130 סיפורים מעופפים



במסגרת הפנינג עירוני וחגיגי שקיימה רשת הספריות "כותר ראשון" לרגל חגיגות ה-130 לראשון לציון, בחרו ילדים, הורים, סבתות וסבים בני העיר, גיבור ספרותי או ספר אהוב והגיעו אל הכותרים והספריות לפעילות בפינות המייצגות את אתרי העיר : הבאר, תחנת הרכבת ראשונים, כרמי ראשון, בית האורקסטרה, בתי ראשונים ומוקדי בילוי חדשים.

בכל אתר ציפתה למשתתפים הפעלה מאתגרת, באמצעותה גילו תשובות לשאלות:מה שואבים מן הבאר ? איזה חפץ מקבלים בתחנת הרכבת ? מה מסתירים אשכולות הענבים? כיצד מעצבים מחדש מבנים עתיקים ? וכדומה.

במהלך ההפעלה אספו המשתתפים בדרכם אביזרים שונים ובעזרתם עיצבו בסיום המפגש עפיפון ומארז בדמות הגיבור הספרותי, הכותר או ספר אותו בחרו. העפיפונים מוצגים כתערוכה בקומות בניין העירייה, בכותרים ובספריות ברחבי העיר.

התערוכה תוצג עד לתאריך 11.12.12 בבניין העירייה. לאחר מכן, בטקס חגיגי שיתקיים בחג החנוכה, בתאריך 14.12.12,  יופרחו העפיפונים אל על ויקשטו את שמי העיר ראשון לציון.

מנהלת רשת "כותר ראשון", רחל לשם:"לרגל חגיגות ה-130 לעיר ראשון לציון ביקשנו לקיים הפנינג חגיגי שישלב קריאת ספרים וחיבור למורשת העיר ראשון לציון. חשוב היה לנו לחבר באמצעות הפעילות את תושביה של העיר אל ההיסטוריה וההוויה של ראשון לציון, מבלי כמובן, להזניח את נושא קריאת הספרים וההעמקה בדמויות מן הכתוב. אני מברכת על הפעילות ומבקשת להודות  לרשות לתרבות ולאמנות על עזרתם בהקמת תערוכת העפיפונים בבניין העירייה. ברצוני להזמין את הקהל הרחב לצפות בתערוכה המופלאה. הכניסה בחינם וללא כל תשלום".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה