פעמון המושבה – שב הביתה



מוזיאון ראשון-לציון לובש חג לכבוד שובו של הפעמון האובד. ביום א', ה-13 ביולי בשעה 19:00, יתקיים במוזיאון ראשון-לציון טקס השבת פעמון המושבה, במעמד ראש העיר מר דב צור.

מוזיאון ראשון-לציון לובש חג לכבוד שובו של הפעמון האובד. ביום א', ה-13 ביולי בשעה 19:00, יתקיים במוזיאון ראשון-לציון טקס השבת פעמון המושבה, במעמד ראש העיר מר דב צור.

במהלך הטקס, שיתקיים בחצר המוזאון, יוסר הלוט מן הפעמון וצלילו ישוב ויישמע ברחבי המושבה של "פעם", לראשונה מזה חמישה עשורים.

הורים וילדים מוזמנים להקדים ולבוא בשעה 18:00 לפעילות  חווייתית בנושא "פעמונים".הפעמון ששימש כ"פעמון האזעקה" של ראשון לפני ימי החשמל והטלפון, ראה את המושבה מתפתחת וזכה לקחת חלק באירועים משמחים וגם, לא עלינו, בכאלה שפחות – שריפות, גניבות, וכ"ד. הפעמון  נגנב במשובת נעורים, לפני יותר מחמישים שנה. הפעמון שהיה ה"לב הפועם" של המושבה נעלם וכל  החקירות והדרישות לא העלו דבר באשר
לגורלו.אז, בראשית שנות הששים, התקופה בה נגנב, כבר לא שימש הפעמון בתפקידו המקורי.

חנה לוין, ראש העיר דאז, הציבה אותו בכיכר המייסדים כחלק מאנדרטה לזכר המייסדים, שהוקמה במקום ומשם נלקח באישון לילה.  ז'קו גבאי, שלקח על עצמו לשמש  כאיש קשר, על מנת שלא לחשוף את זהותם של אלה שלקחו את הפעמון, סיפר כי הנערים שגנבו את הפעמון, כמעשה גחמה של רגע, קברו את הפעמון מתחת למדרגות ביתו של אחד מהם. משבגרו והיו לאנשים, לא העזו לחשוף את המעשה.  אך המצפון לא  הניח. מן הצד השני, הבושה, שכן
מדובר כיום באנשים מבוגרים ומכובדים. הפתרון היה להשתמש באיש קשר, שישיב אותו במקומם.

בהמשך הערב ייערך במוזיאון ערב "סיפורי פעמונים" בהנחיית יהודה עצבה ומועדון מספרי הסיפורים של מוזאון ראשון-לציון.נאוה קסלר, מנהלת המוזאון אומרת,  שלאור גורלו עד כה, לא יושב הפעמון אל ראש העמוד בכיכר המייסדים , אלא יוצג  אחר כבוד בתצוגה מיוחדת במוזאון בעוד מחליפו הנאמן, יישאר בראש העמוד וימשיך לצלצל עבור מבקרי המוזיאון ואנשי העיר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה