16 שנים להירצחו של יצחק רבין



בראשון לציון הנציחו את יום הזיכרון במספר אירועים. הטקס המרכזי לציון יום הזיכרון התקיים ביום ד', 9.11.11, בהיכל התרבות בעיר.

בשבוע שעבר מלאו 16 שנים להירצחו של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר יצחק רבין. בראשון לציון הנציחו את יום הזיכרון במספר אירועים. הטקס המרכזי לציון יום הזיכרון התקיים ביום ד', 9.11.11, בהיכל התרבות בעיר. במהלך הטקס, שהתקיים בעזרת החברה העירונית לתרבות ספורט ונופש, אגף הנוער ואגף המורשת בעיריית ראשון לציון, צפה הקהל בקטעי שירה ונגינה של חניכי אגף הנוער ממרכז הנוער בקריית גנים וכן, בשיחה נוקבת בין ניסים דיין וגילה אלמגור בנושא דמות הצבר בסרטים ישראלים במרוץ השנים.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אשר באותו הבוקר הניח זר על האנדרטה בשמו ובשם חברי מועצת העיר,  נשא דברים לזכרו של יצחק:"16 שנים עברו מאז אותו לילה ארור. אני זוכר אותו היטב. עמדתי שם בין הקהל הרב, צפוף בין המונים, נושא עיני אל הבמה, מדמיין שעצם נוכחותי מטילה את משקלה על עתידו של עם ישראל. ומאז, 16 שנים, ביום הזה, י"ב בחשוון, אני שואל את עצמי מה למדנו?

אתה יודע יצחק, היום, אחרי הרבה שנים, אני ורבים נוספים כמוני קצת יותר אופטימיים. האנשים שוב יצאו לרחובות, הקהל הרב הצטופף בהמוניו לבקש צדק, מדמיין שעצם נוכחותו מטילה את משקלה על עתידו של עם ישראל. הייתה שם תקווה הקיץ, הייתה אמונה, היה מחנה. בעיקר, הייתה אחדות. אחדות שמילאה את הלב בגאווה ותקווה. היום, אחרי הרבה שנים אני אופטימי, כי אני מאמין שהחברה בישראל שבה לדרוש ממנהיגיה אומץ לב, סדר עדיפויות אחר, צדק. אני חושב, יצחק, שאילו היית כאן היום, היית גאה".

עוד הוסיף צור:"בדרך כלל אנו מזכירים את רבין הלוחם המצביא ואת מאבקו למען השלום. רבים שוכחים כי מורשתו הינה חברתית לא פחות משהיא מדינית. הוא ידע היטב כי צדק חברתי חשוב לא פחות מצורך ביטחוני. רבין הציב את חברת המופת כחזון ועמד בו. רבין הוכיח כי במדינת ישראל, הנלחמת יום יום על קיומה, ניתן לעצב חברה אזרחית ראויה".

"גבירותיי ורבותי" קרא צור, "מנהיגות גדולה נולדת במפגש שבין שעת מבחן, שבה נדרשת קבלת החלטות כואבות וגורליות, לבין אופי אמיץ ונחוש, שאינו נרתע מהבדידות הטבועה במהותה של עמדת ההנהגה. כזה היה יצחק רבין. ההיסטוריה והגורל הציבו אותו בצמתים כאלה בדיוק, והוא עמד בהם בהצלחה פעם אחר פעם, מוביל ומקדים את זמנו.

יצחק,  דרכך עוד מהווה לנו אלומת אור. אנו נמשיך לזכור, נמשיך להזכיר, ונפעל כדי להבטיח שמדינת ישראל תיוותר מדינה יהודית, דמוקרטית, מאוחדת, צודקת וחזקה".



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה