חגיגת שבוע הספר בראשון לציון



בין התאריכים 6-14 לחודש יוני יתקיימו ברחבי העיר פעילויות חגיגת שבוע הספר; בגן המושבה, ברחבת העירייה, בכותרים ובספריות, במוזיאון ההיסטורי, בחי-כיף ובמוקדים נוספים בעיר יתקיימו מגוון פעילויות לרווחת תושבי העיר בכל שכבות הגיל; הצגות, מפגשי סופרים, מופעים, פינות יצירה, הפעלות, שעות סיפור, אירועים חווייתיים ומופעים ללא תשלום

בשבוע שבין ה- 06-14/6/12, תתקיים בראשון לציון חגיגה של ספרים במסגרת שבוע הספר העברי. במסגרת האירועים, תגיש הרשות לתרבות ואומנות בחברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש מגוון אירועי ספרות ותרבות לקהל הרחב, ילדים ומבוגרים כאחד. אירוע הפתיחה "שרים משוררים", יתקיים במוצאי שבת 09.06.12, בשעה 21:15, ברחבת העירייה, ובו יופיעו  בהנחייתו של ד"ר אבשלום קור, הזמרת אילנית, חבורת זמר מציון וה"גבעטרון", חתני פרס ישראל,  בערב שיוקדש כולו לשירה העברית ולמשורריה.

במהלך כל השבוע, כמיטב המסורת, יתקיימו פעילויות מגוונות, מרתקות ומפתיעות הפונות לכל קבוצות הגיל – מתכניות לגיל הרך, מוקדי יצירה ומפגשים עם אמנים – סביב שירים וסיפורים ברחבת הדשא, דרך הפעלות ערבי שירה ברחבת העירייה וערב עיון במוזיאון משעת שקיעה אל תוך הלילה באירוע "ברית עם מילה". וכמובן, יריד ספרים עשיר בשדרה המרכזית בגן המושבה. האירועים יתקיימו במוקדים שונים בעיר, בין היתר, בגן המושבה, ברחבת העירייה, בספריות, בכותרים, במוזיאון ראשון לציון, בגלריה העירונית, בהיכל התרבות, בחי-כיף ובמוקדי האומנות השונים.

ראש העירייה, דב צור: "במשך שבוע שלם גדוש אירועים, תחגוג העיר ראשון לציון את פאר היצירה התרבותית הישראלית  - הספר העברי. בעיקר היום, אנו שואפים לראות בראשון לציון את המרכז החדש של המדינה, כשהחינוך, השפה העברית והספר העברי הם בראש מעיינינו.העיר ראשון לציון קיימה השנה מספר פעילויות  גדולות ואירועים בסדר גודל ארצי לכבודה של השפה העברית. שבוע הספר יצוין גם הוא במלוא הכבוד הראוי לו, למילה ולספרות העברית".

אלי פולק, מנכ"ל החברה העירונית:"העיר ראשון לציון מחזיקה בקשר הדוק עם המילה העברית. סמלי עבריות רבים נוסדו בעיר ראשון לציון: המנון המדינה שנכתב בעיר, בית הספר העברי הראשון בעולם, גם הוא הוקם בראשון לציון, ולכן זה אך טבעי  שהמילה העברית הכתובה תקבל גם היא מעמד של כבוד. כמיטב המסורת, גם השנה עמלה החברה העירונית על מנת לספק לתושבי ראשון לציון, במסגרת שבוע הספר, תוכניות מגוונות, מרתקות ומפתיעות הפונות לכל קבוצות הגיל. בואו בהמוניכם ותיהנו מחגיגת ספרים אמיתית".

מנהלת הרשות לתרבות ואמנות בחברה העירונית, רות מקבי, אמרה כי "המשאלה העומדת לנגד עינינו תמיד, לפני כל פרויקט ובתכנון כל תכנית: שנשכיל לחדש, להתחדש ולהפתיע. לאור זאת, אנו יודעים כי הציבור בעיר ייהנה מאירועי שבוע הספר כמו מאירועי התרבות הנוספים המתקיימים בעיר כל העת". מקבי ביקשה להודות למנהלת אגף התרבות, הגב' ריקי שטרולי לצוות שאמון על הפקת האירועים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה