ברית עם מילה-חגיגה של תרבות ישראלית



אתמול (יום חמישי 14.6.12) בין השעות 18:00 - 23:00 התקיים אירוע הסיום של שבוע הספר "ברית עם מילה" במוזיאון ראשון לציון במפגש עם מיטב היוצרים, הכותבים והמוסיקאים.

עם ייסודה של ראשון לציון נכרתה מחדש הברית בין השפה העברית ובין מייסדי המושבה. גן הילדים העברי הראשון, בית הספר העברי הראשון, חיבור ההמנון – כל אלה היו נקודת הזינוק לתחייתה של העברית כשפה חיה ומדוברת.

שבוע הספר הוא חג לספר העברי וליוצרים שכורתים ברית עם המילה העברית ומתכתבים עם מכמני השפה העברית ורבדיה.

אתמול (יום חמישי 14.6.12) בין השעות 18:00 - 23:00 התקיים אירוע הסיום של שבוע הספר "ברית עם מילה" במוזיאון ראשון לציון במפגש עם מיטב היוצרים, הכותבים והמוסיקאים.


תכנית הערב התבססה על מפגשים חווייתיים, בימות סופרים מחווה ליוצרים, מפגשי הוגים, חוקרים, סדנאות ומופעים בהשתתפות סופרים, אמנים ואנשי רוח על פי סדר הזמנים הבא:

בשעה 17:00 התקיים סיור מודרך ברחבי המוזיאון לקבל הרחב.

18:00- סודות מחדר הכתיבה

נפש הומיה - רם אורן יחשוף את סיפור אהבתו האסורה של נפתלי הרץ אימבר, מחבר "התקווה" לבת האצילים אליס, אשתו של לורנס אוליפנט (סדנה א')

שיחה בשניים - בתיה פולניקוב משוחחת  עם המשורר רפי וייכרט על שירתו, תרגומיו, ובעיקר על המשוררת  ויסלבה שימבורסקה. (סדנה ב')

ירח משוגע - שרה אנג'ל חושפת  את סיפור חייה המרתק - מנפילה לעלייה, מנישואין לפשע ולשיקום חייה כסופרת. (בית שליט)

פרא אציל בוואדי - דודו בוסי מתאר את סיפור ילדותו ונעוריו משכונת התקווה ועד למדף הספרים בחנויות. (חדר שורשים)

הסודות שמאחורי הסיפורים – נאוה מקמל עתיר תחשוף את הסודות המוחבאים בין דפיו של ספרה "הנערה במרפסת ממול". ליווי מוסיקלי : ורדה גולדברג ועופר כץ (אודיטוריום) 
 

 19:45 - ענקי ספרות על הבמה

לפגוש את חנוך לוין - מופע יחיד  ומשעשע, המשלב סיפורים אישיים מאחורי הקלעים עם חנוך לוין, בהשתתפות השחקן: שמעון מימרן.(סדנה א')

סיפורי עגנון - מופע מיוחד על ספריו של עגנון "מעשה העז", "האדונית והרוכל", "סיפור פשוט" ועוד, בהשתתפות השחקן ליאור בן אברהם  שירה: איל שטינברכר.  (סדנה ב')

אדם בחייו - מסע אישי בשירת יהודה עמיחי,  עמנואלה עמיחי שרה ומעלה זיכרונות מבית אבא. נגינה: רמי הראל. (בית שליט)

שירת רחל - מופע משירי רחל בשילוב סיפור חייה המרתק, בהשתתפות: משפחת ורמוט - יאיר, אבישי וענת ורמוט. (מבואה)

הפואטיקה של הרומנסה - ערב רומנסות לשירים רוסיים, מלאי אור ותיאטרליות  עם הזמרת נטשה מנור ומיכאל משקאוצן (המדרשה לחקר חיבת ציון). המפגש בשפה הרוסית.

נתן אלתרמן  "עוד חוזר הניגון"-  על הטרובדור הגדול של השירה הארץ ישראלית. בהשתתפות: ד"ר שושנה צימרמן, מירון איזקסון והנכד נתן סלור, מנחה: שאול מייזליש. (אודיטוריום)
 

21:30 – בין כסאות כסית  – רחבת המוזיאון

מופע מוסיקלי  על פי שיריהם האהובים והמוכרים של המשוררים הגדולים שישבו ב"כסית": גולדברג, פן, אורלנד, שלונסקי ואלתרמן, בשילוב סיפורים והגיגים בני התקופה.

בהשתתפות: שילה פרבר ומאיה בלזיצמן  זמר אורח: דניאל סלומון

 צילום סטילס: יניב בן ישי

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה