המוצא האחרון - ביקורת סרט



הסרט של רוברט רדפורד שגם ביים וגם משחק את ג'ים גראנט, מבוסס על רומן מאת ניל גורדון. סרטו של רוברט רדפורד שגם ביים וגם משחק את ג'ים גראנט, מבוסס על רומן מאת ניל גורדון. חרוש קמטים עם כל הקסם המוכר, מביא רדפורד, סרט מתח, רגיש, על התמודדות עם אירועים שהתרחשו לפני 30 שנה ואינם מרפים

 The Company You Keep

תקציר

ג'ין גראנט (רדפורד) הוא עו"ד לזכויות האזרח ואב חד הורי שמגדל את ביתו בפרברים הרגועים של אלבני, ניו יורק. עולמו מתהפך כשעיתונאי צעיר ונמהר בשם בן שפארד (לבוף) חושף את זהותו האמיתית של גראנט כלוחם לשעבר בתנועה אנטי מלחמתית בשנות ה-70 המבוקש על רצח.  אחרי שחי יותר מ-30 שנה במחתרת כעו"ד, גראנט חייב לברוח. כשהוא במרכז מצוד של ה-FBI  במרדף לוהט, הוא יוצא למסע חוצה מדינות כדי לאתר את האדם היחיד שיכול לזכות אותו מאשמה.



שפארד מודע למשמעות של הסיפור החדשותי הארצי שהוא חשף, ולעיתונאי זו הזדמנות של פעם בחיים. נחוש לבנות לעצמו שם, הוא מוכן לא לעצור בדבר כדי להפיק מכך תועלת. הוא חופר עמוק בעברו של גראנט. למרות אזהרות מהעורך שלו ואיומים מה-FBI, שפארד עוקב אחר גראנט ברחבי המדינה בחוסר רחמים.

כשגראנט מחטט בפצעים ישנים ויוצר קשר עם חברי הקבוצה האנטי-מלחמתית, מחתרת מזג האוויר, שפארד מבין שמשהו באיש הזה פשוט לא מתחבר. כשה-FBI  סוגרים עליו, שפארד חושף את הסודות הנוראיים שגראנט שמר לעצמו במשך שלושה עשורים. כשגראנט ושפארד עומדים פנים מול פנים בערבות מישיגן, כל אחד מהם חייב להכיר במי שהוא באמת.

על הסרט:

"סודות הם דבר מסוכן, בן. כולנו חושבים שאנחנו רוצים לדעת אותם. אבל אם אי פעם שמרת סוד משלך אז אתה מבין שלשמור אותו לא אומר רק לדעת משהו על מישהו אחר, אלא זה גם אומר לחשוף משהו על עצמך" ג'ים גראנט.



'המוצא האחרון' יכול להראות כמשחק של חתול ועכבר בין שני גברים- עיתונאי בן שפאד ונמלט ג'ים גראנט- שניהם מנסים לחשוף את האמת ובתהליך מגדירים מחדש את חייהם. הסרט, שמתרחש בהווה, מחזיר את ההיסטוריה ואת תוצאות הפעולות של תנועות רדיקלית אנטי מלחמתית של שנות ה-60 המאוחרות ותחילת שנות ה-70 (ובאופן ספציפי תנועה עם מניפסט אלים במיוחד, מחתרת מזג האוויר). היה פוטנציאל דראמתי לסיפור עצמו, אפילו יותר מהחיפוש המדוקדק ברומן של ניל גורדון שמשך את רוברט רדפורד לפרויקט.

"חשבתי שזה היה סיפור טוב וזה נתן לך הזדמנות להתסכל אל תוך אירוע שהוא חלק מההיסטוריה האמריקאית", אומר רדפורד על הסרט, הראשון שלו גם כשחקן וגם כבמאי מאז 2007 בסרט 'לאריות ככבשים'. "זה לא רק נתן לך את ההזדמנות להסתכל על זה , אלא זה איפשר להכנס באמת אל תוך הסיפור ולראות איך אנשים חיו את חייהם שלושים שנה אחרי... במחתרת ועם זהות בדויה".

"עבורי זה היה קצת כמו 'עלובי החים' והדמות, ג'ין ולזין, תשע עשרה שנה בשביל כיכר לחם" רוברט מסביר. "הוא נמלט מהכלא, בנה זהות בדויה, יש לו בת וחיים טובים, אבל זה תמיד ארב לו, הכאב של הזמן ההוא. אז איך האנשים האלה מתמודדים עם זה? האם האם משתנים? האם הם לא משתנים? לדעתי, זה היה הסיפור המעניין שצריך לספר. זה לא היה כל כך על התנועה האנטי-מלחמתית עצמה בגלל שזה שייך להיסטוריה.

 

על הבמאי והשחקנים
רוברט רדפורד (במאי ומשחק את ג'ים גראנט)
זכה להכרה עולמית על עבודתו כשחקן, מפיק, במאי, אלוף הסרטים העצמאיים ופעיל למען איכות הסביבה. זכה באוסקר, פרס גלובוס הזהב ופרס  DGA על הסרט הארוך הראשון שביים 'אנשים פשוטים'. הוא היה גם מועמד לאוסקר על בימוי הסרט 'חידון האשליות'.

כשחקן, היה מועמד לאוסקר על הופעתו בסרט 'העוקץ'. ב-2002 זכה לפרס כבוד במסגרת חלוקת פרסי אוסקר על עבודתו כשחקן, בימאי, מפיק והמייסד סאנדאנס. רדפורד הפיק וביים גם את הסרטים: 'הקושר', 'משחק החיים', 'הלוחש לסוסים' ועוד. בין היתר הוא שיחק בסרטים הבאים: 'חוות הקסמים', 'חיים בלתי גמורים' ועוד.

שיה לבוף (בן שפארד)
הפך במהרה לאחד השחקנים הנחשבים בהוליווד. הכישרון הטבעי שלו והאנרגיה המתפרצת הבטיחו את מקומו כאחד האנשים המובילים בהוליווד. שיחק לאחרונה ב'רובוטריקים 2', שיחק גם בסרטים: 'וולסטריט- הכסף מדבר', בסדרת הסרטים 'אינדיאנה ג'ונס', 'אוהב אותך ניו יורק' ועוד.

ג'ולי קריסטי (מימי לורי)
זכתה באוסקר לשחקנית הטובה ביותר על הופעתה בסרט 'דארלינג', הייתה מועמדת לאוסקר על תפקידה בסרט 'הקלפן והיצאנית' וגם על הסרט 'האהבה שאחרי'. שיחקה בסרטים: 'הרחק ממנה', 'הסוד שמעבר למילים', 'למצוא את ארץ לעולם- לא' ועוד.

סוזאן סרנדון
הייתה מועמדת לאוסקר במספר הזדמנויות, בין השאר על תפקידיה בסרטים: 'תלמה ולואיז', 'אטלנטיק סיטי', ו 'השמן של לורנצו'. לבסוף זכתה באוסקר על תפקידה בסרט 'גבר מת מהלך'. שיחקה לאחרונה בסרט 'עסקה מגונה'. בין הסרטים הרבים בהם כיכבה: 'ספיד רייסר', 'מכושפת', 'אלפי', 'הנרקוד', 'מייל לאור הירח', 'נשים קטנות', 'מופע האימים של רוקי' ועוד.

בימוי: רוברט רדפורד
תסריט: לם דובס (תסריט), ניל גורדון (רומן)
מוזיקה מקורית: קליף מרטינז
צילום: אדריאנו גולדמן
עריכה: מארק דאי

שחקנים:
רוברט דרפורד- ג'ים גראנט
שיאה לבוף- בן שפארד
ג'ולי כריסטי- מימי לורי
סוזאן סרנדון- שרון סולארז

ארה"ב 2012 . אורך הסרט: 120 דקות.

חנה דרורי קאשי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה