יעקב אגם אירח משלחת שוחרי אמנות במוזיאון הנבנה בראשון לציון



ביום רבעי האחרון ( 10/10/12 ) הגיעו לביקור במוזיאון אגם הקורם עור וגידים קבוצת שוחרי אומנות נכבדים, ביוזמת הגלריה Park West Gallery בניו יורק. הקבוצה שרובה אמריקאים הגיעו לארץ לביקור במוקדי תרבות ואומנות, מטבע הדברים עיקר עיניינם באמן יעקב אגם הנחשב לבולט והחשוב באומני ארצנו.

אין ספק כי יעקב אגם (גיבשטיין) יליד העיר ראשון לציון, זוכה להכרה בינלאומית כאחד הבולטים ממייסדי זרם האומנות הקינטית. האמרת מחירי יצירותיו של אגם בעולם, מעניקה תוקף מובהק לטענה כי הוא אמן בסדר גודל בינלאומי . עבודותיו בחו"ל נמכרות ומוערכות בערך הגבוה ביותר בקרב אמני ישראל המובילים הוותיקים והעכשוויים. את עבודותיו רוכשים לא רק אספנים ישראלים ויהודים אלא קשת רחבה הרבה יותר . בעשור האחרון שוב נמצאת האמנות הקינטית בפריחה ויודעי דבר ומבינים בתחום אומרים כי בניית מוזיאון אגם בראשון לציון תגרום אף היא לעליית ערכן של עבודותיו שחלקן נמצאות כבר  אצלנו מאוחסנות בהמתנה לפתיחה.

  יעקב אגם האמן, הגב' רותי מקבי מנהלת הרשות לתרבות ומרק שפס היועץ האמנותי.


האורחים שהגיעו למוזיאון והתקבלו ע"י יעקב אגם בכבודו ובעצמו הגיעו הישר מאונייתם שעגנה באותו הבוקר בנמל אשדוד, אוטובוס שהמתין להם אסף אותם לראות את פסל המזרקה בכיכר דיזנגוף, משם ביקרו במוזיאון ת"א וראו את עבודתו של אגם על קיר הכניסה ומשם הגיעו לבניין המוזיאון שנמצא לקראת סיום שלבי הבנייה.

במהלך הביקור במוזיאון הנבנה , נערך קונצרט של נבל ע"י האמנית הנודעת שאנטאל בליווי יעקב אגם בעצמו כשכותרתו: "לראות את הצלילים". בקונצרט הדגים אגם בעזרת נגנית הנבל כיצד אפשר לראות את כפי שנאמר במעמד הר סיני: "ובני ישראל רואים את הקולות"

האורחים התרשמו ממספר מצומצם של כ-10 מיצירותיו שהוצבו לצורך הביקור על גבי קני ציור בחלל האולם הרב תכליתי, אולם אשר מיועד , בנוסף להיותו חלל תצוגה לעבודות אמנות, גם למופעים חזותיים , ייחודיים שיופקו במיוחד לצורך כך כשהקהל יוכל לצפות בחזיון שיתרחש סביבו ב 360 מעלות.


הגב' רותי מקבי,
מנהלת הרשות לתרבות ואמנות ליוותה אישית את האמן יעקב אגם ואת אורחיו במהלך כל הביקור ואף ברכה את האורחים:" אנו מאוד שמחים לארח אתכם בבניין החדש ההולך ומסתיים של מוזיאון אגם. בשמה של עיריית ראשון לציון שחוגגת בימים אלו  את שנת ה- 130 להיווסדה יש לי את הכבוד לקבל ולארח אתכם בעירנו,  בהכרותכם עם  האמן יעקב אגם אתם בודאי יודעים שהוא נולד בראשון לציון ושאב את השראתו ליצירותיו הקינטיות מחולות הים המשתנים ללא הרף  על פי משב הרוח ואנו מאוד גאים בכך. במהלך החודש הקרוב יושלם בניין זה שעוצב ע"י האדריכל דוד נופר ומייד נתחיל בהכנת הפתיחה הגדולה באביב הקרוב. אנחנו נשמח לראות בכם חלק בלתי נפרד מידידי המפעל החשוב הזה ".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה