תמונות ים- הסידרה הסימפונית



הסידרה הסימפונית קונצרט מס' 5 : המנצח ג'יימס ג'אד (אנגליה( עם הסימפונית הישראלית ראשון לציון, נטאלי קליין כוכבת הצ'לו האנגליה בקונצ'רטו של אלגאר, ואיתם זמר הבריטון נח בריגר

בסדרה החמישית תארח התזמורת על במתה את ג'יימס ג'אד (אנגליה), אחד המנצחים הבולטים באירופה, בארצות הברית, באוסטרליה ובניו זילנד, את הצ'לנית הנפלאה והסוחפת נטאלי קליין, מאנגליה, שהופיעה על בימות בריטניה, ניו יורק זלצבורג ואת הבריטון נח בריגרמן הבולטים בזמרי ישראל.

בתכנית מוזיקה מלב העולם האנגלו-סקסי אלגאר ובריטן מבריטניה, גרשווין, קופלנד וברנשטיין מארצות הברית. "ארבע תמונות ים מתוך פיטר גריימס" של בנג'מין בריטן שהעולם מציין השנה את יום הולדתו המאה; הקונצ'רטו לצ'לו של אלגאר, יצירה שסימנה את תחייתה של המוזיקה האנגלית.

עוד בקונצרט יצירות של שלושת המלחינים היהודים שעיצבו את המוזיקה האמריקנית במאה העשרים: מחזור אחד של שירים אמריקניים ישנים, שבהם מנכיח קופלנד את הזמר העממי האמריקני באולמי הקונצרטים.  "אמריקני מבקר בפריז, פוסע בנחת בשדרות שאנז אליזה, בבוקר מאי, שטוף שמש, רענן ואביבי....", כך נפתחת תיאור מילולי של "אמריקני בפריז", יצירתו של גרשווין המפגישה שתי תרבויות באמירה סימפונית קצרה ומתומצתת, שהיתה למקור השראה ליצירות מחול וקולנוע מרובות. ביניהם יצירה קצרה, של לאונרד ברנשטיין, "כיכר טיימז 1944" מתוך המחזמר "בחוצות הכרך" מוזיקה - שיר אהבה לניו יורק של אז ובעצם גם של היום.

הקונצרטים:

ראשון-לציון, היכל מאיר ניצן לתרבות ולאמנות :

16, 17, 18, בפברואר 2013 בשעה 20:30

תל-אביב, בית האופרה המשכן לאמנויות הבמה :

19, בפברואר 2013 בשעה 20:00

(כרטיסים: 160- 100 ₪  טל' 03-9484840)

 

מאחורי הצלילים - עם רועי עלוני : לקראת קונצרט - הרצאה וקפה בכרטיס אחד 

גרשווין - אמריקני בפריז

הנאה ועליצות אינם גורעים מאיכותה של המוזיקה האמנותית. מה קורה כאשר קלאסיקה, אירופאית נפגשת עם המוזיקה של ברודווי ודווקא בפריז.

ראשון-לציון, היכל התרבות – יום א' 10 בפברואר 2013 - בשעה 19:30

(כרטיסים:30 ₪  טל'03-9484839/40)

חנה דרורי קשי, היום:


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה