כיצד לבחור עו"ד בעסקת נדל"ן?



קניה או מכירת נכס היא עסקה מורכבת שיש בה סיכונים - כיצד נדע איזה עורך דין לבחור?

קניה או מכירת נכס היא עסקה מורכבת שיש בה סיכונים ולכן בכל עסקת מקרקעין יש לשכור את שירותיו של עורך דין, אך כיצד נדע איזה עורך דין לבחור? במאמר זה נפרוש בפניכם בקצרה את הנקודות החשובות ביותר שיש לבחון בטרם בחירת עורך דין שיטפל בעסקה שלכם.

לא כל עורך-דין מבין במקרקעין

מקצוע עריכת הדין הינו מקצוע ייחודי שכן יש לו זיקה לכל תחומי חיינו, היות ותחום המשפט רחב ביותר, הגישה היום היא של התמחויות – כלומר שכל עורך דין מומחה בתחום ספציפי.
כאשר אתם שוכרים את שירותיו של עורך דין רצוי לבחור עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן. אתם ודאי תעדיפו מישהו שכבר עוסק בתחום מזה זמן ושזהו תחום התמחותו העיקרי על פניו של עו"ד חדש בתחום. רק עורך-דין העוסק בתחום באופן יומיומי יהיה בקיא בכל ההיבטים של העסקה ובפסיקה המתחדשת .

האם לשכור משרד עורכי דין גדול או קטן?

היתרון של משרד קטן הוא שיש לכם קשר ישיר עם עורך הדין וסביר להניח ששכר הטרחה יהיה נמוך יותר (פחות הוצאות משרד). הרבה פעמים במשרד גדול מגיעים לפגישה ראשונה עם עורך דין אחד (בדרך כלל בעל המשרד או אחד השותפים הבכירים), מתרשמים ממנו לטובה ושוכרים את שירותיו, כאשר בפועל, מנוהל התיק ע"י עורך דין אחר, זוטר ולעיתים אף מתמחה.

לא להתלהב יותר מידי מהבטחות

היזהרו מעורך דין שמוכן ''להבטיח הכל'' על מנת לקבל לידיו את הטיפול בתיק. מומלץ להיזהר גם מעורך דין שמוכן לסדר לך הכל, כולל דברים שממש לא קשורים לתפקידו, כמו שיפוץ הדירה, ריהוט וכדומה...סביר להניח שתשלמו על כך עמלה גדולה במיוחד.

''אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו"

בסופו של דבר מי שמנהל את התיק הוא עורך הדין, האדם עצמו, ולא החליפות שהוא לובש או הרהיטים היקרים שבמשרדו. כדבריו של קהלת "עדיף שם טוב משמן טוב", בדקו מי האדם שיהיה מופקד על התיק שלכם (ועל כספכם) האם הוא בן אדם הגון? האם לקוחות קודמים שלו מרוצים מהטיפול והיחס שהם קיבלו? שימו לב היטב מיהו האדם שיושב מולכם, ואל תטעו בהעדפת התפאורה שמסביבו.

קניתי דירה מקבלן, האם עורך-הדין מטעמו יכול לייצג גם אותי ?

על-פי הדין וכללי האתיקה, עורך-הדין של הקבלן איננו רשאי לייצג את שני הצדדים, והוא מייצג את הקבלן בלבד. על כן על הקונה להבטיח שעורך-דין מטעמו יבדוק היטב את החוזה ויבטיח כי יובטחו זכויותיו בכל הקשור לבטוחות שעליו לקבל לכל הכספים שישלם לקבלן, ומסירת החזקה במועד. הבעיה היא שהרוכש נדרש לשלם שכר טרחה לעורך-הדין של הקבלן גם אם הוא מיוצג על-ידי עורך-דין מטעמו, שכן עורך-הדין של הקבלן אחראי לרישום הבית המשותף ולרישום הזכויות על שם כל הרוכשים. לכן רוכשים רבים נוטים ל"חסוך" ולהימנע מלשכור עורך-דין מטעמם - ובכך מסכנים את רכושם.

מהו שכר הטרחה שנהוג לשלם לעורך-דין בעסקת נדל"ן ?

שכר הטרחה הינו פונקציה ישירה של היקף העבודה שיש להשקיע בתיק.
גובה שכר הטרחה יכול לנוע בין 0.5%  ועד 1.5% משווי הנכס.
כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן יש להוסיף לשכר הטרחה של עורך הדין שלכם,
שכר הטרחה שמשלמים לעורך-הדין מטעם הקבלן (בין 1% ל-1.5% ) על מנת שזה יטפל עבורכם ברישום הזכויות בטאבו.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

עו"ד סיטרוק יוסף, בוגר תואר במשפטים, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, ובעל ניסיון עשיר בתחום הנדל"ן, המקרקעין והמשפט המסחרי.
http://sitruk-law.com/  08-8647685   [email protected]
 
  
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה