כנס השפה העברית מתחיל ביום שלישי



הכנס ייפתח ב-9 במרץ ויימשך ארבעה ימים,בין האירועים חגיגות 100 שנה להולדת אלתרמן

בין האירועים בכנס: חגיגות 100 שנה להולדת אלתרמן, מסיבה עברית בה יתקלט גדעון סער ופאנל של שחקנים שידונו במטבעות לשון בקולנוע

כנס השפה העברית, שייפתח ב-9 במרץ ויימשך ארבעה ימים, יתארח גם השנה בעירו של מחייה השפה העברית, אליעזר בן יהודה, ראשון לציון. ראשל"צ היא העיר שבה הקים בן יהודה את בית הספר "חביב", הראשון בעולם בו לימדו בעברית ובו הקים תלמידו דוד יודילוביץ את גן הילדים העברי הראשון, "בית תרבות קטנים".

הכנס יציג את גלגוליה של השפה העברית מאז ועד היום, בליווי אירועי דגל משמעותיים בהם חגיגות 100 שנה להולדתו של נתן אלתרמן. אירוע הפתיחה של הכנס, לזכרו של נתן אלתרמן, יכלול קריאת שירה והמחזה מכתביו של המשורר בהשתתפות המוזיקאים שלומי שבן ושלמה גרונית, הזמרות אפרת גוש ואפרת בן צור, השחקנים חנה מרון וששון גבאי והמשורר חיים גורי.

במהלך הכנס ייערכו רבי שיח בהם "מציצים בשפה העברית", שיעסוק במטבעות לשון שהשתרשו בשפה המדוברת דרך העשייה הקולנועית הישראלית. במפגש נוסף תארח ד"ר צביה ולדן מושב משולש בחסות המחלקה ללשון עברית ולשונות שמיות באוניברסיטת בר אילן, אשר יידון במעמד האישה בשפה העברית.

נושאים נוספים בהם ייגע הכנס הם חלוצי המחזאות העברית לילדים וזמרת הארץ בשיריה של נעמי שמר. כמו כן, במהלך הכנס יושק "צירופי לשון", מילון חדש מאת רוביק רוזנטל, ייערך כנס "הגיונרים" שמיועד לחובבי תשבצי הגיון ויוצג בבכורה עולמית המופע "מילים בתערוכה" של תזמורת המהפכה. בנוסף, תתקיים מסיבה עברית בה יתקלט שר החינוך, גדעון סער.

"זו השנה השלישית בה ראשון לציון מובילה את הכנס החשוב והאיכותי הזה שתורם רבות לשימור השפה העברית ומוקיר את חשיבותה", אומר ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, "אנו גאים בכך שהעיר שבה החלה החייאת השפה העברית ממשיכה את החזון ומובילה כנס שהפך למסורת חשובה וייחודית".

קרדיט: מרב יודילוביץ' YNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה