"לגלות תרבות"- יוצאים לדרך



התכנית נותנת מענה למגוון תחומי ההתעניינות בשטחי האמנות השונים, תוך הקפדה על רמה ראויה ואיכותית.

אירועי התרבות בראשון לציון קיבלו העונה תפנית כאשר התכנית האומנותית "תרבות עכשיו" שהעניקה לתושבי העיר לאורך תקופה רבת שנים מן המיטב בתחומי התרבות משתדרגת ועוברת לשלב חדש, משנה פניה ופונה אל קהל מגוון יותר בשם "לגלות תרבות".

התכנית "לגלות תרבות" - תכנית הנשענת על מיתוגה של ראשון לציון כ"עיר לכל המשפחה", שבה התרבות מהווה מרכיב מהותי באיכות החיים של תושביה. במלים אחרות, אם תרצו, מדובר בתכנית המבקשת לתת מענה למגוון תחומי ההתעניינות בשטחי האמנות השונים, תוך הקפדה על רמה ראויה ואיכותית.

בבסיסה פונה התכנית אל הקהל הראשוני שוחר התרבות, שבמשך עשרים שנות פעילותה של "תרבות עכשיו" גילה סקרנות בתחומי האמנות השונים ובשאלות זהותנו כאן ועכשיו, והפך את אכסניות התרבות בעיר למקומות שוקקי חיים.

עתה משנה התכנית הקודמת את פניה ועוברת שינויים והתחדשות בשיתוף עם "אסכולות" (האוניברסיטה הפתוחה). על הפרק: רצף של סדרות בתחומי האמנות השונים – ספרות, מוסיקה, אמנות פלאסטית ועוד – אשר נבנות באופן מודולרי, נדבך על נדבך, ומיועדות להקנות ידע מצטבר בתהליך של למידה שהיא גם הנאה וגם העשרה.

במהלך הסדרות יתארחו מרצים שונים, אשר כל אחד מהם בולט במיוחד בתחומו. ביניהם ניתן לציין את מיכאל הנדלזלץ, עורכו הראשון של מוסף הספרים ב"הארץ", שיארח סופרים לשיחה על ספרים שראו אור באחרונה, ספרות בכלל וסגנונות כתיבה; פרופ' חנוך רון, מבקר המוסיקה של "ידיעות אחרונות", שידון על גדולי הפסנתרנים בעולם (ארתור רובינשטיין, ולדימיר הורוביץ, פוגורליץ ועוד); גילית איבגי, שתצא למסע בעקבות האמנות ותפרוש בפנינו אפשרויות מגוונות ל"קריאה" של יצירות פיסול וציור; נחום היימן, יוצר וחתן פרס ישראל, שיעלה על נס את הזמר הישראלי בקטעי סרטים, בסיפורים ובשירה בצוותא, ועוד ועוד.

תהיה זו הזדמנות ללמוד את השפות המרתקות של האמנות ולהרחיב דעת בכלל, כמו גם לפגוש סופרים שיציגו את התנ"ך כמרכיב אוטוביוגרפי ביצירתם (שמות בולטים: אסתי חיים, שמעון אדף, דרור בורשטיין, שרה בלאו ואלמוג בהר). על מסע החיים והעשייה בעקבות התשוקה יספרו רות סירקיס, ח"כ מירי רגב, אביהו בן-נון וצדוק יחזקאלי, כאשר על הפן המוזיקלי יהיה אחראי נגן הג'אז הבינלאומי ליאוניד פטשקה, שיארח את מיטב אמני הג'אז בתכניות מרתקות.

האפשרויות לחוות את נופיה של ישראל ועברה תבוא לידי ביטוי עם הסדרות המטיילות בשבילי ישראל. סדרה מרתקת תיוחד לסיורים בעקבות נשים גדולות שהשפיעו, הובילו ושבלעדיהן ההיסטוריה שלנו לא הייתה נראית כפי שהיא. סיורים אחרים ישחזרו את מציאות חיינו כאן מימי טרום הקמת המדינה, ותוכלו גם לטייל ב"דרך השירים" – סיורים בנושאי ארץ ישראל והזמר העברי.

להרשמה ולפרטים נוספים: הרשות לתרבות ואמנות / אגף תרבות
הרצל 82, קומה 6, טל: 03-9547100, 9547032, 9547055
פקס: 9547520
מייל:
[email protected]
אתר אינטרנט:
www.hironit.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה