מופע פתיחת פסטיבל ראשון לציון 2011



אתמול, מוצאי חג סוכות (13/10/11) נורתה יריית הפתיחה לפסטיבל ראשון לציון ה- 24 בהיכל התרבות לעיני אולם גדוש מפה לפה.

אתמול, מוצאי חג סוכות (13/10/11) נורתה יריית הפתיחה לפסטיבל ראשון לציון ה- 24 בהיכל התרבות לעיני אולם גדוש מפה לפה שבא להוקיר את פועלו של הכותב והיוצר חיים חפר.

 

פסטיבל ראשון לציון ציין אתמול את יום הולדתו ה-86 של אחד הכותבים האהובים, הוותיקים והפוריים של ישראל, מטובי המשוררים והפזמונאים, חתן פרס ישראל לזמר עברי ופרס סוקולוב לעיתונות.

 

השירים היפים שכתב חיים חפר מהווים חלק גדול וחשוב בזמר העברי, שירים שהמדינה, כמו אזרחיה, גדלה עליהם. חפר, הפלמחני"ק המיתולוגי, הוא גם הבוהמיין מ"החמאם", מייסד להקת הצ'יזבטרון, כתב עשרות שירים לאמנים והרכבים בולטים במוזיקה הישראלית.

 

 

ערב פתיחה לפסטיבל ראשון לציון ה- 24 בהיכל התרבות במופע מחווה לחיים חפר. (צילום: אבי קקון Rishonet.com )

 

חפר כתב לטובי המלחינים והזמרים בארץ. סשה ארגוב, משה וילנסקי ודובי זלצר הלחינו רבים מפזמוניו. בין הזמרים שהרבו לבצע את שיריו נמנו אריק לביא, יהורם גאון ("השר משה מונטיפיורי", אותו שר בערב הפתיחה), שושנה דמארי, יפה ירקוני, ועוד רבים וטובים....

 

חיים חפר כתב פזמונים ללהקות רבות, בהם התרנגולים , בצל ירוק , שלישיית גשר הירקון, החלונות הגבוהים , רביעיית מועדון התיאטרון, והלהקות הצבאיות.

 

כמו כן כתב חפר פזמונים למחזות הזמר "קזבלן", "תל אביב הקטנה", "איי לייק מייק",ו"סאלח שבתי".

 

 

חפר עסק בתרגום מחזות לתיאטרון, בהם "טרטיף" של מולייר, "רביזור" של גוגול ומחזות הזמר "הלו דולי", "אירמה לה דוס" ו"אוויטה". הוא כתב גם תסריטים לסרטי קולנוע, טלוויזיה ווידאו. בין היתר כתב עם מנחם גולן את התסריט לסרט "קזבלן" ויצר את סרטי התעודה "אוהלי פלמ"ח" (ביוגרפיות על לוחמים ועל יחידות בארגון) ו"שיבולים וחרב" (יחד עם חיים יבין), המתאר באור ביקורתי כיצד רואים נכדיהם של לוחמי הפלמ"ח את אותה התקופה.

 

חפר זכה בפרס סוקולוב לעיתונאות לשנת 1969, וביום העצמאות תשמ"ג (1983) הוענק לחפר פרס ישראל לזמר העברי. בשנת 2007 ניתן לו תואר יקיר העיר תל אביב, ב-2011 זכה באות הוקרה על מפעל חיים מאוניברסיטת בר אילן, ואתמול זכה בערב הוקרה מפואר בה העניק לו ראש העיר, מר דב צור את מדליית העיר.

 

 

 

בערב היו ביצועים חדשים ומיוחדים לשיריו הידועים והאהובים של חיים חפר, בהרכבים מפתיעים שנוצרו במיוחד לערב זה.

 

בין האמנים המשתתפים (לפי סדר הא-ב): אסף אמדורסקי, אפרת גוש, ארקדי דוכין, יהלי סובול, יהורם גאון, ישראל גוריון, מיכה שטרית, קובי אפללו, רוני דלומי, שלישיית מה קשור, תמר אייזנמן ועוד....את הערב הנחה יאיר ניצני.

 

הערב ישודר בערוץ 2, קשת ובגלי צה"ל.

צילום סטילס ווידאו: אבי קקון

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה