"פנים רבות לאלימות" – תערוכה



השבוע נערכה פתיחה חגיגית לתערוכה, במעמד, הגב' ליאל אבן-זוהר, הגב' ישראלה בן-אשר, ורעיית ראש העירייה, הגב' איריס צור,

"פנים רבות לאלימות" – תערוכת אמנות וכתיבה – התקיימה השבוע במשכן לאמנויות בשיכון המזרח.
[
חודש נובמבר הוא חודש ציון המאבק באלימות כלפי נשים, נערות וילדים.מידי שנה, מזה כ-6 שנים, ביוזמת המשרד לקידום מעמד האישה בעיריית ראשון-לציון, מוצגת תערוכת אמנות וכתיבה בנושא, המאורגנת בשיתוף פעולה עם העמותה לאומנות חזותית בראשון לציון והחברה העירונית בראשון לציון.

השבוע נערכה פתיחה חגיגית לתערוכה, במעמד חברת מועצת העיר, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, הגב' ליאל אבן-זוהר, יועצת ראש העירייה למעמד האישה, הגב' ישראלה בן-אשר, ורעיית ראש העירייה, הגב' איריס צור, שאמרה: "נדמה שבשבועות האחרונים האלימות בחברה הישראלית שברה שיאים חדשים והפכה למכת מדינה. אנחנו מדברים, ובה בעת חרדים, ממצב בני הנוער, מהשפעת האלכוהול, מהאלימות בכבישים, והרשימה, לצערנו, עוד ארוכה ומוצאת אחיזה במרבית מתחומי חיינו. נדמה, שכאשר מדובר באלימות כה אכזרית - אנחנו מזועזעים, שואלים איפה טעינו ומה יכולנו לעשות אחרת.

לצערי, לא תמיד כך הוא הדבר כאשר מדובר באלימות נגד נשים. נשים רבות חיות עם אלימות קשה כדבר שבשגרה. לא אחת אנחנו יודעים על כך ואיש כמעט אינו מזדעזע. איש אינו שואל. איש אינו עוזר. הן חיות עם האלימות, ושותקות. לצד נשים אלה חיים ילדים רבים בפחד ובעצב. הם גדלים בבתים שבהם האלימות היא חלק מהחיים. מעגל האלימות, במשפחה בכלל וכלפי נשים בפרט, רק ממשיך, גדל ומעמיק".

צור, עובדת סוציאלית במקצועה, הוסיפה: "כמי שעוסקת ביום יום בטיפול ובשיקום אוכלוסיית נשים צעירות, שחלק ממנה היה אף קרבן לאלימות קשה על כל גווניה, אני יכולה להעיד על המחירים הקשים אותם גובה האלימות מכל מי שמעורב בה, גם אם לא באופן ישיר, ועל ההכרח לעשות כל שאפשר על-מנת למגר ולצמצם את התופעה.

בכדי לשבור את מעגל האלימות יש וצריך שייעשה עוד הרבה ובתחומים רבים, אך בראש וראשונה יש לשבור את קשר השתיקה ולהביא את סוגיית האלימות במשפחה ובכללה – האלימות כלפי נשים, לקדמת הבמה הציבורית. כמו כן יש להדריך נשים, לתמוך ולסייע להן לשבור את קשר השתיקה. להושיט להן יד ולסייע להן בשבירת מעגל האלימות. התערוכה, המוצגת כאן, הינה עוד דרך לקרוא לנשים ולומר להן: אתן לא צריכות להשלים עם אלימות מכל סוג שהוא. יש כלים ויש פתרונות להתמודדות עם אלימות במשפחה. חשוב שתדענה, יש מי שיעזור לכן ויתמוך בכן בכל צעד שתחליטו לעשות. ויותר מכל - אתן לא לבד".

עו"ד ליאל אבן-זהר בירכה את רעיית ראש העירייה, וציינה כי בנוסף לתפקידה היא אישה העושה בזכות עצמה, בהיותה עובדת סוציאלית בכירה בעיריית חולון, וכן בירכה את ישראלה בן אשר שסיימה את תפקידה ופרשה לגמלאות, על עשייתה בעשור האחרון.
את האומניות בירכה עו"ד אבן-זהר: "העשייה שלכן, כנשים יוצרות וכותבות, מעצימה גם נשים אחרות, וכשיש העצמה ועוצמה, אין קורבנות, והאלימות פוחתת. אני מברכת אתכן על  עשייתכן ועל תוצרי התערוכה המעניינת הזו".

התערוכה תוצג במשכן לאמנויות ברחוב מורדי הגטאות 36 בשיכון המזרח, בין התאריכים 1/11/2009 - 15/11/2009.  בימים א', ג', ד', ה' בין השעות 10:00-14:00, ובימי ב' בין השעות 16:30-20:00.

בתמונה: איריס צור (במרכז), ליאל אבן זהר ואוצרת התערוכה פנינה שריג


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה