קלינט איסטווד מגיע לסינמה קלאס



קלינט איסטווד חוזר לשחק בפעם הראשונה מאז "מיליון דולר בייבי", בסרט אותו הוא גם מביים

קלינט איסטווד חוזר לשחק  בפעם הראשונה מאז "מיליון דולר בייבי", בסרט אותו הוא גם מביים.יום ה' 4.11.09 בשעה 20:30

איסטווד מגלם את דמותו של וולט קוואלסקי, אדם עיקש וקשוח, חייל קרבי לשעבר במלחמת קוריאה שחי בעולם שונה ממה שלמד להכיר ושכניו המהגרים מאלצים אותו להתעמת עם הדעות הקדומות שלו.

קוואלסקי הוא מכונאי רכב בגמלאות שממלא את ימיו בשיפוץ הבית, שתיית בירה וביקור חודשי אצל הספר שלו.  למרות שהמשאלה האחרונה של אשתו המנוחה הייתה לראות אותו מבקר אצל הכומר לוידוי, וולט – יוצא מלחמת קוריאה שנשאר מריר וחשדן ומחזיק את הרובה שלו קרוב ומוכן לפעולה – לא מוצא על מה יש לו להתוודות. הוא גם לא בוטח באף אחד כדי לחשוף בפניו וידוי מלבד אולי בכלבה שלו, דייזי.

האנשים שפעם הוא היה קורא להם "שכנים" כבר מתו או עברו להתגורר במקום אחר, וחבורות מהגרים מדרום-מזרח אסיה שהוא מתעב, החליפו אותם.  הוא הפך לממורמר באופן קבוע – על המרזבים הדולפים, על מדשאות השכנים הלא גזומות, על הפרצופים הזרים הסובבים אותו ועל כנופיות הנוער חסרות המטרה של הסינים, הלטינים והשחורים שבטוחים שהשכונה היא רק שלהם.

p>יותר מכל הוא ממורמר על ההתרחקות של ילדיו ממנו, והוא חי בהמתנה לסיום חייו.עד שהגיע הלילה בו מישהו ניסה לגנוב את מכונית הגראן טורינו שלו, מודל 72'. עדיין נוצצת כמו ביום בו וולט עצמו הוריד אותה מפס הייצור לפני כמה עשורים, מכונית הגראן טורינו מכניסה את השכן הצעיר שלו ת'או (בי וונג) אל חייו כשכנופיית הנוער הסינית לוחצת על הנער לגנוב אותה. 

אך וולט מסכל את הגניבה ומתעמת עם החבורה, ובכך הופך לגיבור השכונה – בעיקר עבור אמו של ת'או ואחותו הגדולה סו (אהני הר), המתעקשות שת'או יבצע עבודות עבור וולט כדי לכפר על מעשיו.  למרות שבתחילה הוא אינו רוצה כל קשר עם האנשים האלה, וולט נכנע לבסוף ומטיל על הנער עבודות לשיפוץ השכונה כולה, מה שמוביל לחברות בלתי אפשרית שתשנה את החיים של שניהם.

דרך ת'או ויחסם הטוב כל כך של משפחתו אליו, מבין וולט בסופו של יום כמה עובדות על השכנים שלו. וגם על עצמו. לאנשים האלו – פליטים צרי אופקים בעלי עבר אכזרי – יש יותר מהמשותף עם וולט מאשר עם משפחתו, והם חושפים בפניו חלקים מהנשמה שלו שנאטמו לחלוטין מאז המלחמה...  כמו מכונית הגראן טורינו שטמונה עמוק בחניה הסגורה שלו.

 גראן טורינו  Gran Torino 
בימוי: קלינט איסטווד
משחק: קלינט איסטווד, בי ואנג, אהני הר, כריסטופר קארלי, בריאן היילי 
דרמה, ארה"ב 2008

יום ה' 4.11.09 בשעה 20:30
כרטיסים 03-9488666


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה