יומולדת 25 לסימפונית ראשון לציון



שפע אירועים מוזיקליים: שלושה קונצרטי גאלה מיוחדים, אמני צמרת מחו"ל וישראלים המופיעים לראשונה בתכנית התזמורת, סדרת רסיטלים חדשה: 19:19, הסדרה לצעירים עם המנצח רוני פורת, וכמובן, חגיגת 200 להולדת ורדי, באולמות היכל התרבות ראשון לציון.

מי לא אוהב מסיבות יומולדת והפעם מסיבת יומולדת של הסימפונית נפרשת על כל השנה ולכל טעם יש מענה. התכנית לשנת חצי היובל, כוללת מניפת צבעים וקולות המאפשרת לקהל לחוות את העושר העצום של הצליל התזמורתי לתקופותיו השונות ולדרכי הביטוי המגוונות מן הקול הסולני ועד לצליל התזמורתי המלא בצורותיו השונות. בעונת ה-25 מציעה התזמורת למאזינים חשיפה מרתקת של פניה השונים.

בלב ההיצע סדרות הקונצרטים בראשון לציון, בתל אביב והופעות אורח בערים אחרות. הופעות של נגני התזמורת בהרכבים שונים בסדרת קאמרי בצהרי שישי שבה ישתתפו כקבוצות נגני כלי קשת נגני כלי נשיפה מעץ, נגני קרן וכן הרכבים נוספים בהם רביעיות קאמריות, כלי הקשה ועוד.  לצד עבודתה הנמשכת כתזמורת האופרה הישראלית מציגה התזמורת בחגיגת חצי היובל את מגוון יכולותיהם וכישוריהם של חברי התזמורת.

תכנית התזמורת כוללת  מגוון עשיר ביותר של יצירות לצד הסימפוניות והקונצ'רטות המקיפות מוזיקה קלאסית רומנטית ופוסט-רומנטית, תנגן התזמורת שלוש סוויטות למחול מן היצירות החשובות שנכתבו לבלטים הגדולים של תחילת המאה שעברה  "רומיאו ויוליה" של פרוקופייב,  "גאיינה", ו"ספרטקוס" של חצ'טוריאן; עוד בקונצרט זה ביצוע בכורה  ליצירה חדשה של חיים פרמונט "נבוקו בלוז", יצירה לזמר בריטון ולתזמורת שנכתבת לטקסטים שחיבר המשורר רוני סומק ובהשראת האופרות של ורדי.

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון מציינת בגאווה מלאת לה חצי יובל שנים.  במהלך כ"ה השנים העפילה לצמרת התזמורות בישראל. היא היתה עד מהרה לתזמורת האופרה הישראלית, כשאת יכולותיה  כתזמורת אופרה מובהקת, כתזמורת גמישה המוכנה במהלך החזרות לשנות, בכמעט 180 מעלות תפיסה ניצוחית או לאמץ תפיסת סאונד חדשה. עם תכנית עשירה במיוחד ועם גלריה מרשימה של מנצחים וסולנים תציג התזמורת בחגיגות ה-25 מגוון עשיר של תכניות שיחשוף יצירות מסוגות שונות, המציג קו מתאר רחב היקף. 

לציון חגיגות ה-25 תקיים התזמורת שלושה קונצרטים מיוחדים בניצוחו של דן אטינגר, מנהלה המוזיקלי של התזמורת ומנצחה הראשי. לאחרונה התמנה  אריאל כהן, לתפקיד מנכ"ל התזמורת.
 להלן מקצת התוכניות המגוונות:

- בתכנית השנתית: הראשונה של מאהלר, השנייה של ברהמס, השביעית של בטהובן, התשיעית של שוסטקוביץ'
- קונצרט גאלה חגיגי  לציון יום הולדתה ה-25 של התזמורת דן אטינגר מארח את זמרת הסופרן האגדית מישל קריידר.


-  יצירה חדשה  "נבוקו בלוז" מאת חיים פרמונט לטקסט של המשורר רוני סומק
-  19:19 סדרת קונצרטים חדשה בימי שני בערב
-  אופרה: סיפור הפרברים, נשף מסכות, דון פסקואלה,
   סיפורי הופמן, לה בוהם, ולה טרוויאטה במצדה.
-  במסגרת חגיגות יום הולדתו ה-200 של ורדי, בכל קונטרט ינוגן פרק תזמורתי מתוך אחת האופרות שלו.
- קאמרי בצהרי שישי: סדרה שהמוטיב המרכזי: מסע בארצות ובזמנים שונים.
- מועדון צעיר - הקונצרטים למשפחה
- פרוייקט חינוך בגני הילדים ובבתי הספר
- קונצרטים לגיל הזהב והופעות בפסטיבלים
- סדרת לקראת קונצרט עם רועי עלוני – קפה ומאפה - בימי ראשון בשעה 19:30 תתקיים באודיטוריום שבהיכל התרבות בראשון לציון
-  ידיעון התזמורת – עוד כמה מילים לצלילי ראשון


התזמורת תמשיך לשמור על קשר עם מאזיניה וחברי ההנהלה בהפצת הידיעון "עוד כמה מילים לצלילי ראשון" מעת לעת. בעונה החולפת פורסמו 11 ידיעונים הנותנים תמונה עדכנית על פעילותה השוטפת של  התזמורת, תקצירי ביקורות ועוד. 

כל המעוניין לקבל את הידיעון בדיוור ישיר במיל מוזמן להתקשר למחלקת המנויים, לפנינה בטל' 03-9484840.

לצד סדרות הקונצרטים המוערכות בהיכל התרבות בראשון-לציון, מקיימת התזמורת קונצרטי בוקר וקונצרטים מיוחדים להנאתם של תושבי העיר בני גיל הזהב. התזמורת משתתפת מדי שנה באירועים מרכזיים בראשון-לציון ובהם, קונצרט חגיגי בתחילת העונה באמפי-פארק, קונצרט יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, פסטיבל הזמר העברי המתקיים בסוכות, בפסטיבל האביב הבינלאומי, כמו גם קונצרט מיוחד בעונה זאת, לרגל חנוכת גן  המוזיקה. 

מאת: חנה דרורי קשי 

קרדיט צילום:

מסיבת עיתונאים –  מירי   שמיר
מישל קריידר, סופרן –    אולי רסט-ציריך-שוויץ

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה