חיי פיי - ביקורת סרט



ארבעה אוסקרים גרף הסרט- על הבימוי, הצילום, הפסקול והאפקטים הויזואליים. חיי פיי זכה גם בפרס הסרט הטוב ביותר של השנה מטעם ה - AFI- המכון לקולנוע אמריקאי

הלילה קיבל במאי הסרט, אנג לי, ('הר ברוקבק', 'נמר דרקון') בפעם השלישית את האוסקר. הסרט מבוסס על רב המכר שמכר יותר משבעה מיליון עותקים, שכתב יאן מארטל, ומביא את סיפורו המרתק של בחור צעיר ומסע ההישרדות המדהים שחווה בים כנגד כל הסיכויים. זהו מסע אפי של הרפתקאות וגילויים.

מותחן נועז עם צילומים מדהימים ואפקטים מרהיבים של תלת מימד. מופע קולנועי מרהיב וחדשני.

מאז שלי התחיל את הפרוייקט כמעט לפני ארבע שנים, הוא עבד כדי ליצור חזון אחד של האגדה הבלתי נשכחת של הסופר יאן מרטל, אגדה על אומץ, התמדה, השראה ותקווה. הסרט לוקח אותנו לאורך הרפתקאה מדהימה של גבר צעיר- לעיתים מותחת ורוחנית, על גבורה וניצחון, ולעיתים משעשעת ומעוררת השראה.

הסרט צולם בהתחלה בהודו ובטיוואן. תת היבשת הותירה רושם רב על כל הצוות. "הודו היא מקום שבו כל כך הרבה דברים אפשריים", אומר יאן מרטל, "זה מקום של אינסוף סיפורים, קסומים ומציאותיים. הודו היא עורק ראשי של סיפורים".

הסרט מתחיל ונגמר במונטריאל עם סופר שמחפש השראה ובמקרה נתקל בסיפור המדהים דל פיסין מיליטור פאטאל. פיסין גדל בפונדישרי שבהודו ב-1970, פיסין הידוע כפיי, חי חיים עשירים. בבעלותו של אביו גן חיות, ופיי חי בעולם קסום ומבלה את ימיו לצד טיגריסים, זברות, היפופוטמים ויצורים אקזוטיים אחרים. הוא מפתח תיאוריה משלו על אמונה ועל הטבע האנושי והחייתי.

פיי ‏(שבמהלך הסרט מגלמים אותו ארבעה שחקנים בגיליו השונים‏) מפתח משיכה לדת ולמיסטיקה, שבהינדואיזם, נצרות, איסלם ואף למד קבלה, מבלי שהוא סבור, בניגוד לעמדתו הרציונלית של אביו, כי עליו לבחור באחת מהדתות האלה. כשפיי מנסה להתחבר עם הטיגריס הבנגאלי בשם ריצ'ארד פרקר, הילד הצעיר לומד שיעור קשה מאביו על היחסים בין האדם לחיה. "הטיגריס אינו חברך!" צועק מר פטאל על בנו. "חיות לא חושבות כמונו, אנשים ששוכחים את זה יכולים למות!". פיי לעולם לא יישכח את השיעור, שמשפיע על סקרנותו שלא יודעת שובע על העולם וגם על מסעו המופלא.

עקב משבר כלכלי אביו של פיי מחליט להגר עם משפחתו לקנדה, שם הוא מתכוון למכור את חיותיו שמתלוות למסע, אך סערה מטביעה את ספינת המשא שבה הם נוסעים. פיי, (סוראג' שארמה‏), ניצל והוא באמצע האוקיאנוס בסירת הצלה, שבה מצאו מקלט גם זברה פצועה, צבוע מוטרף, אוראנג־אוטאנג וריצ'רד פרקר, הטיגריס הבנגלי.

בסרט שזורים עבר והווה, דמיון ומציאות, התמודדותו עם בדידות, רגשות אשם שמשפחתו לא ניצלה והרבה מיומנות של הישרדות. ובנוסף לכל זה, הדאגה להאכיל את הטיגריס הרעב, מצד אחד ולהיות ערני שלא יטרף על ידו מצד שני.

בימוי:  אנג לי
תסריט: דיוויד מגי, יאן מרטל
צילום: קלאודיו מירנדה
עריכה: טים סקוויירס
מוזיקה מקורית: מיכאל דנה

שחקנים: סוראג' שארמה- פיי פטאל. אירפאן חאן- פיי המבוגר

ארה"ב 2012. אורך הסרט: 127 דקות

סרט הרפתקאות איכותי ופיוטי שזכה בארבעה אוסקרים. צילומים מרהיבים וסיפור מקסים. מי שטרם ראה, כדאי שימהר.

חנה דרורי קשי - מה כדאי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה