פרויקט פינוי-בינוי אושר - כעבור 12 שנה



אבל רק כ-50% מהדיירים בבניינים בראשון לציון הכוללים 290 דירות חתמו על העסקה, ולכן היא עדיין אינה יוצאת לדרך היזם של הפרויקט הספק ללכת לעולמו

רשויות התכנון השיגו בימים אלו, כנראה, שיא חד בסחבת: פרויקט פינוי-בינוי בן 290 דירות בשכונת רמת אליהו בראשון לציון אושר - 12 שנים אחרי שהחלו ההליכים. למען ההגינות יצוין, שחלק מהסחבת חסרת-התקדים נובע מהקושי להחתים את כל 58 הדיירים הנוכחיים בבניינים הישנים.

היזמת, חברת שמשון זליג, ניהלה מו"מ פרטני עם כל דייר, וגם זה האריך את ההליכים. עד היום חתמה החברה על חוזי פינוי-בינוי עם כ-50% מהדיירים. שיעור חתימה זה עדיין אינו מאפשר להתחיל בפרויקט. אם יהיו עוד חתימות רבות, אפשר יהיה לפנות לבית המשפט ולבקש שיכוף את החוזה על הדיירים הסרבנים. עם זאת, כנראה, עדיין רחוקה הדרך.

בעליה של החברה הספיק ללכת לעולמו

חברת זליג הוותיקה החלה לטפל בפרויקט לפני 12 שנים. היא מבקשת לתת דירה חלופית וגדולה לכל 58 הדיירים, לבנות 290 דירות ב-5 מגדלים בני 14 קומות, ולשווק את 232 הדירות הנותרות. החברה נאלצה לעבור את מסלול הייסורים ה"מקובל" בפרויקטים אלו - העירייה, ועדה מקומית לבניין ערים, מינהל מקרקעי ישראל (שהוא הבעלים החוקי של הקרקע), משרד האוצר, הדיירים עצמם, בחירת אדריכל, הפקדת התוכנית להתנגדויות, דיון בהתנגדויות, אישור סופי של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, שניתן בימים אלו.

בעליה של החברה, הקבלן והיזם הוותיק שמשון זליג, 51 שנה בענף, לא הספיק לעבור את המסלול עד תומו. הוא נפטר בערב סוכות, בגיל 78. זליג היה גדול הקבלנים הפרטיים בראשון לציון, בנה אלפי דירות ותרם לגופים ופרטיים רבים. אלפים השתתפו בהלוייתו. יורשיו ממשיכים בהפעלת החברה, ואף מתכננים פרויקטים חדשים.

קרדיט:אליעזר לוין news1.co.il

קרדיט תמונה:טוטם הדמיות (פרויקט פוזננסקי)


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה