"לגלות תרבות": מופע על אור וחושך



אמש נערך ערב הפתיחה של פרויקט "לגלות תרבות" באולם "מופת" בראשון לציון.

אמש נערך ערב הפתיחה של פרויקט "לגלות תרבות" באולם "מופת" בראשון לציון. במופע החגיגי, אשר נשא את השם "באנו חושך לגרש- מופע על אור וחושך", לקחו חלק האמנים המרעננים:דרור קרן, ליליאן ברטו, אלון אולארצ'יק, יהלי סובול, נגנית הצ'לו קרני פוסטל ואריאל הורוביץ.

 
המופע נפתח בברכותיו של מר אלי פולק, מנכ"ל החברה העירונית, אשר הבטיח המשך תכנית תרבות אטרקטיבית במיוחד שתכלול ערבי משוררים, סופרים, טיולים ועוד.
 
 
לאחר מכן, עלה ראש עיריית ראשון לציון, מר דוב צור, בדילוגים קלילים על הבמה והדליק נר חמישי לחנוכה, בסיומו פצח הקהל בשירת "מעוז צור ישועתי" בטון מקומי. ראש העיר המשיך בנאום בו הבטיח להמשיך ולטפח את ראשון לציון כמרכז תרבותי, ערכי וחינוכי למופת, אור ליתר הארץ, תוך ציון תקוותו למתן היתר לבניית גלריה עירונית בקרוב, בניית מפעלי תרבות ואף הקמת תיאטרון מקור ראשוני בקרוב.
 
 
לאחר דברים אלה, עלו אל הבמה משתתפי האירוע והערב האומנותי נפתח בנגינתה ובשירתה המרגשת של קרני קוסטל, כשלאחריה מבצע הורוביץ על הפסנתר החשמלי גרסה מרעננת משל עצמו לשיר "מעוז צור". דרור קרן, אשר מנחה את הערב בכישרון רב ובאהבה, מזמין את מר רוביק רוזנטל, סופר, עיתונאי ודמות מובילה בחקר העברית החדשה, לשאת דברים על הבמה.
 
רוזנטל אף כתב שיר לרגל אירוע בשם "שיר העם הנבער", אותו ביצעו דרור קרן וליליאן ברטו כדואט לנגינתו של אולארצ'יק, לפי לחן השירים הידועים "באנו חושך לגרש" ו"נר לי דקיק". בשיר ביקש רוזנטל לבטא את הפער בין אור וחושך כדימוי לפער בין השכלה ובערות. כיאה לעידן, השיר, בעל הנימה הביקורתית והגרוטסקית כלל התייחסות לתופעת "האח הגדול", "הישרדות", ואיך לא, יהודה ונינט, ונחתם במשפט המהדהד שמבכה דרור קרן, תוך שהוא מעקם נכבדות את פניו: "אוי ואבוי לנו".
 
 
באופן סותר לחלוטין תחושה זו של "אוי ואבוי עד אנה התדרדרה תרבותנו", כפי שבאה לידי ביטוי בשירו של רוזנטל, המשיך הערב בהקראת שירים מרגשים של מיטב המשוררים והכותבים בארצנו (וגם קצת בתפוצות), רובם מבית היוצר של יהודה עמיחי ודליה רביקוביץ', וגם נצצו בתוך כך אמנים כגון חנוך לוין, דוד אבידן, מירון איזקסון, ויסלבה שימברוסקה וטובים אחרים.  
 
 
בין הקראות השירים והדיאלוגים השונים, הנעימו יהלי סובול, אריאל הורוביץ, קרני פוסטל ואלון אולארצ'יק בנגינה ובשירה, כאשר הרגע המרגש ארע בשירתו של אולארצ'יק את השיר היפה והנוגע תמיד ללב של כוורת "ילד מזדקן", בגרסא אקוסטית מעודנת, כזו שמזכירה שגם ילד קצת מזדקן יכול עדיין ממש להפתיע.
 
 
הערב נחתם עם ביצועו של אולארצ'יק לשירו " אני בגנך". ובכן ניתן לומר כי מופע הפתיחה של פרויקט "לגלות תרבות" הצליח בכך: תשומת לבנו נמשכה בהחלט. עכשיו אנחנו מחכים לראות אילו אירועים מעניינים נוספים יביא עלינו הפרויקט המבורך הזה.
 
קליפ וידאו מטקס הדלקת נר חמישי- חג אורים שמח ותרבותי לכולם!
 

 

צילום: אבי קקון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה