ת​חרות הקומיקס השנתית לזכרו של אורי חן ז"ל



עיריית ראשון לציון ומשפחתו של אורי חן ז"ל, שנרצח לפני כשלוש שנים בחצר בית הספר חביב, יזמו תחרות קומיקס לזכרו, זו השנה השנייה.

עיריית ראשון לציון ומשפחתו של אורי חן ז"ל, שנרצח לפני כשלוש שנים בחצר בית הספר חביב, יזמו תחרות קומיקס לזכרו, זו השנה השנייה. ביום שלישי, נר ראשון של חנוכה, נערך ערב מרגש בבית יד לבנים לזכרו של אורי ז"ל, בו הוכרז על הזוכים בתחרות. אורי נולד וגדל בראשון- לציון, במהלך שירותו כלוחם בגדוד 51 של  גולני, נרצח בעת ששהה עם חבריו ביום חמישי (11.9.09) בחצר בית הספר חביב. מגיל שלוש, צייר אורי ציורי קומיקס בהם ביטא בתמונות את סיפוריו.

המשפחה פנתה לחברה העירונית, ויחד עם מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון ובית יד לבנים, יזמו תחרות ציורי קומיקס לתלמידי כיתות ז'-יב' תחת השם: "לאן הלך האור". לוועדת השיפוט, שבראשה עמד מישל קישקה - ראש איגוד הקריקטוריסטים, חתן פרס דוש לאיור ולקריקטורה לשנת 2008, ובה היו חברים גילי וטוני חן – הוריו של אורי חן ז"ל, רותי מקבי – מנהלת הרשות לתרבות ואמנות, אפי גן – מנהלת תחום אמנות פלסטית ואוצרת, חלה טורק– מנהלת תוכניות מיוחדות במנהל החינוך, אלכס ודרובניק - מנהל מרכז לאומנות בבארי של החברה העירונית, קרן  ויסהוז-  אוצרת התערוכה, נציגת בית יד לבנים ונציגי אגף הנוער, הוגשו כ-70 עבודות, מתוכן בחרה הועדה שבע עבודות שזכו לציון לשבח ושלוש עבודות שזכו במקומות הראשונים.  

הטקס המרגש התקיים בהנחייתו של חיים כהן והשתתפו בו ראש העירייה, דב צור, בני משפחת חן, חבריו של אורי מגולני, מנהלי בתי ספר ותלמידים מרחבי העיר.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "אורי היקר זכרונו לברכה, נולד וגדל בראשון לציון, תרם לעירו ולמדינתו, שירת כלוחם בגדוד גולני והיה אחד מאותם ילדי העיר שצמחו להיות גברים מעוררי גאווה. ביום בהיר אחד-הכול נקטע. רגע אחד של התפרצות אלימה, שם קץ לחייו של אורי. לא ניתן שאירועים מן הסוג הזה יחזרו על עצמם. לא נגלה אף טיפה של סובלנות כלפי אלימות בכל מידה שהיא". צור פנה למשפחת חן ואמר:"לא נחדל ונמשיך לפעול להנצחתו של אורי ולקיים את התחרות המקסימה הזאת בכל שנה".  צור הוסיף וביקש להודות להוריו של אורי חן ז"ל, למנהל החינוך בעירייה, לחברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש ולבית יד לבנים על ארגון הטקס, זה שנה שנייה ברציפות. הוריו של אורי ז"ל, טוני וגילי, אמרו : "ביצירות הקומיקס נפגשים ההומור והרגש. ציון זכרו של אורי בתחרות עבודות קומיקס, גורם לנו להמשיך וללכת לאורו, ולציין את הרצון לניצחון האור על החושך".

במקום הראשון זכתה דניאל אונגו- לוי,  מקריית החינוך השש שנתית, רביבים, חטיבת הביניים ע"ש מיכה רייסר. בציורה, דניאל מבטאת את הקושי האישי שלה בראיה.את עבודתה היא מסיימת במילים "מה שחשוב ידידיי, הוא להאמין בעצמכם וביכולות שלכם "ולהוציא לאור" את האור שבכם, כי האור יצליח לגרש את החושך, עם קצת רצון (ואפילו יותר) הכול אפשרי!"במקום השני זכה אמיר גילדור מקריית החינוך השש שנתית, הגימנסיה הריאלית ע"ש א.קררי- מקיף א', ובמקום השלישי זכה יובל קורן כיתה י' 2 , מקריית החינוך השש שנתית - "אמירים"-מקיף ה'.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה