אחינועם ניני והתזמורת הסימפונית ראשון לציון בהופעה מיוחדת בפסטיבל ראשל"צ



אחינועם ניני במופע חד פעמי עבור פסטיבל ראשל"צ תבצע בליווי התזמורת הסימפונית ראשון לציון את שיריה המוכרים והאהובים ("קרן אור", "משאלה", "אורי", "בואי כלה" ועוד), לצד קלאסיקות ישראליות שחידשה באלבום "ארץ, שיר" ("היו לילות", "שיר משמר", "מקום לדאגה", "שיר ערש" ועוד).

מארחת את המלחין האיטלקי ניקולה פיובאני ("החיים יפים")

6.10.2012 בשעה 21:00

מנצח: אילן מוכיח

אחינועם ניני  במופע חד פעמי עבור פסטיבל ראשל"צ תבצע בליווי התזמורת הסימפונית ראשון לציון את שיריה המוכרים והאהובים ("קרן אור", "משאלה", "אורי", "בואי כלה" ועוד), לצד קלאסיקות ישראליות שחידשה באלבום "ארץ, שיר" ("היו לילות", "שיר משמר", "מקום לדאגה", "שיר ערש" ועוד).

אורח מיוחד בהופעה: המלחין ניקולה פיובאני, שיבצע יחד עם אחינועם שירים שכתבו יחדיו ("החיים יפים"), וינצח על התזמורת במחרוזת סימפונית של מוזיקה שכתב לסרטים, כשם שהוא מציג בשלל הופעותיו המוצלחות ברחבי העולם (בליווי הקרנת קטעים מהסרטים).

אחינועם מספרת על האורח המיוחד לפסטיבל, ניקולה פיובאני, שמופיע לראשונה בישראל:
ניקולה פיובאני הוא אחד מהקומפוזיטורים המוערכים ביותר באיטליה. הוא כתב מוזיקה לכ150 סרטים איטלקים: של פליני האגדי, האחים טבייאני, מורטי וכמובן רוברטו בניני הגדול. פס הקול שחיבר לסרט הנפלא של בניני "החיים יפים" אף זיכה אותו באוסקר בשנת 1999. באותה תקופה היה  לי הכבוד להיפגש איתו לראשונה כשפנה אלי ולגיל דור לכתוב מילים לאחד מהקטעים בפס הקול של הסרט ולהפכן לשיר. גילי ואנוכי שקדנו רבות ולבסוף כתבנו טקסט ואף עיבדנו מחדש והקלטנו את השיר שלימים נהייה מהאהובים ביותר שלנו בעולם כולו , "החיים יפים", או באנגלית, "beautiful that way” פיובאני ובניני התלהבו מאד מהמילים, העיבוד והביצוע שלנו ליצירתם המשותפת, ובניני עד היום שואל אותי איך הצלחנו לכתוב את המילים האלה, או לדבריו, "לפצח את הקוד"? הוא איש נפלא, מצחיק ורחב לב ואנחנו נשארנו חברים טובים עד היום. עם פיובאני התפתחה לא רק ידידות אלא שיתוף פעולה הולך ומתמשך.

כתבתי מילים לכמה לחנים שלו, הופענו יחד מספר פעמים על במות אירופה ואפילו בסין הרחוקה, והוא אף כתב קנטאטה שלמה עבורי ששמה "isola della luce", "האי המואר". יצירה מקורית מודרנית זו עלתה במסגרת ה"אולימפיאדה התרבותית" ביוון בשנת 2004, בחגיגות לקראת פתיחת האולימפיאדה שנערכה ביוון, וזכתה לביקורת אוהדת במיוחד. פיובאני איש מוכשר, מקסים וצנוע. הוא מתרגש מאד לקראת ביקורו והופעתו הראשונה בישראל. בהופעתו ינגן בפסנתר וינצח על תזמורת ראשל"צ (בחלק שלו. אילן מוכיח ינצח על התזמורת בהופעת אחינועם) סוויטה סימפונית של מוזיקה שכתב לסרטים של בניני, ויבצע ביחד איתי מספר שירים שיצרנו יחדיו.  כבוד גדול לנו לארחו  בהופעתי, ובטוחים שהוא ייהנה לנצח על התזמורת הסימפונית ראשון לציון, מהמצוינות בארצנו, וסמוכים שהקהל הישראלי יקבלו בחום ובאהבה.

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה