הטבחית של הנשיא- ביקורת סרט



דרמה מרגשת על סיפורה האמיתי של הטבחית הפרטית של נשיא צרפת – מיטראן ובכיכובה של קת'רין פרו

אי אפשר שלא להתרגש מהמשחק המדהים והאישיות הכובשת של השחקנית קת'רין פרו שמגלמת את הורטנס לבורי, טבחית מבריקה מכפר קטן במחוז פריגו.

נשיא צרפת מבקש למנותה לשפית הפרטית שלו. על אף קבלת הפנים הקרירה מצוות השפים הבכיר של ארמון האליזה, הורטנס מבססת את מעמדה בעזרת סגנון הבישול הייחודי וקסמה האישי.

הורטנס מביאה למטבח מטעמים המשלבים את ניחוחות הכפר והבישול המסורתי יחד עם תרבות האוכל הגבוהה של המטבח הצרפתי. תבשיליה האנינים מצליחים במהרה לעורר את תאבונו וסקרנותו של הנשיא וקשר מיוחד נרקם בין השניים. אבל משחקי הכוח וההשפעה במסדרונות הארמון מתבררים כמורכבים משחשבה.

אין ספק שכל מי שצופה חושק במטעמים שנראים על המרקע. הדבר היחיד שאפשרי הוא להזמין מקום במסעדה לאחרי הסרט. אם כי תתכן אכזבה שכן נראה שלא ניתן לקבל את המטעמים שרואים בסרט.

התסריטאי והמפיק אטיין קומאר קרא בלה מונד על דניאל דלפש, שסיפרה על השנים שבהן עבדה במטבחים הפרטיים בארמון האליזה.  הוא נסע ללה בורדרי לפגוש בה ושמע גם על השנה שבילתה באנטרקטיקה. האישיות והסיפורים שלה שיכנעו אותו לעשות מזה סרט.

הטריילר:

גם קת'רין פרו, פגשה אותה ומספרת עד כמה התרשמה ממנה: " קודם כל המקום בו היא גרה. אתה מוצא את עצמך בסביבה מאד עתיקה, הכל במצב המקורי שלו, הבית, הטבע, הדרך שהיא מבשלת. הכל נראה לא ניתן לשינוי. יש משהו מאד מרגיע בכל זה. זה מאד מרגש לדעת שהאישה שבישלה לנשיא במשך שנתיים הגיעה מכאן. היא מאד מתחברת לבית ולהיסטוריה של הבית הזה, שהיה של אמה וסבתה, שתיהן טבחיות גדולות. אתה מבין שהאדמה של פריגור היא שנתנה לה את הכוח לפעול ולעשות. היא דמות חזקה באופן יוצא מן הכלל.הסקרנות דחפה אותה לטייל ולחוות כל מיני פרויקטים, וכולם קשורים לבישול. היא אדם חם באופן מיוחד, עם תאבון גדול לעבודה, כולה מוקדשת להנאה שבאוכל."

 

בימוי: כריסטיאן וינסן  Christian Vincent
תסריט: אטיין קומר וכריסטיאן וינסן Christian VINCENT & Etienne Comar
מבוסס בחופשיות על סיפור חייה של דניאל מאזט- דלפש
Danielle Mazet- delpeuch
צילום : לורן דאינד LAURENT DAILLAND
ליהוק: אורליי גוישר
עריכה: מוניקה קולמן
מוסיקה מקורית : גבריאל יארד Gabriel Yared
עיצוב: פטריק דוראן
תלבושות: פביאן קטני
צילום קולינרי: טיבו ואנושקה
מפיקים: אטיין קומר ופיליפ רוסלה
הפקה של ווילד בנאץ ופרנס 2 סינמה

משתתפים
הורטנס לבורייה : קת'רין פרו Catherine Frot
הנשיא: ז'אן ד'אומסון Jean d'ormesson
דויד אזולאי: היפוליט זיררדו  Hippolyte Girardot
ניקולס בובאה: ארתור דופון Arthur Dupont
ז'אן- מרק לושה: ז'אן מרק רוללו
מארי: ארלי ג'ובר
פסקל לפיק: בריס פורנייה

סרט רגיש ומופלא על סיפור יוצא דופן שמבוסס על דמותה האמתית של השפית האישית של הנשיא מטראן. משוחק היטב ומגלה את הצדדים הנחבאים של ארמון הנשיא בצרפת והצד הקולינרי הצרפתי  יחד עם דמות של אישה יוצאת דופן.

צרפת 2012 , 95 דקות, צרפתית ואנגלית תרגום לעברית ואנגלית.

חנה דרורי קשי
מה כדאי?
 
   


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה