פטשקה מארח את גיל שוחט



החיבור המוסיקלי בין השניים הוא מפגש פסגה בין המוסיקה הקלאסית למוסיקת הג'אז.ערב משובח עם שני וירטואוזים בין לאומיים.

מחיאות הכפיים הסוערות בסיום המופע "פטשקה מארח" באולם ביד לבנים רק מוכיחות שנית שיש לשדרג את הסדרה המצליחה לאולם גדול ומכובד יותר. לא בכל יום מזדמן לקהל שוחרי המוזיקה הקלאסית בראשון לציון להיות נוכחים במפגש בין שני פסנתרנים וירטואוזים ,ליאוניד פטשקה וגיל שוחט ,במופע משותף של שניהם ביחד וכל אחד לחוד.

החיבור המוסיקלי בין השניים הוא מפגש פסגה בין המוסיקה  הקלאסית למוסיקת הג'אז, בין שתי תרבויות שונות. העובדה ששניהם באים מרקע שונה כ"כ ומציגים מקורות השראה שונים - יוצרת שפה חדשה ומלהיבה של אלתור הזורם במגוון של סגנונות, מהג'אז מסורתי, דרך המוזיקה העממית ועד לנכסי צאן הברזל של המוזיקה קלאסית- חגיגה מוזיקלית/וירטואוזית מפתיעה שהסתיימה בהתפרעות מוסיקאלית מדהימה.

גיל שוחט ולאוניד פטשקה שונים בשפתם המוסיקלית אך באותה עת דומות עד מאד. לשניהם אנרגית במה מחשמלת והחום אדיר הנוצר במפגש בין שני יוצרים גדולים אלה נשפך מהבמה אל הקהל וסוחף אותו לפסגות תענוג של חוויה מוסיקלית איכותית, אנושית ונדירה.

לאוניד פטשקה מרגיש בבית במופעים ביד לבנים בראשון לציון-צילום: אבי קקון Rishon4u.co.il

את לאוניד פטשקה אין כבר צורך להציג בפני הקהל הראשל"צי, פטשקה הפך לבן בית במחוזות מופעי המוזיקה המקומית. קונצרט בהשתתפות לאוניד פטשקה זה תמיד חגיגה. מוסיקאי נהדר, מעבד, מלחין, מצחיקן והוא ללא ספק נמצא בליגה הגבוהה של עולם הג'אז. יש לו כשרון נפלא "להדליק" את הקהל ולסחוף אותו אחריו לעולם הג'אז.
 
פטשקה מנגן בעוצמה רבה , בטכניקה מתוחכמת וברגשות עזים. הוא ממשיך ללא הרף לחדש ולגוון את הרפרטואר שלו, סוג של ג'אם סשן ואלתורים באנרגטיות מאוד גבוהה שניתן להגיע אליה רק על במה ורק מול קהל. סגנונו הייחודי ואופיו הבלתי מתפשר של פטשקה עשו לו שם של אמן נדיר ואהוד בעולם הג'אז.

מנגד, גיל שוחט, נחשב לאחד היוצרים הבכירים בתחום הקלאסי בישראל, הוא אחד מהמלחינים הבולטים בתחום המוזיקה הקלאסית באירופה. שוחט הלחין למעלה מ-70 יצירות שונות במהלך הקריירה שלו וזוכה להכרה בינלאומית רחבה. בנוסף משמש שוחט כפסנתרן ומנצח בקונצרטים שונים ובעברו אף ניהל את התזמורת הסימפונית של ראשון לציון.

במופע שוחט הדגים כיצד הוא יוצר קטעים וירטואוזים מדגימות של יצירות קלאסיות ומתוך אופרות ידועות כגון "כרמן" ושילב בחגיגה המוזיקלית את פטשקה כאשר הם חולקים את אותם קלידים ואת אותו המושב ולסרוגין מחליפים מקומות וידיים כשברקע הקהל מתמוגג ומגיב בהנאה צרופה ולא שוכח להוקיר במחיאות כפיים סוערות בסיום כל קטע.

לסיכום: לקהל המקומי נתנה הזדמנות נדירה לצפות בערב משובח עם שני וירטואוזים בין לאומיים, כל אחד בתחומם שמחלקים את זמנם בפסטיבלים ובקונצרטים ברחבי הגלובוס וזוכים להצלחה מרובה בהם ולביקורות נלהבות.

צילום: אבי קקון Rishon4u.co.il

  לצפייה בתמונות נוספות נווטו בדף הבית באלבום התמונות.

   לצפייה בתמונות נוספות נווטו בדף הבית באלבום התמונות.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה