אלקיסטיס פרוטופסלטי בהופעה



אתמול (שלישי, 7/5/13) הופיעה בהיכל התרבות הזמרת אלקיסטיס פרוטופסלטי - מהזמרות הבולטות והמצליחות ביוון, כחלק מפסטיבל האביב ב- 14 המתקיים בעיר.

עם סל מלא בשירים, שבה אלקיסטיס פרוטופסלטי לישראל לאחר היעדרות ממושכת. בהופעת שירים מן העת האחרונה כמו גם שירים מן העבר, שירים בקולה הבלתי נשכח, שירים שלוקחים אותנו לעולם החלומות, עולם שבו שרים, חולמים ושוכחים. שמה של אלקיסטיס  הולך לפניה בזכות קולה, בזכות נוכחותה, בזכות הדרך  שבה היא "מפרשת" את השירים ובזכות מזגה הים-תיכוני.

אל אלקיסטיס פרוטופסלטי הצטרפו  חמשה נגנים מעולים שכבשו את הקהל  בזכות התשוקה והרוך בנגינתם. הם אילתרו והפתיעו את הקהל  בעונג כשהם הגישו שירים מלוא החופן. שירים רומנטיים ומאד מלודיים, עם נגיעות רוֹק  ובה בעת שימרו את הקשר עם האיכויות המזוהות עם פרוטופסלטי.

 
כשמדברים על אלקיסטיס פרוטופסלטי, מדברים על דיסקוגרפיה של כארבעים שנה על עשרות תקליטורים שכולם תקליטורי זהב או פלטינה. היא תמיד ניצבה במרכז הבמה ולא רק ביוון אלא בעולם כולו: בפורטוגל ובגרמניה ייצגה את יוון בתערוכה העולמית ה'אקספו,' בסין באה לציין את הקשרים בין יוון לסין ולקובה הביאה את רוח המוסיקה היוונית להזמנת שגריר יון במקום עוד הופיעה בהולנד, דנמרק, ספרד, שוודיה, ישראל, רומניה, רוסיה, ניו יורק ובאוסטרליה.

 צילום סטילס: סיגל מזרחי


 
הופעותיה תמיד מקוריות עשירות ובארצה היא נחשבת למנהיגה ולמובילה בסצנת המוסיקה. היא זוכה לביקורות מעולות לא רק כשהיא שרה ביוונית אלא גם בספרדית, באנגלית, בעברית ואפילו בשפת בני קורסיקה. 

מאז הופעותיה הראשונות בשנת 1975 שיתפה פרוטופסלטי פעולה עם החשובים במלחיני יוון, מיקיס תאודורקיס, דימוס מוטסיס, אליאס אנדריופולוס, סטמאטיס קראונאקיס, ניקוס אנטיפס, סטפנוס קורקוליס, ג'יוניס ספאנוס, סטמאטיס ספאנודקיס, דיוניסוס סאוופולוס, גוראן ברגוביץ' ולאחרונה אוונת'יה רפוציקה.  שיתפה פעולה על הבמות עם זמרים  כמו דימיטרה גלאני,  חאריס אלקסיו, מריו פרנגוליס ואנטוניס רמוס.

הופיעה כסולנית עם תזמורות סימפוניות בפראג, באוקספורד ובמוסקבה עם התזמורת הנשיאותית. השתתפה במעמד הדלקת הלפיד האולימפי ב-2004  ושבה לשיר במשחקים האולימפיים בשנת 2011 לצדו של זמר האופרה האיטלקי הנודע ויטוריו גריגולו. 
 
בין השירים שביצעה במופע:

Alexandria, Triantafylaki, To glipto, Anthropon erga, S agapo giati ise orea,  Zita mou oti the,  Kathe fora, dithesio,  Kategida,  Trito Stefani,  Theos an ine, H koupasti, Dikeoma, Adonis,  o agelos mou,  Trava skandali,  Ki ola ayta pou fovam,  To hirokrotim, Tta pio orea laik, Benzinadi, Ikopedo ...

קוסטס קראקאטסאניס - כינור, גיטרה, הרמוניקה
תומס קונטוגיורגיס - פסנתר, גיטרה
טאנוס סטאווירדיס - אקורדיון
אנגלוס פאפאדטוס - בס
אלקסיסי קוסטס - כלי הקשה
ניקוס קאטסיקיס - בוזוקי, גיטרה
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה