המלצה לסרט- "הבלתי אפשרי"



דרמה ריאליסטית מרגשת על משפחה בשעת אסון הצונאמי בתיילנד.סרטו של חואן אנטוניו באיונה, מבוסס על סיפורה האמיתי של משפחת בלון הספרדית, בת חמש הנפשות, שנקלעה לצונאמי שפקד את תאילנד ומדינות נוספות ב-26 בדצמבר 2004

הבלתי אפשרי”, סרטו של חואן אנטוניו באיונה, מבוסס על סיפורה האמיתי של משפחת בלון הספרדית, (שבסרט הפכה להיות משפחה אנגלית) בת חמש הנפשות, שנקלעה לצונאמי שפקד את תאילנד ומדינות נוספות ב-26 בדצמבר 2004 והפיל יותר מ-300 אלף קורבנות. למרות שכבר מאות צילומים ממקומות האסון רצו באינטרנט, קשה לאדם רגיל לעכל את גודל האסון וההתרגשות האמיתית היא דרך סיפור המשפחה שאיתה קל להזדהות. כל ההתרחשות מזכירה לנו בעצם כמה החיים יכולים להיות שבריריים.

כמו כל אסון, עם הזמן, הזעזוע שמסתמך על הזיכרון של הדיווחים התקשורתיים, נחלש והסרט, אף שמתמקד במשפחה שקל לנו להזדהות איתה, מזכיר את הטראומה, העוצמה והזעזוע.

הצילומים והאפקטים נראים אמינים ביותר. השחקנים, שנראה שלא היה להם קל מבחינה פיזית, השקיעו בו את כל יכולתם ועשו עבודה טובה. נעמי ואטס, אם המשפחה, הדמות הדומיננטית שמועמדת לגלובוס הזהב על תפקידה בסרט, עושה תפקיד יוצא מן הכלל. כך גם טום הולנד, בתפקיד הנער המתבגר, לוקאס, שזו הופעתו הראשונה בקולנוע. הוא כיכב בווסט אנד במחזמר המצליח "בילי אליוט". יואן מק'גרגור, האב הנרי,   התפרסם לראשונה בשל תפקידו בסרטים של הבמאי דני בויל"חברים לרצח" ו"טריינספוטינג".

הבמאי, חואן אנטוניו באיונה, בנוסף להיותו במאי פרסומות ווידאו קליפים מצליח בספרד, באיונה ידוע גם בשל סרט הביכורים שלו, "בית היתומים"  ("The Orphanage"), אשר הופק בידי הבמאי המקסיקני גיירמו דל טורו והוקרן בבכורה בפסטיבל קאן. הסרט היה להצלחה בינלאומית גדולה, זכה בפרס "גויה" וביסס את מעמדו של באיונה כאחד מבמאיי האימה החשובים בדורו.

תקציר העלילה
משפחה אנגלית, מריה, הנרי ושלושת ילדיהם, מגיעים לתאילנד לבלות בה את חופשת החורף שלהם. הם חוגגים את חג המולד במלון יוקרתי ולמחרת בבוקר יורדת המשפחה לבריכת המלון להמשך הנופש. פתאום גל גדול ושחור תוקף את האי ומוחק את הנוף שהופיע מאחוריו. מריה קופאת במקומה מפחד. הגל האימתני מתקרב לעברה במהירות. הסרט עוקב אחרי הניצולים תוך שחזור מראות טאומטיות מאסון הצונאמי.

ארה"ב, ספרד. 2012.

114 דקות. דובר אנגלית, מתורגם לעברית.

מופץ ע"י סרטי יונייטד קינג.

חנה דרורי קשי – "מה כדאי?"

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה