מפגש וירטואוזים



מפגש בין שני מוזיקאים וירטואוזים , ענקי הגיטרה והפסנתר באלדי אולייר וליאוניד פטשקה,במופע משותף.

מפגש בין שני מוזיקאים וירטואוזים , ענקי הגיטרה והפסנתר באלדי אולייר וליאוניד פטשקה,במופע משותף של שניהם ביחד וכל אחד לחוד.

לא בכל יום מזדמן לצרכני התרבות של ראשון לציון להיות נוכחים במפגש בין שני מוזיקאים וירטואוזים , ענקי הגיטרה והפסנתר באלדי אולייר וליאוניד פטשקה,במופע משותף של שניהם ביחד וכל אחד לחוד.

 
החיבור המוסיקלי בין השניים הוא מפגש בין שתי תרבויות. העובדה ששניהם באים מרקע שונה כ"כ ומציגים מקורות השראה שונים - יוצרת שפה חדשה ומלהיבה של אלתור הזורם במגוון של סגנונות. מג'אז דרום אמריקאי, דרך פלמנקו, אתני, צועני ועד לג'אז מסורתי. (והפך אותו יחד עם ליאוניד פטשקה לחגיגת ג'אז מפתיעה שהסתיימה בהתפרעות מוסיקאלית מדהימה).
 
קונצרט בהשתתפות לאוניד פטשקה זה תמיד חגיגה. מוסיקאי נהדר, מעבד, מלחין, הוא ללא ספק נמצא בליגה הגבוהה של עולם הג'אז.
 
הם שונים בשפתם המוסיקלית אך באותה עת דומות עד מאד. לשניהם אנרגית במה מחשמלת והחום אדיר הנוצר במפגש בין שנים יוצרים גדולים אלה נשפך מהבמה אל הקהל וסוחף אותו לפסגות תענוג של חוויה מוסיקלית איכותית, אנושית ונדירה.
 
את לאוניד פטשקה אין כבר צורך להציג בפני הקהל הראשל"צי, פטשקה הפך לבן בית במחוזות מופעי המוזיקה המקומית.
 
קונצרט בהשתתפות לאוניד פטשקה זה תמיד חגיגה. מוסיקאי נהדר, מעבד, מלחין, הוא ללא ספק נמצא בליגה הגבוהה של עולם הג'אז. יש לו כשרון נפלא "להדליק" את הקהל ולסחוף אותו אחריו לעולם הג'אז.
 
פטשקה מנגן בעוצמה רבה , בטכניקה מתוחכמת וברגשות עזים. הוא ממשיך ללא הרף לחדש ולגוון את הרפרטואר שלו, סוג של ג'אם סשן ואלתורים באנרגטיות מאוד גבוהה שניתן להגיע אליה רק על במה ורק מול קהל. סגנונו הייחודי ואופיו הבלתי מתפשר של פטשקה עשו לו שם של אמן נדיר ואהוד בעולם הג'אז.
 
בלאדי אולייר, החצי השני במופע המשותף הוא גיטריסט מחונן, מלחין ומעבד מיוחד במינו בעל סגנון מוזיקלי עשיר ורפרטואר רחב ומגוון.סגנונו המיוחד משלב פלמנקו, מוזיקה צוענית, דרום אמריקאי-לטיני, עם מוטיבים ים תיכוניים.באישיותו המרשימה, הכריזמטית ומלאת החן, ובנגינתו הוירטואוזית והיוצאת דופן, הוא שובה את לב הקהל ויוצר עמו קשר מאוד אישי.
 
למרות שנולד ברומניה וחי בישראל רק מלראות את עבודת האצבעות שלו כדי להשתכנע שאצלו זורם דם ספרדי/ צועני ממש....
 
לסיכום: לקהל המקומי נתנה הזדמנות נדירה להיפגש לערב משובח עם שני וירטואוזים בין לאומיים, כל אחד בתחומם שמחלקים את זמנם בפסטיבלים ברחבי אירופה וזוכים להצלחה מרובה בהם ולביקורות נלהבות.
 
צילום: יעל אלגום ואבי קקון.
 

לצפייה בתמונות נוספות מהמופע לחצו כאן

# כל הזכויות שמורות ל- "ראשון פור יו"   Rishon4u.co.il

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה