ערב יום הזיכרון באמפי פארק בראשון לציון



בערב הוצגו סיפוריהם של החיילים שעוד בחייהם חזו את מותם, ודאגו להשאיר להוריהם מסר, סימן, בדמות שיר או מכתב שאומרים – המשיכו. אנו את שלנו עשינו.

החברה העירונית-ראשון לציון הפיקה גם השנה ערב זיכרון מרכזי וממלכתי, ששודר אתמול (שלישי ה- 24 באפריל), בשעה 21:00 בערוץ 2.

הערב, שהיתקיים באמפי פארק ראשל"צ, החל בדיוק בשעה 21:00 , בתום טקסי הזיכרון הממלכתיים שהתקיימו ברחבי העיר. בערב הובאו סיפורי גבורה  של חיילים שנהרגו בעודם מצילים חיים אחרים.

בערב הוצגו סיפוריהם של החיילים שעוד בחייהם חזו את מותם, ודאגו להשאיר להוריהם מסר, סימן, בדמות שיר או מכתב שאומרים – המשיכו. אנו את שלנו עשינו.
 
האמנים שהשתתפו בערב בהנחייתו של קובי מידן: הראל סקעת (בלדה לחובש), שלומי שבת (תנו לגדול בשקט, כמו בלדה), שמעון בוסקילה ושירי מימון (הייתי בגן עדן, דמעות של מלאכים), אברהם טל (רקמה אנושית, לו יהי), חגית יאסו (מליון כוכבים), להקת אתניקס (מחר אני בבית, שער הרחמים), ריקי גל ומתי כספי (מישהו, מקום לדאגה) ועוד.

את הזמרים ליוותה התזמורת הסימפונית של ראשון לציון בניצוחו ובניהולו המוזיקלי של אילן מוכיח. השחקן אריה צ'רנר קרא את תפילת "יזכור".

בין הסיפורים שהובאו בערב:

הוריו של סגן דני כהן סיפרו על היום השלישי לשבעה על בנם, שנהרג בשנת 2002 בציר המתפללים בחברון, בו גילו מכתב שהסתתר בעמודים האחרונים של אלבום התמונות הצבאי שלו. "זה כאילו שדני הגיע אלינו באמצע השבעה והדריך אותנו כיצד להתמודד עם השכול" מספרת באיפוק אימו נאווה.

גם לאה, אימו של רמי בן צבי מעין חרוד, קצין מוערך ויוצא דופן שנהרג בלבנון בשנת 87, קיבלה ממנו צוואה אחרי מותו. על פתק קטן שנמצא בין עשרות המחברות, הדפים והפנקסים עם כתבים, מחשבות ורעיונות שנמצאו אחרי מותו, כתב: "עליי לא יתאבלו. עליי מותר רק לשמוח ולהמשיך את שהתחלתי, לבנות את שתכננתי, לא לספוד ולא לבכות, לשמוח בדרך שהלכתי ולהנחילה למי שבא אחריי"

עוד בערב הובא סיפורם של חייל שהיה בשירות המשטרה והציל במותו את חייהם של רבים בכך שמנע פיגוע של מחבל מתאבד בירושלים בימי האינתיפאדה השניה; ושני סיפורים על חובשים קרביים שנהרגו תוך טיפול בפצועים, שחיים איתנו עד היום בזכות הטיפול המסור של החובשים שקיפחו את חייהם.

צילום ווידאו וסטילס: אבי קקון

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה