי לאחת המחלות הנפוצות בעולם, ובכל שנה נפגעים ממנה בישראל למעלה מ־15 אלף בני אדם. רבים מהם נשארים נכים, הופכים למוגבלים וחלקם נפטרים.

בשנים האחרונות החלו בבילינסון להפעיל טכניקה רפואית חדשה, פולשנית ומתקדמת של צנתור מוח, באמצעותה ניתן לשפר את הסיכוי של החולה להחלים בכפוף לזמן הגעתו לבית החולים. הבעיה היא שבכל הארץ מצויים שמונה מצנתרי מוח בלבד, שניים מתוכם בבילינסון.

המקרה של גולד אירע בעת חופשה משפחתית בכינרת, כשלפתע הבחינה בתה, לימור לויט, כי פיה של אמה התעקם וכי היא מתקשה בדיבור. "הבנתי שהיא בצרות",שחזרה.


"באותו רגע החל מבצע צבאי. הזעקנו אמבולנס שהגיע בתוך 15 דקות ולקח אותה לבית החולים פוריה בטבריה".


איך התקבלה ההחלטה להעביר אותה לבילינסון?

"ה־CT שעשו לה בפוריה הראה כי היא סבלה מקריש דם במוח. חיפשו רופא מצנתר וביררו אם יש כזה בבית החולים רמב"ם בחיפה. כשלא מצאו, הגיעו לד"ר פרלוב, מצנתר המוח בבילינסון. הוא נתן הנחיות לטיפול רפואי ראשוני לרופאים ב'פוריה', ולאחר מכן הטיסו אותה לבילינסון במסוק".

באיזה מצב היא הגיעה לבילינסון?

"לא טוב. כשהיא נחתה, הצוות הרפואי וד"ר פרלוב חיכו לה ומיד עשו לה צנתור. היה
כאן נס גדול".

גולד, שמתאוששת בבית החולים, צפויה לעבור השבוע לבית לוינשטיין, שם תעבור שיקום. "כשאחלים לגמרי, אני רוצה שכל המשפחה תיסע לארצות הברית, לבן שלי בקולורדו", אמרה. "אני רוצה לטייל בעולם ולחזור לשגרה. אני אוהבת להיות פעילה".

לדברי ד"ר פרלוב, צנתור מוח הוא מקצוע חדש יחסית, שמתפתח כל הזמן. "התחילו עם זה לפני מספר שנים", הסביר. "בשנים 1995-1998 היתה פריצת דרך בעולם, שהגיעה לישראל בשנות האלפיים. אני מעריך שככל שיעבור הזמן, יותר ויותר רופאים מצנתרי מוח ייכנסו למערכת הבריאות המקומית".

קרדיט: ניצן ינקו mynet.co.il

לכתבה המקורית לחץ כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה