כנס השפה העברית- ערב פתיחה



אתמול בערב בהיכל התרבות במעמד נשיא המדינה, נורתה הירייה לפתיחת חגיגות 100 שנה להולדת אלתרמן.

אתמול בערב (שלישי 9/3) בהיכל התרבות העירוני במעמד נשיא המדינה מר שמעון פרס, נורתה הירייה לפתיחת  החגיגות לציון 100 שנה להולדתו של המשורר נתן אלתרמן שיתקיימו במשך ארבעה ימים ברחבי העיר. באירוע יוקרתי רב משתתפים נטלו חלק בין היתר חנה מרון,  חיים גורי, ששון גבאי, שלומי שבן, רבקה זוהר, אפרת בן צור, אפרת גוש, חבורת "ערב עירוני" ולהקת "צלילי העוד" המיתולוגית.

היכל התרבות העירוני לבש חג והיה בתפוסה מלאה כאשר פמליית נשיא המדינה נכנסה לאולם לקול תרועת חצוצרות, קהל שוחרי השפה העברית קם על רגליו ובמחיאות כפיים סוערות קיבל את מר שמעון פרס המלווה בראש העיר מר דב צור.

את שלב נאומי הפתיחה פתח מנכ"ל החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש, מר אלי פולק שבעיקר דבריו תמצת את הערב כולו ורמז על התובנה העיקרית מכלל הערב:" המיוחד באלתרמן שמסביר את מעמדו, שהוא פנה לכל שדרת העם, מהאליטה של אנשי הספרות בארץ, דרך חובבי הזמר העברי ועד לכלל הציבור הישראלי"

לפני שהזמין את הנואם הבא, פרופסור עוזי שביט, חוקר השירה העברית לא שכח מר פולק להודות לגב' רות מקבי וצוותה על הפקת הערב, לטלי צ'רנר מנהלת אגף ההפקות בחברה העירונית ולצוות היכל התרבות.

ראש העיר, מר דב צור שעלה לנאום שלישי חקק בפתיחת דבריו את המסר " אין חינוך ללא שפה, ואין חינוך עברי ללא שפה עברית". בהמשך דבריו הפתיע ראש העיר שהכריז שבכוונתו להוביל מהלך להקמת מוזיאון לאומי לשפה העברית בראשון לציון בבית הספר "חביב" והוסיף:" המוזיאון יהווה מקום מפגש ובמה לאוהבי השפה, נזדקק להרבה סיוע כדי להקים מוסד מיוחד זה, אך אין לי ספק שנזדקק להרבה סיוע כי מדובר בפרויקט לאומי שחשוב לממשלה ולכלל העם היהודי. אין מקום ראוי ממנו אלה בעיר ראשון לציון בבית ספר חביב"

כנס השפה העברית - ראשון לציון : פתיחת  החגיגות לציון 100 שנה להולדתו של המשורר נתן אלתרמן. צילום: אבי קקון

" עם זקוק לשאר כח, מדינה זקוקה לשיעור קומה ונתן אלתרמן העניק לנו אותם יחד בשפע מדהים ובצניעות אישית חסרת תקדים" כך פתח את נאומו האזרח מספר אחד בארץ מר שמעון פרס, נשיא המדינה. הנשיא שהכיר אישית את נתן אלתרמן היה נרגש בנאומו ושיתף את הקהל בסיפורים אישיים על נתן אלתרמן ועל אישיותו המדהימה.

את החלק האומנותי שהכיל שירים קטעי שירה של אלתרמן פתח הזמר ואומן הפסנתר, שלומי שבן ובהמשך עלו לשיר, רבקה זוהר, אפרת גוש, חבורת "ערב עירוני" ,אפרת בן צור והדובדבן שהקפיץ את הקהל, רמי דנוך יחד עם להקת "צלילי העוד".

בין הצלילים והשירים עלו לבמה חנה מרון וששון גבאי שהקריאו קטעי שירה מרגשים ממרכולתו של נתן אלתרמן, אך את ההצגה גנב הסופר חיים גורי שבמשך כ- 20 דקות ריתק את הקהל בסיפורים, חוויות ודקלומים בעל פה משיריו וסיפוריו של אלתרמן.

לסיכום, ערב מהנה, מרגש וחוויתי בהפקה מקומית שלבטח משתווה ומעבר לכך להפקות בסדר גודל ארצי- שאפו למארגנים וכבוד לעיר !!!

 

נשיא המדינה יחד עם ראש עיריית ראשון לציון,דב צור ורעייתו, חבר המועצה איליה מושייב ומנכ"ל החברה העירונית לתרבות ספורט ונופש, מר אלי פולק- צילום: איילת נויפלד

מערכת Rishon4U מזמינה אותך להוסיף את תגובתך >>


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה