ערב יום הזיכרון בראשון לציון 2012



"במותם ציוו"- על נופלים שהצילו במותם ועל נופלים שציוו בחייהם ערב יום הזיכרון תשע"ב בראשון לציון.
עיריית ראשון לציון מפיקה גם השנה ערב זיכרון מרכזי וממלכתי, שישודר ביום שלישי ה- 24 באפריל, בשעה 21:00 בערוץ 2

הערב, שיתקיים באמפי פארק ראשל"צ, יחל בשעה 21:00 בתום טקסי הזיכרון הממלכתיים, מול קהל אלפים, יביא את סיפורי הגבורה הללו, של חיילים שנהרגו בעודם מצילים חיים אחרים. האם מעשה הגבורה הוא מקור לנחמה? ננסה להאיר את המתח בין החלום על החיים שנכונו לבן הנופל לבין המוות שמוקף בהילה של גבורה, מייסר ורודפני.

נביא גם את סיפוריהם של החיילים שעוד בחייהם חזו את מותם, ודאגו להשאיר להוריהם מסר, סימן, בדמות שיר או מכתב שאומרים – המשיכו. אנו את שלנו עשינו.
 

האמנים המשתתפים בערב בהנחייתו של קובי מידן: הראל סקעת (בלדה לחובש), שלומי שבת (תנו לגדול בשקט, כמו בלדה), שמעון בוסקילה ושירי מימון (הייתי בגן עדן, דמעות של מלאכים), אברהם טל (רקמה אנושית, לו יהי), חגית יאסו (מליון כוכבים), להקת אתניקס (מחר אני בבית, שער הרחמים), ריקי גל ומתי כספי (מישהו, מקום לדאגה) ועוד.

את הזמרים המשתתפים בערב מלווה התזמורת הסימפונית של ראשון לציון בניצוחו ובניהולו המוזיקלי של אילן מוכיח.

 
בין הסיפורים שיובאו בערב:

הוריו של סגן דני כהן שיספרו על היום השלישי לשבעה על בנם, שנהרג בשנת 2002 בציר המתפללים בחברון, בו גילו מכתב שהסתתר בעמודים האחרונים של אלבום התמונות הצבאי שלו. "זה כאילו שדני הגיע אלינו באמצע השבעה והדריך אותנו כיצד להתמודד עם השכול" מספרת באיפוק אימו נאווה.

גם לאה, אימו של רמי בן צבי מעין חרוד, קצין מוערך ויוצא דופן שנהרג בלבנון בשנת 87, קיבלה ממנו צוואה אחרי מותו. על פתק קטן שנמצא בין עשרות המחברות, הדפים והפנקסים עם כתבים, מחשבות ורעיונות שנמצאו אחרי מותו, כתב: "עליי לא יתאבלו. עליי מותר רק לשמוח ולהמשיך את שהתחלתי, לבנות את שתכננתי, לא לספוד ולא לבכות, לשמוח בדרך שהלכתי ולהנחילה למי שבא אחריי"

עוד בערב נביא את סיפורם של חייל שהיה בשירות המשטרה והציל במותו את חייהם של רבים בכך שמנע פיגוע של מחבל מתאבד בירושלים בימי האינתיפאדה השניה; ושני סיפורים על חובשים קרביים שנהרגו תוך טיפול בפצועים, שחיים איתנו עד היום בזכות הטיפול המסור של החובשים שקיפחו את חייהם.
 
מנכ"ל החברה העירונית המפיקה את האירוע, אלי פולק: "אני גאה על ההזדמנות אשר ניתנה לחברה העירונית על ידי ראש העירייה והנהלת העיר, להפיק ערב כה חשוב ובעל משמעות לחיבוק המשפחות השכולות "קבל עם ועדה", ובנוכחות עשרות אלפי תושבי העיר, אשר יכולים להתייחד עם זכר הנופלים באירוע מרגש בהשתתפות אמנים מן השורה הראשונה, יחד עם התזמורת הסימפונית ראשון לציון".
 
ראש העירייה, דב צור: "ראשון לציון תתייחד גם השנה בערב יום הזיכרון עם זכרם של טובי בניה, החיילים ואנשי מערכות הביטחון שנפלו על הגנת הארץ והמולדת. יום הזיכרון עוטף, מחבק ומאחד את כולנו בתחושה אחת, תחושת הכאב, ההערכה וההוקרה, ההזדהות והגעגועים לבנינו ולבנותינו שנפלו במערכות ישראל. זהו רגע לאומי, של כולנו, כחברה הנשענת על חרבה, כחברה הממשיכה לשלוח את בניה ובנותיה לקרב למען ביטחונה וקיומה. אני מזמין כל אחת ואחד מכם להגיע לאמפי-פארק בערב יום הזיכרון ולקחת חלק באירוע המיוחד הזה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה