הצגה: האריסטוקרטים - היכל התרבות



תיאטרון הקאמרי- מחזה ישראלי חדש מאת עדנה מזי"א בימוי: עמרי ניצן- שבת- 22/10 20:30

המחזה החדש של עדנה מזי"א שיצרה את ההצלחות "המורדים", "סיפור משפחתי", "היה או לא היה", הוא דרמה משפחתית המכסה על סודות אפלים. המחזה עוקב אחר משפחת בן כנען בשתי תקופות מכריעות בחייה: בשנות החמישים, אבי המשפחה, יאיר בן כנען, אלוף בצבא, הגבר הישראלי המומלץ והמצליח, מתמסר לקריירה צבאית במדינה הצעירה, כשהוא עיוור לצרכיה של משפחתו - אשתו, ושלושת ילדיו הקטנים. לעומתו אחיו, היפוכו הגמור, ההומוסקסואל הראשון שיצא מהארון בארץ ישראל, הוא, הכבשה השחורה במשפחה - בעל חנות פרוות בארץ השמש הקופחת, בתל אביב השמרנית של אותן שנים - הקורס מבחינה כלכלית.


בשנות השבעים יאיר, עתה שר בממשלה, שנאלץ להתמודד עם תוצאות אטימותו, מייצג דור שלם שהתמסר ל"הקמת המפעל" על חשבון יחסיו עם המשפחה.
דרמה משפחתית מפתיעה, מרתקת ומרגשת, המתחוללת בשנותיה הראשונות של המדינה הצעירה ועד שנות השבעים, כשמתחת לאירועים הלאומיים רוחשים המאבקים המשפחתיים.

ביקורות

"זוהי הצגה מעניינת מאוד...הצגה עם אמירה וזה מה שאהבתי בה" -

 יובל בן עמי, גלי צה"ל (11-01-2011)
"העלילה קולחת ומינון ההומור מדוייק, ניצן רקח רעיונות בימתיים נפלאים..."
"לזרוב בתפקידו הטוב ביותר..."
"ירלובה חוזרת לבמה בגדול בתפקיד מצוין שצובט בלב"
"שורה תחתונה: החומרים שמהם עשויים שלאגרים"


מאיה נחום שחל, כלכליסט (10-01-2011)


"עיקר כוחה של עדנה מזי"א הוא בגילגול הסיפור, עיצוב הדמויות וכתיבת הדיאלוג התכליתי , האינטליגנטי והשנון. כוחה של הצגה זו-וייחוד עבודתו הבוגרת של ניצן- בהפניית הזרקור לשחקנים, שכל אחד מהם משלב בדרכו הייחודית, יופי, אינטליגנציה, מעמקי רגש ומיומנות מקצועית... שבחים רבים צריכים עוד להיאמר על ההצגה ומרכיביה, אך אלה באים לביטוי בעיקר הודות לשחקנים האלה, שהופכים לשעה וארבעים דקות בני משפחתם של הצופים".
 

מיכאל הנדלזרץ, הארץ (09-01-2011) 
 
  
יום               תאריך                     שעה 
שבת      22/10/2011              20:30    


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה