פסטיבל ראשון לציון 2012 - פירוט של כל המופעים בחינם



קובי אפפלו, ריקי גל ומתי כספי, משה להב והטיש הגדול, כנסיית השכל, קרולינה ועוד אמנים רבים וטובים מחכים לכם בגן המושבה, כיכר העירייה, רובע הבילויים ובית העם - בכל המקומות האלו תוכלו ליהנות ממופעים ללא תשלום, בואו להתעדכן ביום ובשעה ותתכוננו לבלות

 

גן המושבה -

 

3.10 בשעה 22:00 תזמורת צה"ל מארחת את קובי אפללו בשיתוף רשת ג'

גם השנה, כבכל שנה בעשור האחרון, יתקיים בפסטיבל ראשון לציון קונצרט ההצדעה לכוחות הביטחון עם אמן אורח מן השורה הראשונה. השנה תארח תזמורת צה"ל את הזמר קובי אפללו, מן הדמויות הבולטות בזמר הישראלי במיטב להיטיו מכל הזמנים, בעיבודים חדשים ועכשוויים שהותאמו במיוחד לתזמורת צה"ל. אין ספק שמובטח מפגש מרגש ומיוחד בין תזמורת צה"ל המפוארת לבין הזמר הססגוני והמרתק ששיריו שזורים בפסקול הלאומי. בניצוחו של סא"ל מיכאל יערן.

 

  • המופע יועבר בשידור ישיר ברשת ג' שיזמה את מסורת הקונצרטים של תזמורת צה"ל בפסטיבל ראשון לציון ושותפה בהפקה. 

 

4.10 בשעה 20:00 רמי דנוך וצלילי העוד

 

4.10 בשעה 21:30 הפרויקט של רביבו

"הפרויקט של רביבו" הוא פרויקט המחרוזות הנוסטלגיות, שהפך בחודשים האחרונים להצלחה מסחרר, באלבום הבכורה

הכולל עשר מחרוזות. זהו פרויקט שנולד מתוך אהבה למוסיקה הים-תיכונית הישנה, מתוך הישיבות עם החברים וה"תכזינות" (לעיסת גת), והפך תוך שלושה חודשים לדבר הכי חם במועדונים ובחפלות ברחבי הארץ. יוזם הפרויקט, המפיק המוסיקלי והיוצר, רביב בן מנחם (רביבו), החליט לפני כשנה להקליט מחרוזות שתכלול את השירים הישנים והאהובים של המוסיקה הים תיכונית. הרעיון החל כחלום אישי ומתוך אהבה למוסיקה הישנה של מיטה האמנים ברביב גדל עליהם, ביניהם: חיים משה, דקלון, אורי שבח, אבנר גדסי, אלי לוזון ועוד שירים רבים מבית אב.

 

 

להקלטת המחרוזות פנה רביב לחברו הזמר אלירן צור ולניר בן מנחם. שלושה חודשים מאז עלו המחרוזות ביוטיוב, הפרויקט הפך להצלחה מסחררת ולתופעה בקרב אוהבי המוסיקה הים תיכונית. דור צעיר נחשף לשירים הישנים ומגיע להופעות לצד הקהל הוותיק.

 

כיכר העירייה -

 

3.10 בשעה 20:30 - שירה בציבור עם ......

 

 

 

3.10 בשעה 21:30 - מופע מתי כספי וריקי גל

כמעט 25 שנה חלפו מאז עלה לבמות המופע המצליח בכיכובם של מתי כספי וריקי גל "מה זאת אהבה". אינספור פעמים התבקשו השניים להחזיר את המופע לבמות ועכשיו זה קורה. מלווים בתזמורת של 21 נגנים, בעיבודו המוסיקלי של כספי, יחדשו השניים את "מה זאת אהבה", המופע המיתולוגי, עם הלהיטים שהפכו זה מכבר לפס קול ישראלי, כדוגמת: "ילד אסור ילד מותר", מערבה מכאן", "נערת רוק", "אמא", "הנה פתחתי חלון", וכמובן הדואטים של השניים בשירים: "מה זאת אהבה", "מקום לדאגה", ו"היא שלו והוא שלה".

 

4.10 בשעה 20:30 - שירה בציבור עם...

 

4.10 בשעה 21:30 - מופע אתניקס

לאחר 25 שנה של פעילות וחמש שנים של מנוחה חוזרת אתניקס לבמה כמו שלא הייתה מעולם. אתניקס מגיעה לבמה עם שלל נגנים, רביעיית מיתרים, פריקשניסט, שלוש זמרות ליווי. במה מפוארת וחדשנית ביותר, כמוה עוד לא נראתה בישראל. חמושים בשלל שירים שמזמן הפכו לנכסי "צאן ברזל", כמו: "ציפור מדבר", "ג'סיקה", "תותים", "עכשיו אני בבית" ועוד. שעה של הנאה צרופה עם הלהקה הכי ישראלית שיש.

 

מתחם הצעירים רובע הבילויים -

 

3.10 בשעה 21:30 - קרולינה מארחת את הרד בנד

קרולינה היא אחת היוצרות המרתקות והמגוונות שפועלות כיום בנוף המוסיקלי הישראלי, לא רק בזכות קולה הייחודי, זה השמור לזמרות 'סול' אמיתיות. מאחוריה עשייה מוסיקלית עשירה ורבת פנים הכוללת להיטי רדיו ממכרים: "לא ציפיתי", "So Far", מתוך אלבומה עם הבנות נחמה וגם, אלבום זוכה בפרס אקו"ם עם להקתה Funset ועוד.

 

אלבום הסולו הראשון שלה, "מה אעשה עכשיו?", שראה אור בתחילת 2010, מייצב אותה כאחת הזמרות המצליחות בארץ, עם ארבעה להיטים גדולים: "אף אחד לא בא לי", "הבלדה על אביר החופש ובת גלים", "צר לי צ'רלי" והשיר "Happiness". לפני מספר חודשים הוציאה קרולינה אל אלבום הסולו החדש שלה: "זוהר", ממנו יצאו עד כה 2 להיטי רדיו גדולים: "מול הים" ו-"אל תאחר". האלבום זכה לביקורות נלהבות והפך לאחד האלבומים הנמכרים בחודשים האחרונים.

 

"האלבום החדש "זוהר" הוליד את עצמו בעקבות כמה מפגשים", מספרת קרולינה. "מפגש שלי עם אורי בראונר כנרות, שהוליד אסופה קטנה ממוקדת של שירים; מפגש שלי עם שורשיי היוונים-טורקיים; וגם כתוצאה מהמפגשים שלי עם הקהל החם, שמלווה אותי בהופעות בשנים האחרונות ומהווה מקור השראה".

 

"זוהר" הוא פסיפס עשיר של שמונה שירים חוצי גבולות וז'אנרים. מהניחוח הים תיכוני של "מול הים" ו"אל תאחר" דרך "שנסון ללבנון" הנוגה בעל הניחוח צרפתי ועד"Save Me From Myself" שלוקח את הרוק'נרול של לד זפלין אל המדבריות של אפריקה.

 

בהופעתה קרולינה לוקחת את הקהל למסע מוסיקלי מרתק, שמפתיע את הקהל הן בכריזמה המדהימה שלה והן בצלילים האותנטיים והים תיכוניים, הלקוחים מאלומה החדש והמצליח.

  

4.10 בשעה 21:30 - כנסיית השכל והתזמורת האנדלוסית הים תיכונית אשקלון

כנסיית השכל חוגגת 20 שנה להיווסדה בקונצרט רוק מזרחי ומיוחד. בחיבור הזה, מעמיקה הלהקה את הצד המזרחי-אנדלוסי שלה ואילו התזמורת, מביאה איתה מסורת של מוסיקה מופלאה ועשירה בצלילים. זהו מפגש פסגה, מרתק ומרגש, המשלב בין להקת רוק אותנטית לתזמורת מזרחית-קלאסית. המופע יכלול את השיר החדש והמשותף לכנסייה ולתזמורת "מעל הים" וגם את להיטיה הגדולים של הלהקה, בעיבודים חדשים וסוחפים. אסור להחמיץ.

 

  • מנצח: תום כהן
  • אורחת מיוחדת: ריף כהן 

 

בית העם -

 

3.10 בשעה 21:00 - ישי לפידות ולהקת יא בה יה - סצינת הרוק גועשת -

"בכיתי וצעקתי" הוא סינגל ראשון מתוך אלבום בכורה של להקת הרוק החדשה יא בה YE. ייחודה של הלהקה הוא במרקם המגוון של חבריה, הלהקה מונה כ-6 יוצרים ומוזיקאים בעלי רקע אישי הנע בין העולם הדתי לחילוני, ביניהם: עמירן דביר, ישי לפידות שכתב והלחין את השיר, מתן רהב (אחיה החילוני של סיוון רהב מאיר), אלדד אורלב, דודי סתר ומאור "טרמינל" כהן.

 

אחרי שנים של קריירה מוסיקלית ענפה בארץ ובעולם בתחום הפופ החסידי, פונים ישי לפידות ועמירן דביר, יחד עם חברי הלהקה, ליצירת מוסיקת רוק ישראלית יהודית מקורית עם אמירה אישית ומפתיעה. האלבום החדש יכלול מוסיקה מקורית, כמו גם חידושים מרעננים לקלאסיקות ישראליות ויהודיות. הפסיפס המוזיקלי של חברי הלהקה יוצר DNA ייחודי שמאפשר לציבור חילוני ודתי כאחד להתחבר ללחנים ולטקסטים.

 

כל אחד מחברי הלהקה מביא איתו את הרקע המוזיקלי עליו גדל: מתן רהב, בסיסט הלהקה, ספג בגיל צעיר את מוזיקת הביטלס שהתנגנה בבית, אחותו היתה ממקימי מועדון המעריצים של הלהקה כבר בשנות ה-90 וניכר שההשפעה המוזיקליות שלהם באה לידי ביטוי בנגינתו עד היום. הלחנים מהווים חלופה מוזיקלית בועטת ונשכנית ע"י שימוש בטקסטים חושפניים ובאמירה אישית הנותנת ביטוי להתמודדויות ומאבקים בין עולמות מנוגדים העוברים על כל אדם בחייו.

 

עמירן דביר הקלידן והמבצע, הופיע כבר בגיל חמש בקונצרטים ברחבי הארץ, כשהיה בן 7 אביו חזר בתשובה והקים להקה חסידית, דביר התלווה אל אביו ומגיל צערי ניגן והופיע באירועים שונים, לימים עבד עם מוזיקאים מהשורה הראשונה ביניהם ירמי קפלן, דוד דאור, אדי בטלר ועוד. ההרכב המצליח שהקים מוכר ומוערך מאוד בציבור הדתי בארץ ועולם, באמתחתו שלושה אלבומים וליווי צמוד בהופעות מסביב לגלובוס של כוכבי הזמר החסידי מרדכי בן דוד, אברהם פריד, יעקב שוויקי, דודו פישר ונוספים.

 

ישי לפידות מזוהה, אולי יותר מכל, עם להקת אוף שימחעס והקינדרך איתם הופיע ברחבי העולם, אבל במשך שנים חלם לתת ביטוי גם לאהבתו לז'אנר "חצוף" ונועז יותר שכולל דיסטורשיין גיטרות ומקצבי רוק בועטים. לאחרונה, כאמור, חבר לעמירן דביר והשניים הקימו את "יא בה YE". כש"בכיתי וצעקתי" נבחר להוביל את האלבום החדש שעתיד לצאת בקרוב. לפידות החל את דרכו המוזיקלית כמלחין והפיק מוזיקלית אמנים רבים, ביניהם דודו פישר, אברהם פריד, צמד רעים, יידל ורדיגר, מנדי וולד, האחים ברונר ונוספים. במקביל הוא מגיש את "אישי בשישי"- תכנית הרדיו הפופולארית שלו ברדיו "קול חי" וגם מנחה את תכנית הטלוויזיה - "חמישה בעקבות פרשה" בערוץ 10 מידי יום שישי.

 

4.10 בשעה 21:00 - משה להב "הטיש הגדול" מארח את יהודה אליאס -

משה להב יסד תופעה ישראלית ייחודית - הטיש הגדול. המופע הוותיק והמצליח כבר מזמן אינו רק ערב שירה מדובר, כי אם תופעה חברתית מרתקת ומרגשת בה מתכנס קהל רב סביב מנהיג ומוביל הערב - משה להב. להב הכריזמטי מספק לקהלו מופע מעניין ומרענן סביב השירים הישראליים ומפיח בהם חיים. בלי אפקטים דרמתיים וללא שירונים ושקופיות מצליח להב לכבוש ולהסעיר את קהלו בכל ערב, מחדש בדו-שיח מילולי ומוזיקלי לזקק את הישראליות במיטבה. למופע אין מבנה קבוע ולא סט שירים מוכן, הכל "כאן ועכשיו", תוך הבנת הלך הרוח המתהווה באותו ערב שיוצר מופעים השונים זה מזה. הקהל הינו שותף פעיל ומתווה ביחד עם להב את אופיו של המופע, לעיתים מדובר בערב דרמטי וסוער ובפעמים אחרות בערב קליל וקולח. אלפי ישראלים כבר נשבו בקסם המופע והשירים, הביצוע, התעלות הרוח, תחושת ה-"ביחד" ושבים פעם אחר פעם לכל הופעה. סביב המופע התהוותה עם השנים קבוצה גדולה של מאות חברים אשר יצרו קהילה בשם "חבורת הטיש הגדול" הנפגשת ויוצאת לפעילויות, אירועים ונופשים משותפים.

 

  • לפרטים נוספים אודות הפסטיבל באתר החברה העירוניתwww.hironit.co.il 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה