פרויקט פינוי-בינוי בראשל"צ מתעכב: הדיירים יקבלו פיצוי



חברת הנדל"ן האחים דוניץ, המקדמת פרויקט פינוי-בינוי במתחם קריית האמנים בראשון לציון, מתעכבת יותר משנה באכלוס הבניין הראשון בפרויקט, שבו 92 דירות.

חברת הנדל"ן האחים דוניץ, המקדמת פרויקט פינוי-בינוי במתחם קריית האמנים בראשון לציון, מתעכבת יותר משנה באכלוס הבניין הראשון בפרויקט, שבו 92 דירות. הסיבות לעיכוב היו אישורים שונים שטרם התקבלו ובעיות בתשתית. באחרונה החלה החברה לשלם פיצויים לדיירים.

 

הפרויקט מוקם בצומת הרחובות גבעתי והחי"ש בשכונת קריית האמנים, והוא כולל פינוי והריסת 293 דירות במבני שיכונים שנבנו בשנות ה-50, ובניית 14 בניינים תחתם, שיכללו 1,400 דירות. ב-2007 התקבל היתר בנייה להקמת הבניין הראשון בפרויקט, והחברה החלה לשווק דירות שלושה-חמישה חדרים ודירות מיוחדות. מחירי דירות ארבעה חדרים בתחילת השיווק היו כמיליון שקל, ומאז הם עלו לכ-1.3 מיליון שקל.

משיחות עם דיירים שרכשו דירות בבניין, עולה כי למי שרכש דירות בבניין הראשון ב-2007-2008, הובטח כי מועד האכלוס יהיה דצמבר 2010. "מאז החברה דחתה שלוש פעמים את המועדים", מספרת אחת מרוכשות הדירות, שחזרה להתגורר עם ארבעת ילדיה אצל הוריה. "המועדים החדשים היו מארס 2011, יוני 2011, ספטמבר 2011 וכעת מדברים על ינואר השנה. אני לא יודעת מה הסיבה לעיכוב".

לרוכש אחר, שרכש דירה בינואר 2011, הובטח כי מועד האכלוס יהיה אוקטובר 2011. "במשך כל התקופה התגוררנו בשכירות וכעת אני ואשתי חזרנו להורים", מספר הרוכש. "החברה עידכנה אותנו שניכנס לדירה בנובמבר 2011, ובאחרונה עודכנו שרק בינואר השנה. אני יכול להבטיח לך שהבניין לא עקום ומקווה להיכנס לדירה בזמן".

 

באחרונה החלה החברה לשלם פיצויים לרוכשים שמועד כניסתם לדירות נדחה. לפי החוזה שנחתם עמם, הפיצויים מגיעים לכ-600 דולר לחודש עד ינואר 2012, והחל מהחודש משולם פיצוי על בסיס יומי. ההערכות הן כי אכלוס הבניין הראשון יתבצע בשבועות הקרובים.

בניית יתר הבניינים התעכבה גם כן. בבניין השני נבנית כעת הקומה השנייה, ואילו השלישי נמצא עדיין בשלב היסודות. רוכשי הדירות בבניינים אלה מסבירים כי הגורם לעיכובים היה התכנון להקמת חניונים משותפים. כעת חוששים חלקם כי גם עבורם יידחו מועדי האכלוס, הצפויים בעוד כשנה וחצי.

מהנדס עיריית ראשון לציון, האדריכל אלי יהלום, מסר בתגובה: "הבנייה של המבנה הראשון הסתיימה ברובה לפני כחודשיים. ב-8 בדצמבר קיבל הקבלן אישור מיוחד לחיבור חשמל להפעלת כל המערכות, כדי לקבל את אישור כיבוי אש ולהשלים את הנותר לאכלוס. עם קבלת אישור כיבוי אש לאכלוס המבנה, לא תהיה מניעה להוציא טופס 4 לאכלוס. הפרויקט בנוי באופן שהכניסה המשותפת לחניון התת-קרקעי לשני הבניינים נמצאת מתחת לבניין השני, שנמצא בשלבי בנייה - דבר שחייב את הקבלן להראות הסדרי גישה ובטיחות".

חברת האחים דוניץ מסרה: "בהיותו פרויקט הנבנה בחלקו על קרקע מיושבת או בצמוד לה, נדרשת התייחסות מיוחדת לכל שלב ביצוע ובכלל זה, התחייבה העתקת תשתיות קיימות במתחם - נושא שהיה באחריותה, בניהולה ובטיפולה של העירייה ו/או מי מטעמה, העתקה שהיוותה תנאי בלעדיו אין לתחילת ביצוע עבודות חפירת מרתפי החנייה המשותפים לבניין הראשון והשני בפרויקט. לאחר מאמצים בלתי נלאים מצדנו לקידום הנושא והתנהלות ארוכה מול הרשויות, בוצעה ונסתיימה לבסוף העתקת התשתיות במתחם, הליך שארך כשנה. מיד כשהוסרה המניעה, החלה החברה במשנה מרץ בעבודות החפירה והבנייה של מרתפי החניה המשותפים לבניין הראשון והשני.

"לפנים משורת הדין, החברה הסכימה לשלם לרוכשים מענקים כספיים המסתכמים לכדי מאות אלפי שקלים בחודש, כדי להקל עליהם ולסייע בידם, וזאת אף שלא חלה עליה כל חובה לעשות כן באשר העיכוב לא היה ואינו בשליטתה. טופס 4 לחיבור מערכות הבניין נתקבל, כל המערכות הציבוריות מחוברות כבר לחשמל ואנו צופים כי במהלך השבועיים הקרובים יתקבל טופס 4 לאכלוסו. אנו עושים ונעשה את כל המאמצים כדי לאפשר לרוכשים להתמקם במהרה בדירותיהם. באשר לקצב הבנייה של הבניינים הבאים בפרויקט - בבניין השני שנבנה בימים אלה ובבניין השלישי שמרתף החניה שלו נמצא כעת בבנייה, לא צפוי נכון להיום עיכוב בלוחות הזמניים החוזיים".

קרדיט: רנית נחום הלוי TheMarker


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה