פנימיית שדה חמד בראשל"צ יפגינו בירושלים



עובדי פנימיית שדה חמד בראשון לציון יפגינו מחר (רביעי) מול משרד הרווחה בירושלים, במחאה על כך שלטענתם המשרד מתכוון לסגור את מסגרת החינוך "יד לתלמיד", המטפלת בנוער חרדי בסיכון.

לפני שבועיים מונה עו"ד אמיר פלמר, כמפרק מפעיל זמני של עמותת שדה חמד, כפר נוער חקלאי של הסתדרות אגודת ישראל, הפועלת מכפר הנוער הנמצא בראשון לציון. לאחר מינויו, פעל עו"ד אמיר פלמר מול משרדי הרווחה להבטחת המשך פעילות שלוש המסגרות החינוכיות הפועלות במקום בשנת הלימודים הקרובה.

לתדהמת עובדי העמותה וההורים של תלמידי שלוש המסגרות החינוכית, משרד הרווחה מתחמק מלהבטיח את המשך הפעילות של המסגרות החינוכיות הפועלות כיום בכפר הנוער ואת המשך הזרמת הכספים המגיעים להם.

ועד הפעולה של הורי התלמידים והעובדים נפגש לפני למעלה מחודש עם שר הרווחה, משה כחלון, וביקשו ממנו שיפעל להמשך הפעילות של מוסדות החינוך הקיימים בכפר הנוער שדה חמד, על מנת למנוע את זריקת התלמידים והמורים לרחוב. השר הבטיח באותה פגישה כי יעשה הכל על מנת שהמוסד החינוכי ימשיך לפעול וימשיך לטפל בתלמידים אשר עבורם זהו פתרון הקצה, כמוהו אין עוד במגזר החרדי.

למרות הפגישה ולמיטב ידיעת העובדים, עד היום שר הרווחה לא פעל למנוע את סגירת המוסדות החינוכיים הפועלים בכפר הנוער שדה חמד ואף לא התחייב להמשיך להעביר את הכספים אותם הוא אמור להעביר למפרק הזמני, זאת למרות שנציגי המשרד תמכו במינוי מפרק זמני לעמותה.

בתגובה שהגישו העובדים לבית המשפט המחוזי מרכז הדן בהליכי הפירוק של עמותת שדה חמד, באמצעות עו"ד אופיר רונן, נאמר בין היתר כי לעובדים יש חשש כבד ביותר, שהנהלת העמותה המשיכה לפעול גם לאחר מתן צו הפירוק הזמני בבית המשפט והפעילה על משרד הרווחה לחץ כבד שלא לאשר את פתיחת אחת משלוש מסגרות החינוך הפועלות במקום, "יד לתלמיד", בשנת הלימודים הבאה.

קרדיט: ישי קרוב "ערוץ 7"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה