מצדיעים לפאפא אלו אלייב



אָלוֹ אלייב, אבי המשפחה נולד בסמרקנד לפני שמונים שנה למשפחת מוסיקאים. אביו, ניסן, היה זמר מקצועי נודע. ואימו, אדינוֹ, נגנה בתופים המוכרים של בוכרה ה"דוריה" ונחשבה לטובה בנגניות ה"דוריה" באזור סמרקנד

הגרוּב הבוכרי

אָלוֹ אלייב, אבי המשפחה נולד בסמרקנד לפני שמונים שנה למשפחת מוסיקאים. אביו, ניסן, היה זמר מקצועי נודע. ואימו, אדינוֹ, נגנה בתופים המוכרים של בוכרה ה"דוריה" ונחשבה לטובה בנגניות ה"דוריה" באזור סמרקנד. כילד שילב אָלוֹ הופעות בתיאטרון המקומי ולימודי מוסיקה ודרמה. מעבר ללימודים כצעיר החי בסמרקנד קלט אלו הצעיר את ההשפעות המוסיקליות בעירו, שהיתה תחנה חשובה ב"בדרך המשי" ולכן נוצרה בה מוסיקה ששילבה השפעות מסין, מרוסיה, מאירן ומתורכיה.

בשנת 1957 זכה בפרס הראשון בתחרות מלחינים במוסקבה. הוא עצמו למד לתופף ב"דוריה" ובכלים אחרים והיה נגן כלי ההקשה הראשי של תזמורת האופרה בדושמבה, ובמקביל הופיע מחוץ לברית המועצות בסיורים ממושכים ביבשת אמריקה, באירופה, במזרח אסיה ובאפריקה כסולן בלהקות בידור סובייטיות, בהן "להקת המחול מויסייב" הנודעת.

צילום סטילס: יניב בן ישי


בשנת 1991 עלו בני המשפחה לישראל וכאן לאחר תקופת התאקלמות, הצטרפו אליו שלושת ילדיו, אמין, עדה ואריאל, כולם מוסיקאים, להופעות. במהלך השנים הופיעו בני משפחת אלייב עם רבים מאמני ישראל. הם מרבים להופיע בפסטיבלים למוסיקת עולם, באירועים של מוסיקה אתנית ומציעים מבחר גדול של תכניות חדשות.

בשנים האחרונות מצטרפים למופע גם הנכדים אלן, צביקה, אמיר ואביבה וביחד הם מהווים מופע ייחודי בארץ ובעולם. עיקר ההתמחות של משפחת אלייב הוא בתופי ה"דוריה" רבות קראו להם "מתופפי הקסם מבוכרה". המופע שלהם כולל מקצבים בוכריים עממיים, בצירוף יחיד במינו שנוצר בזכות הנסיון המוסיקלי רב השנים שלהם. היום ההרכב המשפחתי מונה את אלו, האב שהוא כבן שמונים ואת שני בניו ואת ארבעת נכדיו, הצעיר שבהם בן שש-עשרה.

אחד המפגשים המבורכים בישראל היה עם תמיר מוסקט, איש ה"בלקן ביט בוקס" המפגש הניב הופעה משותפת והקלטות, מפגש של המסורת עם סאונד העכשווי שהתקבל בהתלהבות, המוסיקה הושרה בשפה הטאג'יקית שהיא נכס חדש בעולם המוסיקה והמחול שעד לכניסתם הושפע בעיקר ממוסיקות צועניות, הודיות וערביות. בנוסף ל"דוריה" שבה שולטים כל בני המשפחה הם מנגנים גם בדרבוקה, אלופון, זורנה, אקורדיון, כינור, קאנון, גיטרה בס ותופים.
 

משפחת אלייב:
אלו
אמין, אריאל
אלן, צביקה, אמיר ואביבה
דורון רפאלי, במאי


אמנים אורחים:
אורחת מיוחדת: ריטה
ירדנה ארזי
דודו טסה
קבוצת טררם
אנסמבל מזרח ומערב
ועוד הפתעות
 
הפקה מיוחדת לפסטיבל


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה