77% ממשקי הבית בראשון לציון מתגוררים בדירה בבעלותם



ראשון לציון מדורגת במקום הראשון ברשימת הערים בהם רוב משקי הבית גרים בדירה בבעלותם. על פי נתוני הלמ"ס’ שנותחו ע"י כלכלני התאחדות בוני הארץ (התאחדות הקבלנים)

ראשון לציון מדורגת במקום הראשון ברשימת הערים בהם רוב משקי הבית גרים בדירה בבעלותם. על פי נתוני הלמ"ס’ שנותחו ע"י כלכלני התאחדות בוני הארץ (התאחדות הקבלנים), 77% ממשקי הבית בראשון מתגוררים בדירה בבעלותם’ לעומת ממוצע ארצי של 69%.
 

 

לדברי יוסי נווה, מנכ"ל גל יוזמה הבונה בעיר את פרויקט אפר ווסט (ה"אקירוב" של ראשון לציון), "הנתון הזה לא מפתיע אותי מכיוון שבדרך כלל יישובים בהם אחוז הדירות בבעלות גבוה’ מאופיינים באוכלוסייה ממעמד סוציו אקונומי גבוה וראשון לציון מושכת אליה בשנים האחרונות אוכלוסייה חזקה מכל האזור. צריך לזכור, כי ראשון לציון עוברת בשנים האחרונות מהפכה. היא הפכה מסתם עוד עיר גדולה מרובה בקניונים לאלטרנטיבה לתל אביב. היא מציעה לתושביה מאות בארים, מסעדות ומרכזי בילוי גדולים כדוגמת סינמה סיטי, אך מחירי הדירות בעיר עדיין רחוקים מהמחירים של תל אביב".

 

בשל מחירי הדירות הגבוהים, תל אביב ממוקמת בצד השני של הטבלה - רק 46% מתושבי העיר גרים בדירה בבעלותם וכל שאר הדירות נמצאות בשכירות. אחת הסיבות לכך אלה המחירים הגבוהים אשר יצרו משקיעים חדשים שרוכשים דירות ומשכירים אותם עד שילדיהם יגדלו. המשקיעים החדשים מתגוררים בשכונות הסמוכות כמו צהלה, שיכון דן ורמת החייל שחוששים מעליית מחירים נוספת ורוצים להבטיח לילדים שלהם דירה. הם מנצלים את רמות המחירים שעדיין נמוכות יחסית לאזור (דירת 3 חדרים עולה החל מ-1.55 מיליון שקל) כדי להבטיח שילדיהם יגורו קרוב אליהם".

 

יש לציין כי למרות הנתונים המחמיאים בראשון לציון, העתיד אינו נראה ורוד. לפני כ-10 שנים 80% ממשקי הבית בראשון לציון ו-71% בממוצע ארצי התגוררו בדירות בבעלותם. הסיבה לכך היא מחירי הדירות הגבוהים שאינם מאפשרים ליותר ויותר משפחות ובעיקר לזוגות צעירים לרכוש דירה.

 

קרדיט: מערכת ספונסר 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה