מרחב השפה העברית יוצא לדרך בראשון לציון



השבוע התקיימה בלשכת ראש העיר ישיבה ראשונה של מעגל החשיבה ברשותה של הגב' רותי מקבי, בדרך להקמת מרחב השפה העברית בבית ספר חביב בראשון לציון.

השבוע התקיימה בלשכת ראש העיר ישיבה ראשונה של  מעגל החשיבה הראשון מתוך סדרה של מפגשי חשיבה  בדרך להקמת מרחב השפה העברית  (שם זמני) בבית ספר חביב בראשון לציון, בי"ס העברי הראשון בעולם משנת 1886.

מי שאחראי מטעם העיר  על המיזם המתגבש זו הגב' רותי מקבי, מנהלת הרשות לתרבות ואמנות בחברה העירונית-ראשון לציון שבאמתחתה רקורד של 4 שנים  בקיום הכנס הארצי "לשון ראשון  - כנס ראשון לציון לשפה העברית", כנס המושך אליו במהלך 3 וחצי ימים , מדי שנה בשנה כ 10,000 משתתפים מכל רחבי הארץ ומכל שכבות האוכלוסייה.

כמו גם מתקיים  בעיר אחת לשנה חידון ארצי לשפה העברית "שעשולשון" בשיתוף משרד החינוך, כמו כן נבנות בעיר תוכניות לימודים ייחודיות, מפגשי תרבות ואירועים ועוד ועוד....

בצוות החשיבה שהתכנס השבוע השתתפו פרופסורים להיסטוריה, בלשנות , עיתונאים, בלשנים, מרצים, אנשי תקשורת ותיאטרון.

פגשנו את הגב' רותי מקבי נרגשת בסיום המפגש הראשון ששמחה לסכם עבורנו את המפגש הראשון....

"אני מאוד נרגשת , בעיני זה עוד סימן לכך שהמיזם מתחיל לקרום עור וגידים, אבל , ובעיקר,  חשה גאווה גדולה הן כמנהלת הרשות לתרבות ולאומנות והן כתושבת העיר על כך שעירי בחרה לצאת לדרך ובאומץ לקראת פרוייקט כל כך גדול ומשמעותי לעיר  למדינה  ולעם היהודי".

רשמנו את ה- 4/10/2011 כתאריך בו התקיים המפגש הראשון בהרמת המיזם, מתי את צופה את סיומו?

זהו תהליך מורכב ומאתגר ל"תרגם" שפה בת 3000 שנה למבנה / חללים / אופני תצוגה וכד' אינו פשוט כלל ועקר מה גם שאין דוגמא לכך בעולם (פרט לסאנפאולו)אנחנו נשתדל לתחמו בזמן סביר.

מי עוזר לך מבחינה מקצועית?

בצוות המוביל נמצאת ד"ר צביה ולדן, הוגת המיזם המיוחד הזה ומי שמרכזת את תחום התוכן וד"ר מרטין וייל מנכ"ל קרן ברכה ומנהל לשם כבוד של מוזיאון ישראל שהסכים להוביל ולהנחות את המהלך. כמו כן נמצאים בצוות הלינה חמו היועצת לענייני פרוגרמה ודוד אבגי היועץ לענייני אומנות.

תודות לסיכום...

ברצוני להודות  לראש העיר, דב צור על הבחירה לממש את המיזם ,על התמיכה המוראלית והתקציבית המאפשרת לנו להפוך את החלום הגדול והחד פעמי הזה למציאות. עוד תודות לאלי פולק, מנכ"ל החברה העירונית ולצוות עובדים מקצועי ומסור שמלווה אותי.

בהצלחה רותי ואנו נמשיך לעקוב ולדווח....


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה