מרכז ירידים וקונגרסים בראשון לציון שיתחרה בגני התערוכה



עיריית ראשון לציון מבקשת לקדם שינוי ייעוד על קרקע בת 200 דונם במתחם מעוין שורק ולהופכו למרכז ירידים. זאת כדי להקים בראשון לציון מרכז ירידים וקונגרסים שיתחרה בגני התערוכה בתל-אביב.

הקץ למונופול של מרכז הירידים בגני התערוכה? עיריית ראשון לציון מבקשת לקדם שינוי ייעוד על קרקע בת 200 דונם במתחם מעוין שורק ולהופכו למרכז ירידים. זאת כדי להקים בראשון לציון מרכז ירידים וקונגרסים שיתחרה בגני התערוכה בתל-אביב.

מדובר בקרקע בבעלות מינהל מקרקעי ישראל, שייעודה על-פי תוכנית מתאר ארצית ישנה להקמת בתי סוהר. עיריית ראשון לציון הגישה לאחרונה בקשה לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, לשירות בתי הסוהר ולמשרד הביטחון לשינוי יעוד המתחם למרכז ירידים.

בעירייה ביקשו לנצל את הנגישות התחבורתית של המתחם מעוין שורק, המשיק לדרך 431 ולכביש גהה ונמצא בסמוך לשתי תחנות רכבת - האחת תחנת ראשונים במרכז העיר והאחרת תחנת משה דיין במערב העיר. נוסף לכך, העירייה מקיימת מגעים עם רכבת ישראל כדי לבחון הקמת תחנה נוספת במתחם מעוין שורק עצמו. המרכז יכלול גם מאות מקומות חניה.

מתחם מעוין שורק כולל בסך הכל 475 דונם ומאיישת אותו חנות איקאה. עוד פועלות במתחם חברות כמו קוקה-קולה וקבוצת לובינסקי. מינהל מקרקעי ישראל שיווק לפני כשנתיים 200 דונם מהמתחם במגרשים גדולים של כ-40 דונם לכל מגרש שיעודם משרדים ולוגיסטיקה.

לפני שנתיים הכריזה עיריית ראשון לציון כי אינה מעוניינת לקדם בתחומה שטחי מגורים או מסחר שכן
 
העיר רוויה בהם. העירייה הודיעה כי תפעל לקדם תוכנית לשטחי תעסוקה שחסרים בעיר ותחזר אחר חברות פיננסיות שיעבירו את משרדי המטה שלהן למתחם מעוין פולג. תוכנית זו משכה למתחם מעוין שורק חברות שחיפשו שטח להקמת המרכז הלוגיסטי שלהם, ביניהן חברת המחשוב של הבנק הבינלאומי מתף, חברת האופנה רנואר ויבואני מכוניות רבים כמו קבוצת מאיר בבעלות יעקב שחר, יבואנית ומשווקת של מכוניות וולוו, יגואר והונדה; חברת המזרח, יבואנית לנד רובר; טלקאר, יבואנית ומשווקת מכוניות דייהטסו, קאיה וסאניאנג; קבוצת מכשירי תנועה, יבואנית ומשווקת מכוניות סוזוקי, קרייזלר, ג'יפ, דודג' ופורשה; צ'מפיון מוטורס, יבואנית רכבי אאודי וסקודה. אף חברת אלבר לשירותי ליסינג מכירה והשכרת רכב תעביר למתחם את המרכז הלוגיסטי וההנהלה שלה.

גם חברת חשמל, אשר בבעלותה שטח במתחם, צפויה להקים מרכז לוגיסטי במתחם. עם השלמת המרכזים הלוגיסטיים הללו ימנה המתחם יותר מ-4,500 עובדים.

ראש עיריית ראשון לציון דב צור אמר כי "מדובר במתחם תעסוקה שיצמח למתחם שוקק בשנים הקרובות, והוא רק אחד מ-5 המתחמים שאנו מקדמים בימים אלו. ראשון לציון נמצאת בתנופת פיתוח ובדרכה להפוך למרכז העסקים החדש של ישראל. על כן המדיניות הברורה של הנהלת העיר בראשותי היא שטיח אדום ומסלול ירוק לעסקים".


קרדיט: שלומית צור nrg.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה