גדל מספר המבקרים במוזיאון ראשון לציון



עיר עם מורשת: בשנה החולפת גדל מספר המבקרים במוזיאון ראשון לציון באופן משמעותי ביחס לשנים קודמות-גידול של 94% בהכנסות העצמיות של המוזיאון לעומת שנה קודמת

עיר עם מורשת: בשנה החולפת גדל מספר המבקרים במוזיאון ראשון לציון באופן משמעותי ביחס לשנים קודמות...

סיכום הנתונים השנתיים מצביע על  גידול של 94% בהכנסות העצמיות של המוזיאון לעומת שנה קודמת וגידול של למעלה מ- 70% במספר המבקרים בתשלום

מסיכומי כמות המבקרים של שנת 2011 עולה כי מספר המבקרים במוזיאון ראשון לציון, גדל באופן משמעותי בהשוואה לשנים האחרונות. במסגרת זו, נשברו גם שיאי הביקורים בתקופת חופשת הקיץ, בחג הסוכות ובחג החנוכה. סיכום הנתונים השנתיים מצביע על  גידול של 94% בהכנסות העצמיות של המוזיאון לעומת שנה קודמת וגידול של למעלה מ- 70% במספר המבקרים בתשלום.

מנהלת המוזיאון, נאוה קסלר, מספרת כי רבים מעובדי המוזיאון  זוקפים את ההצלחה לזכותם של האירועים  הרבים  שהתקיימו  השנה במוזיאון וזכו לחשיפה נרחבת בכל אמצעי התקשורת ולביקורם של עשרות אלפי מבקרים במוזיאון: ביום העצמאות - חנוכת המרתף בו חי נפתלי הרץ אמבר, מחבר התקווה, בקיץ – פסטיבל "מצאנו מים", שהביא לציבור באופן חווייתי את חדשנותה של העיר בנושא המים מיום היווסדה, בחול-המועד פסח, התקיימה פעילות ענפה, בחסות בנק הפועלים ובחג הסוכות – יריד גבינות ויין במסגרת אירועי "בציר ראשון".

אירועים נוספים במהלך השנה משכו מאות רבות של מבקרים, כך לדוגמה, במהלך "חודש הקשיש", ביקרו גמלאים מכל רחבי הארץ שנהנו מקצת נוסטלגיה וכן הורחב מעגל המבקרים ממערכת החינוך ואלפי תלמידים  ובני נוער נהנו ולמדו את סיפורה המופלא  של ראשון-לציון – בכורת מושבות העלייה הראשונה.

מנהלת המוזיאון, נאוה קסלר: "אנו משוכנעים כי זו רק נקודת הפתיחה וכי מימושו של הפוטנציאל הגדול עדיין לפנינו.  מוזיאון ראשון לציון עשוי לתרום תרומה נכבדת להעלאת מודעות הציבור לערכיה של העיר ולתרומתה האדירה לעיצוב הישראליות ולעיצובם של סמלי הלאום. אין לי ספק כי תרומתה של ראשון-לציון לעיצוב התרבות הישראלית מראשיתה – מהווה ערך חשוב המושך רבבות של מבקרים אל המוזיאון ואל העיר".

קסלר מספרת כי צפי מספר המבקרים בחגים הקרובים יתרום למגמת העלייה הודות לשיתופי פעולה עם גופים נכבדים. לדוגמה, גם השנה יתמוך בנק הפועלים, ויעניק חסות לביקורים בחג-הפסח, שיאפשרו לקהל לבקר במוזיאון ללא תשלום. כמו כן, במסגרת שיתוף פעולה בין המוזיאון לתוכנית "תגלית" צעירים יהודים רבים מחו"ל, הלוקחים חלק בפרויקט כבר מגיעים למוזיאון בהמוניהם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה