נדל"ן:קרית שמחה- עליות של 50%



בחמש השנים האחרונות נרשמו במקום עליות מחירים של כ-50%.

השכונות מישור הנוף וקרית שמחה בראשון לציון נבנו בשנות ב-90 ותחילת שנות ה-2000. השכונות כוללות צמודי קרקע יוקרתיים לצד בנייה רוויה, והאוכלוסייה בהן ברמה סוציו-אקונומית בינונית עד גבוהה.

בחמש השנים האחרונות נרשמו במקום עליות מחירים של כ-50%. וההערכות הן כי עליות המחירים יתמתנו בשנה הקרובה ויעלו באחוזים בודדים בלבד.  מיקום:

שכונות מישור הנוף וקרית שמחה בראשון לציון ממוקמות צמוד לתחנת רכבת הראשונים ומחלף 431. השכונות גובלות בשכונת השומר ממערב, ברחוב יגאל אלון ממזרח, בשדרות נים ובכביש 431 מדרום, וברחוב ירושלים מצפון.

היסטוריה:

שכונת מישור הנוף הוקמה על שטח של פרדסים באמצע שנות ה-90. שכונת קרית שמחה הוקמה בראשית 2000, ונקראת כך על שם שמחה הולצברג, שהיה ידוע בכינויו ?אבי הפצועים', היות שהקדיש את זמנו לתמיכה בחיילי צה"ל הפצועים וכן באלמנות ויתומי צה"ל.

תכנון ובנייה:

מישור הנוף משתרעת על שטח של 292 דונם ומתגוררים בה כ-3,700 תושבים ב-1,208 משקי בית. שכונת קרית שמחה משתרעת על שטח של 180 דונם ובה 160 משקי בית ו-660 תושבים.

קרית שמחה מאופיינת בעיקר בצמודי קרקע, בשטח של 220-300 מ"ר בנוי על מגרשים בשטח של 400 מ"ר עד דונם. נכסים אלה הם יקרים ביותר. ברחוב שלמה עראקי, היקר ביותר בשכונה, המחירים נעים בין 4 ל-6 מיליון שקל.

הבניה בשכונת קרית שמחה כיום נעשית בעיקר ברחוב שלמה עראקי. כמו כן, נעשות עסקות קומבינציה בכמה רחובות בשכונה, כאשר בעלי קרקע פרטיים מוכרים את המגרשים לחברות בנייה. מול תחנת רכבת הראשונים מקודמת תוכנית לבנייה של מאות יחידות דיור.

שכונת מישור הנוף משלבת בתים פרטיים ווילות בדרומה, לצד בנייה רוויה בבניינים של עד 10 קומות בצפונה. בבניינים אלה דירות סטנדרטיות של 3-5 חדרים בשטח של 80-110 מ"ר. בבניינים אלה אין חניונים תת קרקעיים אלא חניה מפולשת בלבד. בשכונה קוטג'ים בשטח של כ-180 מ"ר בנוי על מגרשים בשטח של רבע דונם.

מוסדות ציבור:

בשכונות יש כמה מוסדות חינוך, כולל גני ילדים, בית ספר יסודי, חטיבות ביניים ותיכון. כמו כן יש בה ספרייה, בתי כנסת, מרכז קהילתי, קופת חולים ומרכז מסחרי. בשכונת נוה הדרים הסמוכה יש קאנטרי קלאב.

אוכלוסייה:

אל שתי השכונות נכנסו בשנות ה-90 זוגות צעירים ומשפחות. כיום מרבית התושבים בשכונות הם בשנות ה-40 לחייהם, ברמה סוציו-אקונומית בינונית עד גבוהה.

ברחוב שלמה עראקי מתגוררת אוכלוסייה מבוגרת יותר, ברמה סוציו אקונומית גבוהה מאוד. בין תושבי השכונות נמנים אנשי עסקים וחברי מועצה.

דינמיקת מחירים:

עליות המחירים בשכונות מישור הנוף וקרית שמחה משקפות את עליות המחירים שהיו בכל ראשון לציון בחמש השנים האחרונות - בשיעור של כ-50%. ההערכות הן כי המחירים בשכונות ישמרו על יציבות בשנה הקרובה ויעלו באחוזים בודדים בלבד. לטווח הארוך, במידה שלא תקודם תוכנית בנייה, יש להניח כי המחירים ימשיכו לעלות. ישנה תוכנית בנייה המקודמת ממזרח לשכונות - אך ספק אם תצא לפועל בשל מדיניות ראש העירייה דב צור לא לקדם תוכניות בנייה.

דירת 4 חדרים בשטח של כ-100 מ"ר נמכרת כיום תמורת 1.18 מיליון שקל. ב-2008 נמכרה דירה דומה תמורת 800 אלף שקל, וב-2006 - תמורת 775 אלף שקל.

קוטג' של 6 חדרים, 180 מ"ר בנוי על מגרש בשטח של 250 מ"ר, נמכר כיום תמורת כ-2 מיליון שקל. ב-2008 נמכר קוטג' דומה תמורת כ-1.6 מיליון שקל, וב-2006 - תמורת 1.35 מיליון שקל.

קרדיט:רנית נחום-הלוי  - סייעו בהכנת הכתבה דוד מצליח, זכיין רימקס לייף ראשון לציון, ועופרה קונס, זכיינית אנגלו סכסון ראשון לציון 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה