מילים ותמונות – מפלט למלחמה שלא פוגעת



סרט אקטואלי אף שאין כאן זכר למה שאנחנו חווים יום יום. המלחמה בין מילים ותמונות מעסיקה אותנו רבות בימים אלה כדי לתפוס את דעת הקהל. בדרמה הקומית יריבות בין מורה לאמנות ומורה לספרות שיוצרים תחרות בין תלמידיהם, כדי להחליט מה חשוב יותר – מילים או תמונות. וכמובן שזור גם ספור אהבה.

מורה כריזמטי לאנגלית בתיכון קרויידן, שהיה סופר ומשורר, ג'ק מרקוס (קלייב אוון), איבד את יכולת הכתיבה שלו והחל לשתות ולהשתכר. העניין גרם לו מבוכה רבה עד שכמעט פותר מעבודתו. לאותו תיכון מגיעה דינה דלסנטו (ג'ולייט בינוש) אמנית מוכשרת ומוערכת שלא איבדה את המוזה שלה. אבל הגוף שלה בוגד בה: דלקת המפרקים שלה מגבילה את היכולת הפיזית שלה לצייר.   

המוניטין של דינה הולך לפניה. היא ידועה בהיותה מעט קרה- בתיכון הקודם הכינוי שלה היה "הקרחון". אבל כשג'ק פוגש אותה, משהו ניצת בו והוא נחוש בדעתו להמיס אותה. אבל כשהוא מבין שהמורה לאמנות אמרה לתלמידיה שמילים הן "מלכודות" ו"שקרים", הוא נפגע ומכריז "מלחמה." בתיכון מתעוררת מלחמה רחבה בין מילים נגד תמונות והתלמידים בוחרים צד.

הויכוח הסימבולי בין מילים לתמונות הופך לויכוח אמיתי כשעולה תמונה שפוגעת בתלמיד. המחלה של דינה מחמירה, בעיית השתייה של ג'ק מאיימת על הקריירה, המשפחה והעתיד שלו. האם המילים או התמונות ינצחו?

הבימאי, פרד שפיסי, היה מועמד לפרס גלובוס הזהב על בימוי מיני סידרה 'אימפריות נופלות' ועל בימוי הסרט Evil Angels''. בנוסף ביים את הסרטים: 'הכל עובד במשפחה', 'סיבוב אחרון', 'חיות רעות', 'קשר בכל מחיר' ועוד.

קלייב אוון (ג'ק מרקוס)

היה מועמד לאוסקר על תפקיד משנה בסרט 'קרוב יותר', וזכה על התפקיד בגלובוס הזהב ובפרס באפטא. שיחק בסרטים: 'אמון', 'מתחיל מחדש', 'משחק כפול', 'אליזבט: תור הזהב', 'לירות כדי להרוג', 'הילדים של מחר' ועוד.

 

ג'ולייט בינוש (דינה דלסנטו)

זוכת אוסקר על תפקידה בסרט 'הפצוע האנגלי', והייתה מועמדת לאוסקר נוסף על תפקידה בסרט 'שוקולד', ועל שניהם הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב. בנוסף הייתה מועמדת לגלובוס הזהב על תפקידה בטרילוגיית הצבעים של קישלובסקי 'כחול', וזכתה בפרסים נוספים. שיחקה לאחרונה בסרט 'גודזילה', 'קוסמופוליס', 'בן של אף אחד' ועוד.

תסריט: ג'רלד די פגו

הפקה: קרטיס ברצ', ג'רלד די-פגו, פרד שפיסי

הסרט מופץ ע"י פורום פילם

אורך הסרט: 111 דקות

ארה"ב 2014

ובקיצור למה כדאי? סרט משעשע, מעניין, משחק מצוין ודיאלוגים חכמים שמעוררים חיוך
ובעיקר, התנתקות מהמציאות הקשה בימים אלה. כמו כן מעורר מחשבה האם יוכלו המילים
לנצח את התמונות? כדאי להאמין שכן.

מאת: חנה דרורי קשי – "מה כדאי?"

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה