יעקב כהן וגלית גיאת – כוכבי "בוסתן ספרדי, טניה וינוקור ולהקת פלמנקו פיוז'ן בתכנית האמנותית של הפסטילאדינו- תחרות הזמר הבינלאומית לשירים חדשים בשפת הלאדינו

יעקב כהן וגלית גיאת – כוכבי "בוסתן ספרדי, טניה וינוקור ולהקת פלמנקו פיוז'ן בתכנית האמנותית של הפסטילאדינו- תחרות הזמר הבינלאומית לשירים חדשים בשפת הלאדינו. בתחרות עצמה ישתתפו השירים הזוכים מהתחרויות עד כה בביצוע זמרי אנסמבל הפסטילאדינו

הפסטילאדינו היא תחרות זמר, שנועדה לעודד כתיבת יצירות חדשות בשפת הלאדינו. בזכות חמש התחרויות שנערכו בעשור האחרון השתלבו במעגל היצירה בלאדינו אלפי יוצרים, זמרים ומעבדים חדשים- מהארץ ומהעולם.
בתחרות- שנערכת במתכונת אירוויזיונית חלק תחרותי וחלק אמנותי.

בחלק האמנותי ישתתפו יעקב כהן וגלית גיאת – כוכבי "בוסתן ספרדי". גיאת תשיר רומנסות מוכרות עם אנסמבל הזמרים וכהן יצחק עם תרבות הלאדינו. עוד בתכנית האמנותית: מופע פלמנקו רב משתתפים עם טניה וינוקור ולהקת תיאטרון פלמנקו פיוז'ן ומקהלת הילדים  מתורכיה "כוכבי איסטנבול" עם מנהלם המוזיקלי איזט בנה. הלהקה – שמשתתפיה ילדים יהודים השרים בלאדינו זכתה בפרסים בתחרויות קודמות ומגיעה לישראל שוב לדרישת הקהל.

החלק התחרותי של הערב יהיה בסימן של הדור הצעיר השר לאדינו ובו זמרים צעירים ומוכשרים יתחרו על ביצוע עשרת השירים הפופולאריים מכל התחרויות עד כה. בין השופטים: שמעון פרנס, אהרון פררה, יוסי טלגן, מתילדה כהן סראנו פרופ' שושנה וויך שחק, דוד סוזנה, אייל פרץ ועוד. יו"ר ועד השופטים : מוני מורנו ארמוזה. האירוע יצולם לטלוויזיה הישראלית.

"העובדה שמשתתפים בפסטילאדינו תחרות כוחות צעירים ורעננים,  מעידה על רצון עז לראות בלאדינו שפה חיה ומתחדשת", אומר יצחק נבון הנשיא החמישי של מדינת ישראל  ויו"ר הרשות הלאומית לתרבות הלאדינו, הנותן חסותו לאירוע. "התחרות מוכיחה שתרבות הלאדינו אינה רק התרפקות על העבר, אלא יצירה חדשה הזורמת בעורקים."

יוזמי ומפיקי הפסטילאדינו מוני מורנו ארמוזה ואלי מתתיהו מהאגודה למורשת יהדות ספרד מוסיפים ואומרים " אנו רואים את עצמנו כשליחים של תרבות הלאדינו העתיקה שמשימתם הינה לחדש ולרענן את התרבות ולגרום ליצירה חדשה בשפה זו, ובכך לחיותה ,  ולחשיפתה בפני קהילות אחרות שאינן מכירות אותה".

כחלק מהחגיגות ייערך לראשונה אירוע ה"מקהלאדינו" - חבורות זמר ומקהלות שרות לאדינו

האירוע יערך ב 25 בדצמבר ב 20:30 בצוללת הצהובה בירושלים ויכלול הדלקת נרות בנוסח הלאדינו ע"י הזמר והפייטן מוני מורנו ארמוזה  שהינו דור 23 בירושלים למשפחה ממגורשי ספרד . ארמוזה ביחד עם אלי מתתיהו הקימו את העמותה למורשת יהדות ספרד המפיקה את המקהלאדינו  ואת הפסטילאדינו.  באירוע זה יוענק עיטור כבוד לגב' מתילדה כהן סראנו על תרומתה העצומה לתרבות הלאדינו . כהן סראנו הוציאה באחרונה מילון לאדינו עברי- עברי-לאדינו , וכן ספר בישול עם כל המתכונים הנהוגים בקרב יהדות ספרד , וזאת בנוסף לכ- 30 ספרים שהוציאה עד כה .


יום ה' 15/12/2001 בשעה 20:30 היכל התרבות ראשון לציון

מנחים: גלית גיאת ואלי מתתיהו

במאי: שוקי וגנר, מנהל מוזיקלי: רוני וייס

מחיר כרטיס 120 שקלים. בטל. 03-9488666


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה