מתי כספי חוגג 60 בפסטיבל ראשון



מתי כספי חגג 60 אביבים בהיכל התרבות של ראשון לציון במסגרת פסטיבל היין עם שלל אורחים.

מה כבר לא נכתב על מתי כספי, אחד המוזיקאים המחוננים בארץ ונחשב לאחד המלחינים החשובים שקמו בדורנו ( אולי אף גאון אמיתי) בכל הנוגע למוזיקת פופ ורוק, מוזיקת אוונגארד, ובכלל וקטונתי מלהוסיף...

כספי נודע בשילוב יוצא הדופן של מוזיקה מורכבת ועם זאת קליטה, נגישה, להיטית ואהובה. הוא אחראי לאינספור קלאסיקות ולהיטים, אחד המוסיקאים המשפיעים ביותר על הזמר העברי והישראלי .

מתי כספי חגג 60 אביבים וזאת בהחלט סיבה למסיבה - אתמול בערב (ה) הוא הופיע בפסטיבל היין בהיכל התרבות בראשל"צ, עם שלל אורחים בינהם, שירי מימון שנתנה ביצוע מדהים לשיר " מה זאת אהבה" (במקור של ריקי גל), ביתו של כספי, סויאן, תלמידת י"ב עם קול מלאכי, שהגשימה חלום ושרה אופרה - את "אווה מריה" של שוברט.

שלמה גרוניך, שותפו לאלבום "מאחורי הצלילים" בא לעשות כבוד .

שלמה גרוניך, שותפו לאלבום "מאחורי הצלילים" הגיע לתת כבוד ויחד ביצעו את "ים כחול" לא לפני שהשתעשעו בקטע וירטואוזי על הפסנתר כשכספי מנגן ושר את "אדון פנקס" על הקלידים בצד שמאל וגרוניך משתלט בגאוניות על הצד הימני ומלהטט ומשלים בסגנון ג'אזי את השיר.

הפתעה נעימה הייתה זימונו של עודד בן חור (תושב ראשל"צ) שישב בקהל, לשיר עמו את  "אשה".

במופע הבלתי נשכח לקח כספי את הקהל למסע בזמן בו הציג לראשונה את היצירה הראשונה שהלחין בגיל 12 ועד הלהיטים המשובחים בני זמננו אותם כתב לבועז שרעבי, יהודית רביץ , ריקי גל, יוסי בנאי ועוד...

כמי שרגיל להיות נוכח בהופעותיו של כספי כמובן ציפה וקיבל מנה גדושה של הומור המיוחד לכספי בלבד. קטעי הקישור היו חינניים אך האטרקציה של המופע היה מערכון בן 10 דקות המדבר על סגנונות מבטא ודיבור שכללו חיקויים והסברים בשפה השוודית, פינית, הונגרית ודגש רחב על המבטא המרוקאי שהיה השוס של המערכון.

מתי כספי לא הפסיק לפרגן ולשבח את התזמורת הסימפונית של ראשון לציון בניצוחו של אילן מוכיח שכללה 25 כנרים, 14 נגני כלי נשיפה (אבוב, קלרינט, טרומבון, חצוצרה, חלילים), 6 נגני צ'לו, כלי הקשה, ונבל אחד.

ראש העיר, מר דב צור הוזמן לבמה כדי להעניק לכספי את מדליית העיר ראשון לציון שעוצבה ע"י האומן יעקב אגם.

רשימת השירים של כספי למופע כללה כאמור ממיטב הקלאסיקה הישראלית, רובה לא משני העשורים האחרונים וכללה את השירים הבאים: "כוכב בודד", "עוד תראי את כל הדרך", "גבוה", "מה זאת אהבה", "אשה", "אליעזר בן יהודה" (מילים של ירון לונדון), "לקחת את ידי בידך" (נכתב ליהודית רביץ), "זו ילדותי השנייה" , "מישהו", "תשובה", "הנה הנה", "אסור לקטוף את פרחי הבר", "איתך", "מרוב אהבה שותק" ועוד....

ולמי שנשאר טעם לעוד אז אל דאגה....מתי כספי ליקט 13 שירים חדשים מעזבונו של הפזמונאי והמשורר אהוד מנור ז"ל, (ה"נפש התאומה" של כספי ביצירת שירים ,שהלך לעולמו לפני ארבע וחצי שנים)  ויוציא אותם באלבום חדש בחודשים הקרובים.

# תודה אישית לטלי צ'רנר (החברה העירונית) על שיתוף הפעולה הפורה שהביא להפקת הכתבה המורחבת.

לצפייה מורחבת בתמונות מהאירוע לחצו כאן.
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה